„Множество проблеми с пътната маркировка и защитните съоръжения установиха експерти от Европейския център за транспортни политики при измервания на терен след тежката катастрофа на АМ „Струма“, това заяви пред БНТ Диана Русинова от Института за пътна безопасност.
- Реклама -
„Измерванията вчера показали, че котешките очи в този пътен участък са корозирали, а светлоотразителността им е нулева – тоест през нощта те не се виждат. Степента на задържане на еластичнтата ограда е доста ниска. Пътната маркировка в отделни участъци липсва, а в други е с доста ниски светлоотразителни качества и на практика на тъмно е невидима“, каза още Русинова.
„Типът мантинела, завършващ с така наречената „рибешка опашка“ пък е опасен и отречен от пътните експерти по света като в Германия, например, дори е забранен“, допълни Русинова.
Тя изтъкна, че има други видове мантинели с осъвременени съоръжения като буфери, терминали и така нататък, които при удар се свиват като хармоника и биха могли да задържат превозното средство.
Русинова уточни, че от вчера са получени над 100 сигнала от граждани, които се оплакват точно от този участък на АМ „Струма“, както и от насрещното пътно платно, където са налични обратни виражи.
Според нея в страната има системен проблем и държавата не е в състояние да осигури пътната безопасност, нито да спази ангажиментите си към европейското законодателство.
Тя прочете сигнал от служител на ДАИ, според който дежурните инспектори получавали напътствия да не възпрепятстват излизащите незаконно на магистралата камиони от близка кариера.
От организацията щели да пратят сигнала в прокуратурата.
„Множество проблеми с пътната маркировка и защитните съоръжения установиха експерти от Европейския център за транспортни политики при измервания на терен след тежката катастрофа на АМ „Струма“, това заяви пред БНТ Диана Русинова от Института за пътна безопасност.
- Реклама -
„Измерванията вчера показали, че котешките очи в този пътен участък са корозирали, а светлоотразителността им е нулева – тоест през нощта те не се виждат. Степента на задържане на еластичнтата ограда е доста ниска. Пътната маркировка в отделни участъци липсва, а в други е с доста ниски светлоотразителни качества и на практика на тъмно е невидима“, каза още Русинова.
„Типът мантинела, завършващ с така наречената „рибешка опашка“ пък е опасен и отречен от пътните експерти по света като в Германия, например, дори е забранен“, допълни Русинова.
Тя изтъкна, че има други видове мантинели с осъвременени съоръжения като буфери, терминали и така нататък, които при удар се свиват като хармоника и биха могли да задържат превозното средство.
Русинова уточни, че от вчера са получени над 100 сигнала от граждани, които се оплакват точно от този участък на АМ „Струма“, както и от насрещното пътно платно, където са налични обратни виражи.
Според нея в страната има системен проблем и държавата не е в състояние да осигури пътната безопасност, нито да спази ангажиментите си към европейското законодателство.
Тя прочете сигнал от служител на ДАИ, според който дежурните инспектори получавали напътствия да не възпрепятстват излизащите незаконно на магистралата камиони от близка кариера.
От организацията щели да пратят сигнала в прокуратурата.