Search Suggestions
      вторник, 21.10.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Нови правила в авиацията в Европейския съюз

          Може ли авиацията в ЕС да спазва общите правила и ще направи ли това летенето по-екологично, а полетите по-точни? Депутатите в Страсбург гласуваха дали да подкрепят предложението на комисията за въвеждането на единното европейско небе. Какво представлява реформата и кой и как ще спечели от нея?

          - Реклама -

          По-бързи, по-екологични и по-точни полети – целта, която си поставя реформата на правилата за единното европейско небе. Проектозакон, който беше планиран още през 2013 г., но заради Брекзит беше отлаган отново и отново. През март миналата година страните от ЕС постигнаха неофициална договорка за новите правила за авиацията, предава БНТ.

          Целта на Европейската комисия е въздушният транспорт освен да бъде по-ефективен за потребителите, да нанася и по-малко щети върху природата. По настояване на Европейския парламент се провежда проучване как таксите, които и сега плащат авиокомпаниите и собствениците на частни самолети, да ги насърчат да бъдат по-екологични. Например чрез използване на най-краткия възможен маршрут или преминаване към по-чисто гориво.

          „30 000 полета всеки ден, 600 млн. пътници всяка година и 500 000 служители в сектор авиация. Това е картината в момента в силно монополизирания авиационен сектор. Ето защо ви призовавам да кажете „да“ на по-ефективните, бързи и екологични полети. Защо да няма единни правила за авиацията в Европа и няма ли това да е в интерес на всички? Ако диспечерите могат да си сътрудничат с колегите си от съседните държави, ще бъдат подложени на много по-малко стрес“, заяви Йенс Гизекер, евродепутат от Германия, ЕНП.

          „Изправени сме пред редица предизвикателства. Всеки 3 от 10 полета закъсняват с поне 15 минути и това е трайна тенденция. В момента авиационният сектор прилича на пъзел, който обаче се състои от много и различни парчета. Ето защо тази реформа ни е повече от необходима. Единното европейско небе не е революция, а компромис. И да, това не са толкова големи промени, колкото би ни се искало, но е крачка към това да имаме повече контрол и от това да спечелят европейските пътници“, каза от трибуната в ЕП Йохан Даниелсон, евродепутат от Швеция, „Социалисти и демократи“.

          Противниците на идеята са на мнение, че схващането, че най-краткият маршрут е най-екологичен, е погрешно, когато става дума за авиация. На самолетите не трябва да се гледа като на автомобили, а като на кораби, които избират онзи маршрут, който реално ще им помогне да стигнат навреме, а не според картата.

          Освен по-природосъобразни се очаква с новите регулации полетите да бъдат и с по-малко закъснение. Компаниите, които обслужват авиационния сектор, ще могат вече да предлагат и други услуги, като метеорологични данни, например. Заявката е, че целта не е полетите да поскъпнат за крайния потребител.

          Преди да влязат с сила новите правила трябва да бъдат одобрени и от всички страни – членки на ЕС.

          Може ли авиацията в ЕС да спазва общите правила и ще направи ли това летенето по-екологично, а полетите по-точни? Депутатите в Страсбург гласуваха дали да подкрепят предложението на комисията за въвеждането на единното европейско небе. Какво представлява реформата и кой и как ще спечели от нея?

          - Реклама -

          По-бързи, по-екологични и по-точни полети – целта, която си поставя реформата на правилата за единното европейско небе. Проектозакон, който беше планиран още през 2013 г., но заради Брекзит беше отлаган отново и отново. През март миналата година страните от ЕС постигнаха неофициална договорка за новите правила за авиацията, предава БНТ.

          Целта на Европейската комисия е въздушният транспорт освен да бъде по-ефективен за потребителите, да нанася и по-малко щети върху природата. По настояване на Европейския парламент се провежда проучване как таксите, които и сега плащат авиокомпаниите и собствениците на частни самолети, да ги насърчат да бъдат по-екологични. Например чрез използване на най-краткия възможен маршрут или преминаване към по-чисто гориво.

          „30 000 полета всеки ден, 600 млн. пътници всяка година и 500 000 служители в сектор авиация. Това е картината в момента в силно монополизирания авиационен сектор. Ето защо ви призовавам да кажете „да“ на по-ефективните, бързи и екологични полети. Защо да няма единни правила за авиацията в Европа и няма ли това да е в интерес на всички? Ако диспечерите могат да си сътрудничат с колегите си от съседните държави, ще бъдат подложени на много по-малко стрес“, заяви Йенс Гизекер, евродепутат от Германия, ЕНП.

          „Изправени сме пред редица предизвикателства. Всеки 3 от 10 полета закъсняват с поне 15 минути и това е трайна тенденция. В момента авиационният сектор прилича на пъзел, който обаче се състои от много и различни парчета. Ето защо тази реформа ни е повече от необходима. Единното европейско небе не е революция, а компромис. И да, това не са толкова големи промени, колкото би ни се искало, но е крачка към това да имаме повече контрол и от това да спечелят европейските пътници“, каза от трибуната в ЕП Йохан Даниелсон, евродепутат от Швеция, „Социалисти и демократи“.

          Противниците на идеята са на мнение, че схващането, че най-краткият маршрут е най-екологичен, е погрешно, когато става дума за авиация. На самолетите не трябва да се гледа като на автомобили, а като на кораби, които избират онзи маршрут, който реално ще им помогне да стигнат навреме, а не според картата.

          Освен по-природосъобразни се очаква с новите регулации полетите да бъдат и с по-малко закъснение. Компаниите, които обслужват авиационния сектор, ще могат вече да предлагат и други услуги, като метеорологични данни, например. Заявката е, че целта не е полетите да поскъпнат за крайния потребител.

          Преди да влязат с сила новите правила трябва да бъдат одобрени и от всички страни – членки на ЕС.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Торнадо край Париж събори три крана, един човек загина, четирима са в критично състояние

          Торнадо удари райони северно от Париж, причинявайки сериозни щети и смъртта на един човек, съобщиха властите. Стихията събори три строителни крана и остави четирима...

          Великобритания дава на армията нови правомощия за сваляне на неидентифицирани дронове

          Британските въоръжени сили ще получат нови законови правомощия да свалят „неидентифицирани“ дронове над военни бази, съобщи министърът на отбраната Джон Хили. Решението идва след...

          Лувърът отрече да е наемал израелска разузнавателна фирма за разследване на обира на бижута

          Музеят Лувър категорично отрече твърденията, че се е свързал с израелска разузнавателна фирма за помощ при разследването на дръзкия обир на безценни бижута, извършен...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions