Search Suggestions
      четвъртък, 02.01.25
      Search Suggestions

          Търговията на дребно в Испания нарасна с 1% на годишна база през ноември

          По данни на Националния статистически институт (НСИ) продажбите на дребно в Испания на годишна база се повишиха с 1% през ноември, което е по-малко от ръста от 3,4% през октомври, както и под очакванията на анализаторите за 2,8%, съобщи „Евронюз“.

          Това беше най-бавният ръст на търговията на дребно от юни тази година насам, потиснат главно от намаляването на разходите за храна до 1,5% през ноември от 2,2% през октомври. Разходите за нехранителни стоки също спаднаха до 1,2% през миналия месец от 5,9% през октомври.

          На месечна база продажбите на дребно се понижиха с 0,6% през ноември спрямо 0% през октомври.

          За първите 11 месеца на годината търговията на дребно в Испания се е увеличила с 1,5% в сравнение със същия период на миналата година. 

          Според тримесечния Барометър на разходите за търговия на дребно на NIQ (глобална фирма за маркетингови проучвания) през третото тримесечие на годината в Испания също е отбелязан ръст от 4,5% на разходите за потребителски стоки в сравнение с третото тримесечие на 2023 г. Разходите за дълготрайни и технологични стоки също са се увеличили с 4,2% през третото тримесечие на 2024 г. в сравнение със същото тримесечие на миналата година. 

          Антонио де Сантос, анализатор на търговията на дребно на NIQ в Испания, заяви на уебсайта на компанията: 

          „През третото тримесечие пазарът на бързооборотни стоки в Испания запази тенденцията на умерени цени, което значително допринесе за увеличаването на търсенето. Почти всички раздели на пакетирани и пресни продукти отбелязаха положителен ръст в обема досега през тази година“.

          „Общият икономически напредък, нарастващите доходи на домакинствата, намалените разходи за ипотечни кредити и силният пазар на труда изиграха роля за възходящата траектория на потребителските покупки. Въпреки продължаващата несигурност в макросредата, ние запазваме предпазливо оптимистична перспектива за краткосрочното и средносрочното развитие на пазара“, добави Де Сантос.

          Фернандо Гомес, ръководител на отдел „Търговия на дребно“ в GfK в Испания, също заяви на уебсайта на NIQ: „През третото тримесечие пазарът на технологии и стоки за дълготрайна употреба отбеляза ръст, противно на очакваното от анализаторите забавяне“.

          „Испанските потребители проявяват траен интерес към харчене за оборудване, продукти за здравето, свободното време и културата, което показва обещаващи перспективи за стабилно четвърто тримесечие, ако не се стигне до непредвидени смущения като неотдавнашните наводнения в южната част на страната“.  

          Въпреки това, макар че намаляващите цени на продуктите са от полза за потребителите, те водят и до известно безпокойство сред търговците на дребно, особено в условията на засилена конкуренция от страна на азиатски марки, които искат да се наложат на испанския пазар и на пазара на ЕС като цяло.

          Тези марки често предлагат по-широка гама продукти от утвърдените марки на по-ниски цени. Възходът на онлайн пазаруването също нанесе значителен удар върху физическите търговци на дребно, особено по време на празниците.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          - Реклама -
          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          Search Suggestions
              Search Suggestions