„Дежурният диспечер е дал на частната композиция позволение да тръгне от гара „Световрачане“, но диспечерката, която е била на смяна, отива да си купи нещо от магазина и оставя някой друг да командва това движение. Впоследствие диспечерите се усещат, че са пуснали влак срещу влак„, това каза бившият управител на „БДЖ – Товарни превози“ инж. Християн Кръстев в предаването „Тази сутрин“ по bTV.
По думите му има комплекс от грешки на много служители, които са допуснали да се стигне до влаковата катастрофа край Локорско, при която загинаха двама души, а шестима бяха ранени.
Не е ясно дали товарната композиция на БДЖ от гара „Кремиковци“ е имала нужното разрешение. Според инж. Кръстев, за да излезе на междугарието един влак, то дежурният ръководител трябва да е подготвил маршрут.
„В гара „Кремиковци“, където е влакообразуващата гара за товарния влак дежурен ръководител, ако не е подготвил маршрута, за да излезе този влак на междугарие, няма как да излезе. Гаровата инсталация позволява до там, че ако машинистът тръгне без негово позволение, ще дерайлира на първата стрелка. Машинистите имат своята вина дотолкова, че са тръгнали без връчен писмен образец, че ще излязат от неправилен коловоз“, обясни той.
По думите му вероятно има и друга грешка – не е монтирана вагоноизхвъргачка, съоръжение, което предпазва влакът без позволение да излезе на междугарието.
Разпасана команда! Нямат отговорност, дисциплина!А там служителите трябва да са като военните.
ВСИЧКИ ПОЧТИ В Б.Д.Ж. СА С КУРСОВЕ.ВСИЧКИ ПИЯНИЦИ…СЕ УРЕЖДАТ С ВРЪЗКИ.
Natalia Yankova , НКЖИ не е БДЖ, но да – много от тях са уредени с връзки, с усещането че са „на хранилка“. Тази диспечерка е постъпила на работа, мислейки че ще седи на бюро и нищо няма да прави. Иначе нямаше да напусне поста си, за да пазарува. Ако толкова се чувства гладна, нищо не и пречи да си вземе един сандвич за работното място преди да започне работа.
Кирил Стоянов ДРУГИЯТ ВЛАК Е НА ДЪР.КОМПАНИЯ…Б.Д. Ж.!! ПОЧТИ ВСИЧКИ. .,КОИТО,КАРАТ ВЛАКОВЕ И СТРЕЛОЧНИЦИ ПИЯТ,ЯКО….!!ХОДЯТ НА РАБОТА ПОЛУТРЕЗВИ…,АКО СА СУТРИН РАНО НА СМЯНА.НЯМА ПРОВЕРКИ..!!!
Natalia Yankova , в случая проблемът е от диспечерите. Не вярвам машинистите да са пили.
Кирил Стоянов НЯМАТ ПРАВО ДА ТРЪГВАТ БЕЗ ПИСМЕННО УВЕДОМЛЕНИЕ. КАЗАХА ГО СУТРИНТА ПО Т В.
Natalia Yankova ние пияните майстори никога не допускаме грешки,грешът трезвите
Mehmed Yusuf ВАЖНОТО Е ДА НЕ ПИЕШ,КОГАТО ЗНАЕШ,ЧЕ ТРЯБВА ДА ХОДИШ НА РАБОТА….И ОТГОВАРЯШ ЗА ЖИВОТА НА ДР. ХОРА.
Mehmed Yusuf ЩОМ ГО КАЗВАШ. ..!!!
Natalia Yankova единствената ми грешка е че не изгоних женатъъъъ и тъщатъъъъъ
Райна Даянска като кой? Вие сериозно ли смятате военните за отговорни и дисциплинирани? Само привидно е така…
Райна Даянска Преди си бяха военизирани.
Райна Даянска Да, на времето, преди 10-ти, имаше нещо такова за хората от експлоатационните специалности! Дори се доплащаха по спомен около 45 лв. за звание!
Тотално безхоберие е завладяло държавата във всички сфери!
Маргарит Ковачев Това вече не е безхаберие това е вчезване и неспособност да реагираш ,,Ступор.Страната със всичките и атрибути и системи е доведена до крах от който и господ не може да я извади.Икономика,Енергетика,животновъдство,зеленчуко производство,мелиорация,магистрали,мостове,язовири,водопроводна мрежа всичко се е сринало след 35г безхаберие и грабеж.Трябват милиарди много милиарди за оправяне на щетите а държавата ги няма.Когато бита излезне на борсата на ток тово ще е краят.
Цанко Василев 35 години крадене първо с некадърната и безскрупулна приватизация, после от държавни и общински проекти, и така откраднахме бъдещето си. Отделно неистовото желание за рушене без мисъл и липсата на какъвто и да е анализ за последствията.
Цанко Василев
Преди това трябва да се избесят по площадите цялата върхушка говеда – разсипници от 89 до днес, начело с главатарите им – банкянския плазмодий, лилавочерния вонящ ромлянин и една дузина крадливи „олигарси“!
Маргарит Ковачев Положението е потресаващо…
Маргарит Ковачев , резултат е от дълго време създаваното усещане, че държавната служба е хранилка, а не работа. И това усещане е поне от 80 години насам.
Кирил Стоянов ако това беше станало преди 40 години.. Всички по веригата щяха да лежат в затвора за дълги години.. А познайте сега дали ще им направят нещо..
Gyurova Pepa , ако преди 40 години беше станало, връзкарите щяха да се изнижат. А сега дали ще им направят нещо зависи и от гражданския и професионалния натиск.
Кирил Стоянов голям наивник сте. 🤣
Кирил Стоянов ако народа ни имаше хъс.. Всички машинисти щяха да са на ефективна стачка..
Защото днес загинаха тези момчета, а утре може и много други заради безхаберието и немарливоста на определени хора..
Ама тук няма..
Маргарит Ковачев Това е тенденция в държавата от горе надолу по веригата Известно е,!!Тази търпимост ще изчезне когато народа излезе масово на улицата е ги помете
Неграмотници Телевизия Евроком , едно заглавие не може да напишете без правописни и смислови грешки!
Георги Стоев мисирки !!!!
Еми за добитъка е нормално..плющенето, плюскането в работно време да се практикува.
Никога в Държавните предприятия няма отговорност.Има колективна безотговорност.
Didi Dimitrova Вие в кое държавно,,предприятие,, сте работили?
Цанко Василевне е необходимо да работиш ЗА държавно предприятие за да виждаш абсурдите там…може да се налага да работиш С тях
Sprivodata Plovdiv Аз съм работил в Американска фирма от която се крадеше до безбожие.
Didi Dimitrova Верно ли??Нямам спомен за толкова много наводнения, взривове,и т.н които са били обекти като частна собственост или под аренда някой да е поел отговорност или да е осъден.Примери бол!
Lyudmil Dimitrov жената сигурно има предвид държавата днес, която всъщност е частна собственост.
Няма достатъчно отговорност при изпълнение на задачите на работното място!Няма контрол и дисциплина,сериозно отношение към такава отговорна дейност!И затова такива грешки костват животи….!
Оня Московски почна да ги реформира ,,разгражда,, и явно скоро ще изчезнат въобще.Частниците ще вземат две,три печеливши линии и до там.
Слава на герб и управлението им ….с назначените „наши хора “ на всички постове….без да разбират защо са на този пост и какво трябва да работят….ОСТАВКА БЕ….ОСТАВКА 😡😡😡😡😡😡😡😡
Що за хора биват допускани да работят като диспечери?!Как така ще напуска работното си място „да си купила нещо“? Пълно безумие и престъпна безотговорност,която в случая е довела до загуба на човешки животи! И не само тя,всички там по веригата явно не са били на нивото на отговорността си!Каквито и последствия да има за тях, жертвите за съжаление,няма да се върнат!😡
Alexandar Stoyanov това е валидно за служителите на БДЖ от край време…Докато са на работното си място да си напазаруват,да свършат нещо…типично за държавен и общински служител! Нали са се преуморили от работа…
Alexandar Stoyanov за жалост нищо няма да последва за никого..там никой не е на мястото си.
Alexandar Stoyanov Обаче, за съжаление… едва ли ще има последствия, както обикновено.
Би трябвало това да се тълкува като терористичен акт или убийство. А ако по този начин беше оставила два пътнически влака в насрещна линия? Колко още щяха да пострадат…
Персоналната отговорност е едно, отговорността, която върви с позицията на шефа – това е друго. Точно толкова морално виновен, колкото конкретния виновен.
След дъжд качулка.Невалидно обяснение!Ами ако бяха два пътнически?Дисциплина нула.
О-о-о-о времена, о-о-о-о нрави!
Естествено …ще си купи закуска ще отиде да си пазарува е т Докога това безхаберие в работно време!!!!
Изпълнителният директор на БДЖ не взима ли отношение по темата? Той за какво отговаря? За какво взима заплата? За Друмев питам ??? …
Рени Петкова ЗАРАВЯТ СИ ГЛАВИТЕ В ПЯСЪКА…И ЧАКАТ ДА ОТМИНЕ БУЕЯТА.КОЙ НАШ МИНИСТЪР,СИ Е ПОДАЛ ОСТАВКА…ПРИ ГАФ…???
Върви планирано унищожаване на БДЖ с цел“ приватизация“. Държавата е лош стопанин го играят вече 34години.
Безотговорноста днес е на мода. Как да вярваме на такива
То си е било така от край време!!
О, Боже?
Как може да са престъпно безотговорни,когато знае ,че човешки животи зависят от нея ????
Безхаберие
Машиниста защо е тръгнал без разрешение!???
А къде и с какво е връзката с машинистите. Показаха със скрита камера изкурубения уред за връзка в локомотива.
В България никой не носи отговорност за каквото и да било. Всеки път се случва така да има нарушение, но няма нарушители.
Грешки…Грешка до грешка и всичко сбъркано, а цената е човешкият живот! И после отново…
То, ние на усещане го караме! Двама си отидоха ей тъй, щото го караме на усещане😡