Search Suggestions
      вторник, 22.04.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Станаха ясни причините за жестоката влакова катастрофа в Гърция преди 2 години

          Гръцката Национална служба за разследване на въздушни и железопътни инциденти и за безопасност на транспорта (НСРВЖИБТ) представи заключенията си относно железопътната катастрофа, която се случи на 28 февруари 2023 г. в прохода Темпе, при която загинаха 57 души, а много други бяха ранени.

          - Реклама -

          В катастрофата участваха пътнически и товарен влак, които челно се сблъскаха край Лариса. Сред загиналите имаше много студенти, които се връщали в университетите си след дълъг уикенд. В допълнение към загиналите, 81 души бяха тежко ранени, а 99 получиха по-леки наранявания.

          Председателят на НСРВЖИБТ Христос Пападимитриу подчерта, че недостатъчните инвестиции в железниците и последствията от меморандумите с международните кредитори през периода на финансовата криза (2011-2018) са допринесли за трагедията. Пападимитриу изтъкна, че железопътната инфраструктурна компания ОСЕ е била лишена от персонал, който да осигури безопасността, като в ЕС средно на километър железопътни линии се падат двама служители, докато в Гърция това число е само 0,5.

          Сред причините за катастрофата е забавянето на внедряването на система за дистанционно управление на влаковете (Договор 717), която е трябвало да бъде завършена през 2016 г. Според Пападимитриу забавянето на договора е играло ключова роля в трагедията.

          Разследването показва, че скоростта на влаковете при сблъсъка е била в допустимите граници (пътническият влак – 150 км/ч, товарният – 90 км/ч). Но ръководителят на движението в гара Лариса е използвал ръчно управление на стрелките, вместо автоматична система, което довело до грешка и поставяне на влаковете на същия коловоз.

          Що се отнася до огъня след сблъсъка, който довел до смъртта на между 5 и 7 души, разследващите не могат да установят точно какво е предизвикало огненото кълбо. Има предположения, че товарният влак може да е превозвал незаконен товар, но разследването на мястото не е било проведено правилно, което затруднило установяването на истинската причина за експлозията.

          В заключенията се посочва и липсата на координация при издирвателно-спасителните действия, както и че картирането на мястото на катастрофата е било непълно, което е довело до загуба на важни данни.

          На утрешната годишнина от трагедията двата основни синдиката в Гърция обявиха обща стачка, която ще парализира транспортния сектор и други икономически области. Очакват се и демонстрации в големите градове на страната с искане за справедливост за жертвите, като в Атина ще бъдат мобилизирани около 6000 полицаи за осигуряване на реда.

          Гръцката Национална служба за разследване на въздушни и железопътни инциденти и за безопасност на транспорта (НСРВЖИБТ) представи заключенията си относно железопътната катастрофа, която се случи на 28 февруари 2023 г. в прохода Темпе, при която загинаха 57 души, а много други бяха ранени.

          - Реклама -

          В катастрофата участваха пътнически и товарен влак, които челно се сблъскаха край Лариса. Сред загиналите имаше много студенти, които се връщали в университетите си след дълъг уикенд. В допълнение към загиналите, 81 души бяха тежко ранени, а 99 получиха по-леки наранявания.

          Председателят на НСРВЖИБТ Христос Пападимитриу подчерта, че недостатъчните инвестиции в железниците и последствията от меморандумите с международните кредитори през периода на финансовата криза (2011-2018) са допринесли за трагедията. Пападимитриу изтъкна, че железопътната инфраструктурна компания ОСЕ е била лишена от персонал, който да осигури безопасността, като в ЕС средно на километър железопътни линии се падат двама служители, докато в Гърция това число е само 0,5.

          Сред причините за катастрофата е забавянето на внедряването на система за дистанционно управление на влаковете (Договор 717), която е трябвало да бъде завършена през 2016 г. Според Пападимитриу забавянето на договора е играло ключова роля в трагедията.

          Разследването показва, че скоростта на влаковете при сблъсъка е била в допустимите граници (пътническият влак – 150 км/ч, товарният – 90 км/ч). Но ръководителят на движението в гара Лариса е използвал ръчно управление на стрелките, вместо автоматична система, което довело до грешка и поставяне на влаковете на същия коловоз.

          Що се отнася до огъня след сблъсъка, който довел до смъртта на между 5 и 7 души, разследващите не могат да установят точно какво е предизвикало огненото кълбо. Има предположения, че товарният влак може да е превозвал незаконен товар, но разследването на мястото не е било проведено правилно, което затруднило установяването на истинската причина за експлозията.

          В заключенията се посочва и липсата на координация при издирвателно-спасителните действия, както и че картирането на мястото на катастрофата е било непълно, което е довело до загуба на важни данни.

          На утрешната годишнина от трагедията двата основни синдиката в Гърция обявиха обща стачка, която ще парализира транспортния сектор и други икономически области. Очакват се и демонстрации в големите градове на страната с искане за справедливост за жертвите, като в Атина ще бъдат мобилизирани около 6000 полицаи за осигуряване на реда.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Кралицата на Норвегия е приета в болница с дихателна недостатъчност

          Кралицата на Норвегия Соня е била приета в Националната болница в Осло късно снощи заради дихателна недостатъчност, съобщиха от норвежкия кралски двор, цитирани от...

          Берлин сигнализира за ръст на нападенията срещу бежанци

          Берлин съобщава за значително увеличение на нападенията срещу лица, търсещи убежище, и приюти за бежанци на фона на рязкото нарастване на крайнодясната престъпност и...

          Франция: Руското великденско примирие в Украйна беше маркетингова стратегия

          Великденското примирие, обявено от Москва, но което не доведе до прекратяване на военните действия, „беше маркетингова операция, операция за съблазняване“, целяща да „попречи на...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions