Видео, записано от пътник на летище София, показа скандал между служител на гранична полиция, представител на наземен оператор и пътничка. Според кадрите, конфликтът възникнал заради ръчния багаж на жената.
В едно от видеата, мъжки глас твърди, че е упражнено насилие върху жената от страна на граничната полиция и служителя на наземния оператор. Видеото е публикувано от Николай Стефанов с озаглавие „Ryanair в сътрудничество с Gold Air на летище София“.
На първото видео, споделено във Facebook, се вижда жена, стояща на колене пред вратата на гейта на летище „Васил Левски“ в София. Чува се как някой казва: „Да ми свърши мача и звъня на Сарафов“. Жената плаче, удря леко с ръце по стъклото и казва: „Моля ви“, но служителите на наземния оператор и летището я държат на място и не я пускат да премине.
Във второто видео, човекът, заснел клипа, пита мъж, който носи бадж с логото на Goldair Handling, как се казва. Служителят маха баджа си и го крие.
Служителят: „Господине, жената е агресивен пътник.“
Заснемащият: „Какво значи агресивен пътник? Видяхме, че тя се държеше нормално. Плаче, това не е агресия. Вие ѝ посегнахте, граничният полицай ѝ посегна. Чантата ѝ влиза, всички го видяхме и се правите на ненормален. Вижте колко хора сме свидетели. Това ще отиде в съда и Ryanair ще плати на всички нас. Жената плаче и това я прави агресивна ли? Аз също съм агресивен ли съм?“
Разговорът продължава с още обяснения и протести от страна на пътниците, които твърдят, че жената не е проявявала агресия, а просто е била в емоционално състояние.
На третото видео, жената, която не бива допусната до самолета, и двама служители на гранична полиция водят ожесточен спор, придружен с ръкомахане. Един от присъстващите пътници казва: „Всеки си прави каквото иска в тази държава, без да спазва правила“.
В края на видеото жената опитва да вкара чантата си в багажната клетка за ръчен багаж на Ryanair.
Под видеото има множество коментари на потребители, които споделят своето недоволство от случката. Някои от тях отбелязват:
- „Ники евала … натискай ги брат … за ръчния багаж ли я връщат?“
- „Какво безобразие. Заради 1 см в ширината на чантата. Не стига, че плащаме екстра за всяко нещо, сега ще ни транспортират правостоящи и ще получаваме такова отношение. Това трябва да стигне до съда!“ – пише Паулина Владимирова.
Други коментират, че също са били жертви на произволно избирателно отношение, при което някои пътници са глобявани за превишаване на нормата за ръчен багаж, а след това им се отменят полетите заради „опасност“ за останалите пътници.
През юли семейство описва как след полунощ над 400 пътници от три полета на летище София са били обслужвани с един автобус, а неработещите багажни ленти и вероятно повредения климатик допълнително е изнервил ситуацията.
В отговор на сигнал от Министерство на транспорта и съобщенията посочват, че след извършена извънредна проверка от Гражданска въздухоплавателна администрация, на летищния оператор и наземния оператор са наложени три наказания. Беше наложена санкция и на концесионера „СофКънект“, заради неработещите климатици и багажни ленти.
На „Goldair Handling България“ също беше наложена глоба за неефективно планиране на дейностите, което довело до струпване на пътниците, чакащи автобуси.
На 22 юни беше отнет временно лицензът на „Съуиспорт България“ за инцидент с блокирани пътници на полет от Лондон, които били оставени в ръкава на летището близо час.
F
В България всичкп е възможно и всеки е оправдан
Грубияни, агресивни гестаповци са служители на софийското летище, мен двама ме вкарайа в една стая и направо ми искаха по 100 долара, иначе щели да ми сложат прахче в куфара, мафия, нандити
А ми не пътувайте с тях!Жалби до дупка! Съжалявам за жената!Може да и се случило нещо лошо.Тази година януари месец почина моята майка ми и, също по време на пътуване си плаках и това не значи,че съм агресивна.Нямам думи в каква държава живеем.