Висшият съд в Белград наложи едномесечен арест на 13 души, заподозрени в мащабна корупционна схема, свързана с модернизацията на железопътната линия Нови Сад – унгарската граница, част от стратегическия Коридор 10.
- Реклама -
Проектът включваше и реконструкция на жп гарата в Нови Сад, където на 1 ноември 2024 г. срутване на бетонната козирка уби 16 души. Трагедията предизвика масови протести в цяла Сърбия срещу управлението на Александър Вучич с настоявания за разследване и политическа отговорност.
Сред арестуваните са:
- Томислав Момирович – бивш министър на строителството
- Горан Весич – бивш министър на строителството (в момента на лечение, не е разпитан)
- Аниа Димоски – сътрудничка на Весич
- Небойша Шурлан – бивш директор на „Инфраструктура на сръбските железници“
- Слободанка Катанич – бивш инвестиционен мениджър
- представители на частни фирми по проекта
- Синиша Йокич – бивш директор на Института за опазване на културното наследство на Нови Сад
- Велько Новакович – служител по обществени поръчки в същия институт
Според прокуратурата щетите за държавния бюджет надхвърлят 115 милиона долара.
Срутването на новата гара, открита едва четири месеца по-рано, се превърна в символ на държавната корупция. Вече девет месеца стотици хиляди сърби протестират срещу системната безнаказаност, обвинявайки управляващите, че именно корупцията е довела до трагедията.
Висшият съд в Белград наложи едномесечен арест на 13 души, заподозрени в мащабна корупционна схема, свързана с модернизацията на железопътната линия Нови Сад – унгарската граница, част от стратегическия Коридор 10.
- Реклама -
Проектът включваше и реконструкция на жп гарата в Нови Сад, където на 1 ноември 2024 г. срутване на бетонната козирка уби 16 души. Трагедията предизвика масови протести в цяла Сърбия срещу управлението на Александър Вучич с настоявания за разследване и политическа отговорност.
Сред арестуваните са:
- Томислав Момирович – бивш министър на строителството
- Горан Весич – бивш министър на строителството (в момента на лечение, не е разпитан)
- Аниа Димоски – сътрудничка на Весич
- Небойша Шурлан – бивш директор на „Инфраструктура на сръбските железници“
- Слободанка Катанич – бивш инвестиционен мениджър
- представители на частни фирми по проекта
- Синиша Йокич – бивш директор на Института за опазване на културното наследство на Нови Сад
- Велько Новакович – служител по обществени поръчки в същия институт
Според прокуратурата щетите за държавния бюджет надхвърлят 115 милиона долара.
Срутването на новата гара, открита едва четири месеца по-рано, се превърна в символ на държавната корупция. Вече девет месеца стотици хиляди сърби протестират срещу системната безнаказаност, обвинявайки управляващите, че именно корупцията е довела до трагедията.
Such a simple yet powerful message. Thanks for this.
Thank you for offering such practical guidance.