Компанията Boeing разкри концепцията за новия си изтребител-бомбардировач F/A-XX – самолет от шесто поколение, проектиран за Военноморските сили на САЩ и пригоден за операции от самолетоносачи. Очаква се машината да влезе в експлоатация около 2030 г., като постепенно ще замени остаряващите F/A-18 Super Hornet, които вече доближават 9000 летателни часа.
- Реклама -
F/A-XX ще предлага оперативен обсег над 2736 км – с около 25% повече от използвания в момента F-35C Lightning II. Разработката вече има одобрението на Конгреса, който е отпуснал близо 2,4 млрд. долара финансиране.
Първите изображения показват елегантен, безопашен дизайн с делта-крила и кабина „балон“, напомняща концепцията F-47 на ВВС. Ключова новост са „канардите“ – предни крила, които повишават маневреността при кацане на самолетоносачи, макар и за сметка на по-голяма радарна видимост. Така ВМС поставят акцент върху оцеляването и управляемостта в морска среда, без напълно да жертват стелт характеристиките.
Boeing се конкурира с Northrop Grumman, която представи собствена концепция без канарди и с фокус върху максимална радарна невидимост.
Новият самолет ще служи не само като боен апарат, но и като координационен център за безпилотни дронове, изискващ напреднал изкуствен интелект за обработка и споделяне на данни в глобални мрежи. Очаква се да разполага с модулни полезни товари – от ракети „въздух-въздух“ до оръжия с насочена енергия, включително лазери, както и възможности за електронна и мрежова война.
За разлика от концепцията на ВВС с адаптивен двигател, F/A-XX ще използва производна силова установка, която според Boeing ще намали разходите и времето за разработка, като същевременно ще осигури достатъчно тяга за хиперзвукови ракети и бъдещи оръжейни системи.
Компанията Boeing разкри концепцията за новия си изтребител-бомбардировач F/A-XX – самолет от шесто поколение, проектиран за Военноморските сили на САЩ и пригоден за операции от самолетоносачи. Очаква се машината да влезе в експлоатация около 2030 г., като постепенно ще замени остаряващите F/A-18 Super Hornet, които вече доближават 9000 летателни часа.
- Реклама -
F/A-XX ще предлага оперативен обсег над 2736 км – с около 25% повече от използвания в момента F-35C Lightning II. Разработката вече има одобрението на Конгреса, който е отпуснал близо 2,4 млрд. долара финансиране.
Първите изображения показват елегантен, безопашен дизайн с делта-крила и кабина „балон“, напомняща концепцията F-47 на ВВС. Ключова новост са „канардите“ – предни крила, които повишават маневреността при кацане на самолетоносачи, макар и за сметка на по-голяма радарна видимост. Така ВМС поставят акцент върху оцеляването и управляемостта в морска среда, без напълно да жертват стелт характеристиките.
Boeing се конкурира с Northrop Grumman, която представи собствена концепция без канарди и с фокус върху максимална радарна невидимост.
Новият самолет ще служи не само като боен апарат, но и като координационен център за безпилотни дронове, изискващ напреднал изкуствен интелект за обработка и споделяне на данни в глобални мрежи. Очаква се да разполага с модулни полезни товари – от ракети „въздух-въздух“ до оръжия с насочена енергия, включително лазери, както и възможности за електронна и мрежова война.
За разлика от концепцията на ВВС с адаптивен двигател, F/A-XX ще използва производна силова установка, която според Boeing ще намали разходите и времето за разработка, като същевременно ще осигури достатъчно тяга за хиперзвукови ракети и бъдещи оръжейни системи.
Американският президент Доналд Тръмп ще проведе разговор с украинския си колега Володимир Зеленски в четвъртък, 4 септември, съобщи представител на Белия дом, цитиран от...