Search Suggestions
      четвъртък, 06.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Европа срещу Китай: Автомобилният сблъсък на изложението в Мюнхен

          Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.

          - Реклама -

          Китайското настъпление

          Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.

          Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).

          Реакцията на Европа

          За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.

          Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.

          - Реклама -

          Китайското настъпление

          Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.

          Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).

          Реакцията на Европа

          За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Битката за Покровск: ВСУ се държат за последното си огнище на съпротива в града, не дават да се затвори обкръжението от север

          Ситуацията в Покровск не се е променила съществено през последните дни. Боевете продължават в северните покрайнини, където Въоръжените сили на Украйна (ВСУ) запазват последната...

          Скок на цените на всички цигари от Нова година

          От 1 януари 2026 г. се очаква поскъпване на всички тютюневи изделия в България заради планираното увеличение на акцизните ставки, заложено в проектобюджета за...

          Борисов: Санкциите по „Магнитски“ могат да бъдат отменени, ако лицето се е поправило

          Санкциите по закона „Магнитски“ могат да бъдат отменени, ако засегнатото лице се е поправило, заяви пред журналисти в парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов. „Не...

          1 коментар

          1. Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions