Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.
- Реклама -
Китайското настъпление
Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).
„Това е Европа срещу Китай. Китайците се опитват да се развиват в Европа, докато европейците се опитват да наваксат при електрическите превозни средства и софтуера“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner.
Реакцията на Европа
За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.
„Китай не само се завръща, но е по-присъстващ от всякога“, заяви Ян Хекман от германското автомобилно лоби VDA, подчертавайки, че тазгодишното изложение ще има с 40% повече китайски изложители спрямо 2023 г.
Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.
- Реклама -
Китайското настъпление
Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).
„Това е Европа срещу Китай. Китайците се опитват да се развиват в Европа, докато европейците се опитват да наваксат при електрическите превозни средства и софтуера“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner.
Реакцията на Европа
За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.
„Китай не само се завръща, но е по-присъстващ от всякога“, заяви Ян Хекман от германското автомобилно лоби VDA, подчертавайки, че тазгодишното изложение ще има с 40% повече китайски изложители спрямо 2023 г.
Ситуацията в Покровск не се е променила съществено през последните дни. Боевете продължават в северните покрайнини, където Въоръжените сили на Украйна (ВСУ) запазват последната...
От 1 януари 2026 г. се очаква поскъпване на всички тютюневи изделия в България заради планираното увеличение на акцизните ставки, заложено в проектобюджета за...
Санкциите по закона „Магнитски“ могат да бъдат отменени, ако засегнатото лице се е поправило, заяви пред журналисти в парламента лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов.
„Не...
1 коментар
Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?
Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?