Първият победител в „Биг Брадър“ Здравко Василев коментира старта на новия сезон на риалити формата в публикация във „Фейсбук“.
- Реклама -
„Хляб и зрелища!“
Василев започва с препратка към древната максима:
„Хляб и зрелища! – рецептата е вечна. Когато хлябът намалява, зрелищата стават все по-шумни, все по-ярки и все по-безвкусни.“
По думите му новият сезон е пример за това: „Екип от безупречни професионалисти с талант, ресурси и маркетинг превръщат кичa в зрелище, достатъчно скандално и цветно, за да грабне масата.“
Василев прави паралел между риалити формата и политиката:
„Живеем в епоха на безпрецедентен избор – образователни канали, качествени сериали, документални филми – но зрителят отново протяга ръка към най-пошлото и най-скандалното. Нещо като избора на политици у нас – не липсват по-добри варианти, но винаги печели най-шумният, най-скандалният и най-малко стойностният.“
Той сравнява шоуто и с кварталната клюка: „Всички уж я презират, правят се, че не съществува, но знаят всичко за нея, коментират я, а някои дори са опитали забранения плод.“
Най-интересното за него е не скандалният кастинг, а изборът на публиката:
„Победи профилът на ‘белия работещ семеен хетеро мъж’, симпатизиращ на Русия и твърдо против еврото. Това не е просто избор на герой – това е огледало, което показва какъв модел хората припознават и тайно харесват.“
„Биг Брадър“ като социологически тест
Василев подчертава, че риалити форматът всъщност разкрива обществени нагласи:
„‘Биг Брадър’ може да е зрелище, но зрителите са утрешният електорат. Шоуто уж е ‘пошло’, но всъщност е един от най-честните социологически експерименти в реално време.“
И заключава: „Изборът (и този път) е изцяло ваш.“
Първият победител в „Биг Брадър“ Здравко Василев коментира старта на новия сезон на риалити формата в публикация във „Фейсбук“.
- Реклама -
„Хляб и зрелища!“
Василев започва с препратка към древната максима:
„Хляб и зрелища! – рецептата е вечна. Когато хлябът намалява, зрелищата стават все по-шумни, все по-ярки и все по-безвкусни.“
По думите му новият сезон е пример за това: „Екип от безупречни професионалисти с талант, ресурси и маркетинг превръщат кичa в зрелище, достатъчно скандално и цветно, за да грабне масата.“
Василев прави паралел между риалити формата и политиката:
„Живеем в епоха на безпрецедентен избор – образователни канали, качествени сериали, документални филми – но зрителят отново протяга ръка към най-пошлото и най-скандалното. Нещо като избора на политици у нас – не липсват по-добри варианти, но винаги печели най-шумният, най-скандалният и най-малко стойностният.“
Той сравнява шоуто и с кварталната клюка: „Всички уж я презират, правят се, че не съществува, но знаят всичко за нея, коментират я, а някои дори са опитали забранения плод.“
Най-интересното за него е не скандалният кастинг, а изборът на публиката:
„Победи профилът на ‘белия работещ семеен хетеро мъж’, симпатизиращ на Русия и твърдо против еврото. Това не е просто избор на герой – това е огледало, което показва какъв модел хората припознават и тайно харесват.“
„Биг Брадър“ като социологически тест
Василев подчертава, че риалити форматът всъщност разкрива обществени нагласи:
„‘Биг Брадър’ може да е зрелище, но зрителите са утрешният електорат. Шоуто уж е ‘пошло’, но всъщност е един от най-честните социологически експерименти в реално време.“
Отбелязваме 117 години от Деня на независимостта на България. По повод празника водещият на "Делници" Николай Колев ни прави съпричастни с тържествата в старопрестолната...
България ще бъде част от среща този петък, организирана от Европейската комисия, посветена на създаването на т.нар. „стена от дронове“ за защита на източния...
Европейската прокуратура в София е внесла обвинителен акт в Софийския градски съд срещу представител на дружество, заподозрян в измама с европейски средства.
Случаят е свързан...