В основата на протеста на пътните строители стоят два факта, че миналата година октомври-ноември тогавашният министър е подписал с тях прекратяване на договорите, в които са признали изцяло тези вземания и са записали като крайна дата, след която всичките суми се дължат – 30 юни. В протоколите на АПИ е записано, че по устното разпореждане на министъра на регионалното развитие УС на АПИ взима тези решения и в тези решения се признават всички сертификати, които са ги представили в АПИ. Всички тези суми, за които си говорим сега, става дума за 1.2 млрд. лева, са обещани. Това коментира министърът на регионалното развитие в оставка Гроздан Караджов в ефира на „Честно казано с Люба Кулезич“.
„Тези договори не са по ин хаус, а са договори за ремонт и пътна поддръжка“, каза Караджов.
„Първият, който е сгрешил, е държавата. АПИ е държавна институция. Тази работа е била извършена през 2021г., но сега след 30 юни е изискуема и от 30 юни се трупат лихви на над 500 млн. лева. Това са много лихви, защото знаете, че лихвата при просрочие е над 10%“, каза той.
„Кирил Петков прави внушения. Днешното повествование на колегата Петков е във връзка с това, че едва ли не АПИ е ощетила държавата, защото е прекратила обществените поръчки. АПИ през месец април публикува новите условия за обществените поръчки за поддръжката на пътищата през следващите 3 години. Тези поръчки ги отмени Комисията за защита на конкуренцията, не ги е отменила АПИ. АПИ не обжалва, защото има твърде рестриктивни условия в тях, в полза на държавата. Ние измислихме тези условия и това нещо беше дискутирано и беше съгласувано на среща при премиера. Кой е виновен за тези условия?“, допълни Караджов.