Search Suggestions
      събота, 05.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Икономическата несигурност доведе до понижаване на потреблението в Германия

          Ключово проучване показва, че германците се готвят по-скоро да затегнат коланите, отколкото да стимулират частното потребление, съобщи „Евронюз“.

          - Реклама -


          Икономическата несигурност в Германия, включително съкращаването на работни места в автомобилната индустрия, доведе до понижаване на потребителските очаквания до най-ниското им ниво от 7 месеца насам.

          Индикаторът за потребителския климат на Gfk, ключово проучване сред 2000 души, спадна с 4,9% до -23,3%. Това показва влошаване на нагласите на потребителите за декември 2024 г. Очакваше се прогнозният показател да бъде около -18,6%.


          „Очакванията за доходите рязко спадат, а желанието за покупка леко се понижава“, заявиха анкетьорите от GfK и Нюрнбергския институт за пазарни решения.

          Същевременно те добавиха, че „желанието за спестяване, се повишава“, което води до значителен спад в общото желание за покупка за последния месец на годината.


          Своята роля изиграха и опасенията за сигурността на работните места в контекста на съкращенията в промишлеността и свързаните с тях строги прогнози за растежа. За четвърти пореден месец германските потребители са по-песимистично настроени и по отношение на развитието на общата икономическа ситуация.


          Очаква се частното потребление, осигуряващо приблизително половината от БВП на Германия, да намалее в момент, когато икономиката на страната вече се бори да избегне рецесията, а експортният ѝ сектор е изправен пред сериозни затруднения. Всичко това се случва на фона на нарастващите опасения, че новата администрация на Доналд Тръмп може да приложи търговски мита върху европейските стоки.

          Ключово проучване показва, че германците се готвят по-скоро да затегнат коланите, отколкото да стимулират частното потребление, съобщи „Евронюз“.

          - Реклама -


          Икономическата несигурност в Германия, включително съкращаването на работни места в автомобилната индустрия, доведе до понижаване на потребителските очаквания до най-ниското им ниво от 7 месеца насам.

          Индикаторът за потребителския климат на Gfk, ключово проучване сред 2000 души, спадна с 4,9% до -23,3%. Това показва влошаване на нагласите на потребителите за декември 2024 г. Очакваше се прогнозният показател да бъде около -18,6%.


          „Очакванията за доходите рязко спадат, а желанието за покупка леко се понижава“, заявиха анкетьорите от GfK и Нюрнбергския институт за пазарни решения.

          Същевременно те добавиха, че „желанието за спестяване, се повишава“, което води до значителен спад в общото желание за покупка за последния месец на годината.


          Своята роля изиграха и опасенията за сигурността на работните места в контекста на съкращенията в промишлеността и свързаните с тях строги прогнози за растежа. За четвърти пореден месец германските потребители са по-песимистично настроени и по отношение на развитието на общата икономическа ситуация.


          Очаква се частното потребление, осигуряващо приблизително половината от БВП на Германия, да намалее в момент, когато икономиката на страната вече се бори да избегне рецесията, а експортният ѝ сектор е изправен пред сериозни затруднения. Всичко това се случва на фона на нарастващите опасения, че новата администрация на Доналд Тръмп може да приложи търговски мита върху европейските стоки.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Френски гинеколог осъден на 10 години затвор за изнасилване на пациентки

          Френски съд осъди 60-годишен гинеколог на 10 години затвор за изнасилване на девет от пациентките му по време на медицински консултации, съобщи адвокат Орели...

          52-годишен мъж арестуван за опустошителен пожар на остров Евия

          52-годишен мъж беше арестуван на гръцкия остров Евия, след като беше обвинен в подпалването на пожар, който опустоши част от острова между петък вечерта...

          Паника и евакуация: Пожар в един от най-големите молове в Букурещ

          Пожар избухна днес в търговския център АФИ Котрочени (AFI Cotroceni) – един от най-големите молове в Букурещ, съобщи БТА. Пламъците са обхванали терасовидния покрив, а...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions