Search Suggestions
      четвъртък, 03.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          След Брекзит Великобритания създава орган за надзор на Google и Facebook

          Британското правителство е решило след излизането от Европейския съюз да създаде специален орган, който да контролира големи технологични компании като Google и Facebook. Това съобщи в четвъртък Financial Times, позовавайки се на информирани източници.
          Според изданието регулаторът ще може да въведе нови правила, „включително задължителен кодекс за поведение на технологичните гиганти и по-широк достъп на потребителите до техните данни“. Такова решение според FT е взето въз основа на международно аналитично проучване, проведено по инициатива на Джейсън Фурман, главен икономически съветник на бившия президент на САЩ Барак Обама.
          Такъв регулатор се нуждае от „добри финансови ресурси и екипът му се нуждае от богат опит в областта на цифровите технологии и конкуренцията“, коментира изследователят Филип Марсдън, професор по право и икономика в Колежа на Европа в Брюж. Според Марсдън способността на новия регулаторен орган да налага санкции трябва значително да надхвърли потенциала в тази област на Службата за конкуренция и пазари на Великобритания (CMA).
          През 2018 г. Google носи над 90% от всички приходи, или 6 милиарда паунда (7,8 милиарда долара), получени от онлайн реклама във Великобритания. Facebook печели над 2 милиарда паунда (2,6 милиарда долара) от редовна реклама в Обединеното кралство миналата година.

          Британското правителство е решило след излизането от Европейския съюз да създаде специален орган, който да контролира големи технологични компании като Google и Facebook. Това съобщи в четвъртък Financial Times, позовавайки се на информирани източници.
          Според изданието регулаторът ще може да въведе нови правила, „включително задължителен кодекс за поведение на технологичните гиганти и по-широк достъп на потребителите до техните данни“. Такова решение според FT е взето въз основа на международно аналитично проучване, проведено по инициатива на Джейсън Фурман, главен икономически съветник на бившия президент на САЩ Барак Обама.
          Такъв регулатор се нуждае от „добри финансови ресурси и екипът му се нуждае от богат опит в областта на цифровите технологии и конкуренцията“, коментира изследователят Филип Марсдън, професор по право и икономика в Колежа на Европа в Брюж. Според Марсдън способността на новия регулаторен орган да налага санкции трябва значително да надхвърли потенциала в тази област на Службата за конкуренция и пазари на Великобритания (CMA).
          През 2018 г. Google носи над 90% от всички приходи, или 6 милиарда паунда (7,8 милиарда долара), получени от онлайн реклама във Великобритания. Facebook печели над 2 милиарда паунда (2,6 милиарда долара) от редовна реклама в Обединеното кралство миналата година.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ТРАГЕДИЯ: Мотоциклетист загина след нападение от мечка

          Мотоциклетист е загинал в Румъния, след като беше нападнат от мечка на прочутия планински път Трансфъгъръшан, съобщава Digi24. Инцидентът е станал близо до прохода...

          Меркел: Като дете се качвах на Пирин и гледах Гърция

          Бившият германски канцлер Ангела Меркел участва снощи в дискусия в Атина, на която в разговор с директора на гръцкия вестник „Катимерини“ Алексис Папахелас се...

          102 смъртни случая в Испания заради горещините

          Близо 102 смъртни случая в Испания са свързани с екстремните горещини от 28 юни досега, съобщи Системата за ежедневно наблюдение на смъртността от всички...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions