След около две седмици нощният транспорт в София ще стига до и двата терминала на летище „Васил Левски“, а автобусните линии 84 и 184 ще се слеят в една — линия 84. Това обяви общинският съветник от „Спаси София“ Гергин Борисов в ефира на Bulgaria ON AIR.
- Реклама -
Той обясни, че линията 184 е била въведена още през 2017 г. по тяхно предложение, но натоварването на Терминал 1 остава около три пъти по-малко в сравнение с Терминал 2, което прави досегашния маршрут неефективен. Така автобусите от 184 ще подсилят линия 84, която ще разполага с общо шест автобуса.
Борисов подчерта, че средно около 22 000 пътници пристигат на двата терминала през нощта, а освен тях има и около 5000 служители, които работят на денонощен режим. Това е достатъчен аргумент за редовна нощна линия с интервал от един час.
Общинският съветник коментира, че по предложение на „Спаси София“ е бил увеличен туристическият данък, за да се осигурят повече средства за подобряване на транспорта и туристическата инфраструктура. По думите му Столичната община дълго е инвестирала твърде скромно в туризма.
Борисов допълни, че ако има нужда, актуализация на бюджета с цел повече инвестиции в сектора не е изключена. В заключение той подчерта, че Общинският съвет е силно фрагментиран и според него никога досега не е имало толкова хаос в работата му.
След около две седмици нощният транспорт в София ще стига до и двата терминала на летище „Васил Левски“, а автобусните линии 84 и 184 ще се слеят в една — линия 84. Това обяви общинският съветник от „Спаси София“ Гергин Борисов в ефира на Bulgaria ON AIR.
- Реклама -
Той обясни, че линията 184 е била въведена още през 2017 г. по тяхно предложение, но натоварването на Терминал 1 остава около три пъти по-малко в сравнение с Терминал 2, което прави досегашния маршрут неефективен. Така автобусите от 184 ще подсилят линия 84, която ще разполага с общо шест автобуса.
Борисов подчерта, че средно около 22 000 пътници пристигат на двата терминала през нощта, а освен тях има и около 5000 служители, които работят на денонощен режим. Това е достатъчен аргумент за редовна нощна линия с интервал от един час.
Общинският съветник коментира, че по предложение на „Спаси София“ е бил увеличен туристическият данък, за да се осигурят повече средства за подобряване на транспорта и туристическата инфраструктура. По думите му Столичната община дълго е инвестирала твърде скромно в туризма.
Борисов допълни, че ако има нужда, актуализация на бюджета с цел повече инвестиции в сектора не е изключена. В заключение той подчерта, че Общинският съвет е силно фрагментиран и според него никога досега не е имало толкова хаос в работата му.