Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.
- Реклама -
Китайското настъпление
Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).
„Това е Европа срещу Китай. Китайците се опитват да се развиват в Европа, докато европейците се опитват да наваксат при електрическите превозни средства и софтуера“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner.
Реакцията на Европа
За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.
„Китай не само се завръща, но е по-присъстващ от всякога“, заяви Ян Хекман от германското автомобилно лоби VDA, подчертавайки, че тазгодишното изложение ще има с 40% повече китайски изложители спрямо 2023 г.
Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.
- Реклама -
Китайското настъпление
Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).
„Това е Европа срещу Китай. Китайците се опитват да се развиват в Европа, докато европейците се опитват да наваксат при електрическите превозни средства и софтуера“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner.
Реакцията на Европа
За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.
„Китай не само се завръща, но е по-присъстващ от всякога“, заяви Ян Хекман от германското автомобилно лоби VDA, подчертавайки, че тазгодишното изложение ще има с 40% повече китайски изложители спрямо 2023 г.
Словашкият бизнесмен Мариан Кочнер, обвинен, че е поръчал убийството на разследващия журналист Ян Куциак и годеницата му Мартина Кушнирова, ще бъде съден повторно догодина,...
Повечето съдии от Върховния съд на САЩ изразиха дълбок скептицизъм относно законността на редица от митата, въведени от президента Доналд Тръмп, по време на...
Хамас изрази благодарност към турския президент Реджеп Ердоган и Турция за посредническата и гаранционна роля на страната при осигуряването и наблюдението на споразумението за...
1 коментар
Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?
Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?