Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.
- Реклама -
Китайското настъпление
Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).
„Това е Европа срещу Китай. Китайците се опитват да се развиват в Европа, докато европейците се опитват да наваксат при електрическите превозни средства и софтуера“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner.
Реакцията на Европа
За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.
„Китай не само се завръща, но е по-присъстващ от всякога“, заяви Ян Хекман от германското автомобилно лоби VDA, подчертавайки, че тазгодишното изложение ще има с 40% повече китайски изложители спрямо 2023 г.
Най-голямото автомобилно изложение на континента – IAA Mobility в Мюнхен – ще се превърне следващата седмица в арена на пряка конкуренция между китайските и европейските производители. Събитието отразява засилващата се битка за пазарни дялове, в която утвърдени гиганти като Volkswagen се изправят срещу бързо разрастващи се китайски марки като BYD, GAC и Changan.
- Реклама -
Китайското настъпление
Китайските автомобилни производители навлизат в Европа в търсене на печалби, докато местните компании губят позиции в Китай – най-големия автомобилен пазар в света.
Най-яркият пример е BYD, чиито глобални продажби са скочили до 4,2 милиона автомобила през 2024 г. – десетократно увеличение спрямо 2019 г. На IAA Mobility в Мюнхен компанията ще демонстрира амбицията си да се утвърди на европейския пазар редом с други китайски играчи – Changan, GAC и Hongqi (FAW).
„Това е Европа срещу Китай. Китайците се опитват да се развиват в Европа, докато европейците се опитват да наваксат при електрическите превозни средства и софтуера“, коментира Педро Пачеко, вицепрезидент по изследванията в Gartner.
Реакцията на Европа
За европейските производители като Volkswagen, навлизането на китайските конкуренти идва в момент, когато на вътрешния им пазар бушува „дарвинистка ценова война“ и електрификацията поставя нови предизвикателства.
„Китай не само се завръща, но е по-присъстващ от всякога“, заяви Ян Хекман от германското автомобилно лоби VDA, подчертавайки, че тазгодишното изложение ще има с 40% повече китайски изложители спрямо 2023 г.
Земетресение с магнитуд 5 по скалата на Рихтер е регистрирано в Западна Турция. Това показвa в Европейския средиземноморски сеизмологичен център (EMSC).
Епицентърът на земетресението е...
Организаторите на US Open са помолили телевизионните оператори да не показват негативни реакции към президента на САЩ Доналд Тръмп по време на финала на...
Италиански тийнейджър, който обичал да играе видеоигри и да прави забавни филми на домашните си любимци, стана първият светец на „милениал“ на Католическата църква...
1 коментар
Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?
Защо по-новите водещи марки немски автомобили се развалят често а са доста по-скъпи? с парите за поддръжката им човек може да си купи друг автомобил!?