Search Suggestions
      сряда, 16.07.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Атлантическият клуб: Незабавно да се спрат всички полети с МиГ-29

          Искрено се надяваме пилотът да бъде открит жив и невредим! Това е най-важното в този час! Уверени сме, че Министерството на отбраната е привлякло всички необходими за това ресурси. Това се казва в позиция на Атлантическия клуб във връзка с инцидента край Шабла, при който изтребител МиГ-29 падна в Черно море.

          - Реклама -

          Експертите настояват незабавно да се предприемат следните действия:

          1. Незабавно започване на пълно разследване на инцидента, като бъдат включени и експерти от съюзни и партньорски държави с обширен опит в експлоатацията, поддръжката и ремонта на МиГ-29, по-конкретно Полша и Украйна.

          2. Служебният министър на отбраната незабавно да представи на българското общество пълен отчет на изпълнението на всички сключени договори с РСК МиГ по рамковото споразумение от 2018 г. за ремонтите и поддръжката на МиГ-29. В отчета следва да се включи и пълната информация относно всички проблеми, които до момента сме имали с руската страна по изпълнението на договорите – както по отношение на закъсненията в сроковете на изпълнение, за което вече са поискани неустойки, така и във връзка с възможни некачествени ремонти и рекламации от наша страна. От особено важен обществен интерес е въпросът как българската страна е осъществявала контрола върху извършваните ремонтно-възстановителни дейности? Какви са гаранциите, за да считаме за надеждни и разумни така наречените „удължавания на ресурса“ на бойните ни самолети в заводи на държава, която счита НАТО и България за враг? Справка: руската военна доктрина.

          3. Служебният министър на отбраната да представи в спешен порядък пред българското общество анализ на отражението на забавянията от руска страна на изпълнението на договорите за ремонт на изтребителите МиГ-29 върху подготовката на летателния състав. По-конкретно, обществото трябва да знае как това се е отразило на бойната готовност на Военновъздушните сили. Особен интерес за обществото ни представлява изясняването на връзката между летателна подготовка на българските пилоти, за която е известно, че е далеч под стандартите на НАТО, от една страна, и този инцидент, от друга.

          4. Спиране на всички полети с ремонтираните от РСК МиГ самолети МиГ-29 до изясняване на причините за инцидента!

          5. Незабавно стартиране на детайлна проверка на качеството на изпълнените ремонти на МиГ-29, като в нея бъдат включени и експерти от държави от НАТО и страни-партньори на Алианса.

          6. Незабавно правителството, основавайки се на принципа на солидарността в НАТО, да поиска стартиране на съюзна мисия по охрана на българското въздушно пространство, докато България не придобие надеждни способности за самостоятелно изпълнение на задачите по Air Policing.

          7. Незабавно спиране на всички дейности по евентуална модернизация на авиониката или допълнителни удължавания на ресурса на МиГ-29, както и преразглеждане на същите в светлината на резултатите от разследването на настоящия инцидент.

          8. Сформиране на междуведомствена работна група на правителствено ниво, в контекста на предстоящото изработване в Министерството на отбраната на Инвестиционен план-програма до 2032 г., която да започне незабавно работа по намиране на варианти за възможно най-бързо освобождаване от останалите на въоръжение стари съветски самолети.

          Искрено се надяваме пилотът да бъде открит жив и невредим! Това е най-важното в този час! Уверени сме, че Министерството на отбраната е привлякло всички необходими за това ресурси. Това се казва в позиция на Атлантическия клуб във връзка с инцидента край Шабла, при който изтребител МиГ-29 падна в Черно море.

          - Реклама -

          Експертите настояват незабавно да се предприемат следните действия:

          1. Незабавно започване на пълно разследване на инцидента, като бъдат включени и експерти от съюзни и партньорски държави с обширен опит в експлоатацията, поддръжката и ремонта на МиГ-29, по-конкретно Полша и Украйна.

          2. Служебният министър на отбраната незабавно да представи на българското общество пълен отчет на изпълнението на всички сключени договори с РСК МиГ по рамковото споразумение от 2018 г. за ремонтите и поддръжката на МиГ-29. В отчета следва да се включи и пълната информация относно всички проблеми, които до момента сме имали с руската страна по изпълнението на договорите – както по отношение на закъсненията в сроковете на изпълнение, за което вече са поискани неустойки, така и във връзка с възможни некачествени ремонти и рекламации от наша страна. От особено важен обществен интерес е въпросът как българската страна е осъществявала контрола върху извършваните ремонтно-възстановителни дейности? Какви са гаранциите, за да считаме за надеждни и разумни така наречените „удължавания на ресурса“ на бойните ни самолети в заводи на държава, която счита НАТО и България за враг? Справка: руската военна доктрина.

          3. Служебният министър на отбраната да представи в спешен порядък пред българското общество анализ на отражението на забавянията от руска страна на изпълнението на договорите за ремонт на изтребителите МиГ-29 върху подготовката на летателния състав. По-конкретно, обществото трябва да знае как това се е отразило на бойната готовност на Военновъздушните сили. Особен интерес за обществото ни представлява изясняването на връзката между летателна подготовка на българските пилоти, за която е известно, че е далеч под стандартите на НАТО, от една страна, и този инцидент, от друга.

          4. Спиране на всички полети с ремонтираните от РСК МиГ самолети МиГ-29 до изясняване на причините за инцидента!

          5. Незабавно стартиране на детайлна проверка на качеството на изпълнените ремонти на МиГ-29, като в нея бъдат включени и експерти от държави от НАТО и страни-партньори на Алианса.

          6. Незабавно правителството, основавайки се на принципа на солидарността в НАТО, да поиска стартиране на съюзна мисия по охрана на българското въздушно пространство, докато България не придобие надеждни способности за самостоятелно изпълнение на задачите по Air Policing.

          7. Незабавно спиране на всички дейности по евентуална модернизация на авиониката или допълнителни удължавания на ресурса на МиГ-29, както и преразглеждане на същите в светлината на резултатите от разследването на настоящия инцидент.

          8. Сформиране на междуведомствена работна група на правителствено ниво, в контекста на предстоящото изработване в Министерството на отбраната на Инвестиционен план-програма до 2032 г., която да започне незабавно работа по намиране на варианти за възможно най-бързо освобождаване от останалите на въоръжение стари съветски самолети.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Украйна напусна ключов международен договор

          Президентът на Украйна Владимир Зеленски подписа закон, с който Украйна официално напуска Отавската конвенция за забрана на противопехотните мини. Това обяви самият държавен глава...

          След размириците и израелските удари: Сирия обяви примирие с друзите

          Министърът на отбраната на Сирия Мурхаф Абу Касра обяви прекратяване на огъня малко след като правителствени сили навлязоха в ключов град в провинция Суейда,...

          Израелските удари в източен Ливан убиха 12 души

          12 души са загинали, а осем са ранени при израелски въздушни удари в района на долината Бекаа в източен Ливан, съобщиха ливанските държавни медии. По...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions