Над 20 000 жалби от клиенти за 2018 г.
В празничните дни сигналите за нарушения се увеличават с 10%
Над 20 000 жалби от клиенти са подадени до Комисията за защита на потребителите от началото на януари до края на ноември 2018-та година, това отчитат от ведомството. Оттам допълват още, че традиционно оплакванията от некачествени стоки и услуги, предлагани на родния пазар се увеличават с около 10% в празничните дни.
Оказва се, че близо половината от сигналите са за неуважени рекламации на дефектни стоки, като често пъти търговецът отказва да върне или ремонтира битови уреди, облекла и обувки.
От Комисията за защита на потребителите припомнят и какви са правата на клиентите при, вземащата все по-големи размери онлайн търговия. При закупуване на стока по интернет, потребителят може да се откаже от нея в 14-дневния срок. Ако търговецът не е съгласен и не приеме върнатата стока, той извършва нарушение и съответно подлежи на санкции.
При предявяване на рекламация, трябва да се свържем с търговеца писмено по имейл или по пощата и да изчакаме решението му в предвидения от закона едномесечен срок. Ако той уважи искането ни, следва или да ремонтира безплатно продукта или да го замени с нов.
В случай че не успее да стори едно от двете, то е длъжен или да направи отбив от цената, или да развалите сделката, при което купувачът му връща продукта, а той дадените пари за нея.