Search Suggestions
      петък, 18.10.24
      Search Suggestions

          Цоков: Над 4000 ученици от професионални гимназии придобиват умения чрез практики

          Над 4 000 ученици придобиват умения чрез практики в рамките на проект на МОН за модернизиране на професионалното обучение. Това съобщи министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на форума „Секторен подход в Професионалното образование и обучение: същност на реформите за развитие на уменията“ в Габрово.

          „За по-малко от десет месеца в проекта са включени над 400 училища, а над 600 учители са преминали обучения за дигитални умения и прилагане на зелени умения в обучението по различни професии”, каза министър Цоков. По думите му екипът в МОН работи последователно за развитие на дуалното обучение. „Имаме и ръст на приема в паралелки с дуално обучение през 2024/2025 година в сравнение с предходната учебна година”, подчерта той и разясни, че в VIII клас има 119 паралелки с 2572 ученици в тази форма на обучение. За сравнение през предходната година децата в тях са били 1773.

          „Постоянно се стремим да подпомагаме училищата за създаване на най-добри условия за работа. Защото тези млади хора трябва да бъдат подготвени да изпълняват различни професии при динамичното развитие на пазара на труда“, каза още проф. Цоков. Той акцентира и на важността от активно участие на бизнеса във всички процеси и благодари на висшите училища, които са активни в тази област.

          Сред акцентите на форума бе и важността на новия Списък на професиите за професионално образование и обучение – в синхрон с измененията в Закона за професионалното образование и обучение. Той структурира широкопрофилни професии с надграждане на степените на професионална квалификация и акцент върху дигиталните и зелените умения.

          По думите на министър Цоков реализацията на системния проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“ подпомага стартиралата реформа в професионалното образование и обучение. „Едно от важните постижения в изпълнението на този проект е сформирането на двадесет Секторни съвети за уменията, в които участват образователни институции, висши училища, работодатели, браншови асоциации и синдикати. Използвайки експертизата им разработихме новия Списък на професиите за професионално образование и обучение“, каза министърът.

          В рамките на форума 17 професионални гимназии от областите Габрово и Велико Търново участваха и в изложение, на което представиха професиите, които изучават. Имаше демонстрации на програмируеми роботи, електромобили, проекти за различни екологични системи и други изобретения.

          Сред участниците в срещата бяха зам.-министърът на образованието и науката Таня Михайлова, областният управител Мария Башева заместник-изпълнителният директор на ИА „Програма Образование“ Иван Попов, началникът на РУО Габрово Георги Маринов, както и представители на академичната общност и Секторните съвети за уменията в различни сфери, директори на дирекции в МОН, експерти, представители на бизнеса, директори на училища и др.

          Събитието е по проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“, който се реализира с финансовата подкрепа на програма „Образование“ 2021 – 2027 г. и на Европейския социален фонд плюс. | БГНЕС

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          Сайтът е защитен от reCAPTCHA и Политиката за Поверителност и Общи Условия на Google са приложени.

          - Реклама -

          НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

          Зареждане...
          - Зов за Помощ - spot_img

          ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

          Search Suggestions
              Search Suggestions