Search Suggestions
      неделя, 19.10.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          ЕС субсидира коли, движещи се с изкопаеми горива

          Според проучване, поръчано от екологичната група „Транспорт и околна среда“ (T&E), петте най-големи страни членки на ЕС изразходват 42 млрд. евро годишно за субсидиране на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, призовавайки междувременно за повече субсидии за електромобили.

          - Реклама -

          Служебните автомобили съставляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа.

          Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, следвана от Германия, която предоставя 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската компания Environmental Resources Management (ERM), публикувано в понеделник.

          Франция и Полша осигуряват съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.

          Дружествата предлагат автомобили като екстри за служителите, често със значителни субсидии за ползи в натура, включително компенсиране на дължимите потребителски данъци и облекчения при използването на гориво.

          Около 15 млрд. евро в четирите държави отиват за субсидиране на джипове, установи проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средно годишно данъчно облекчение в размер на 6800 евро, което достига до 21 600 евро за по-големите модели с високи нива на замърсяване.

          „Напълно нелогично и неприемливо е да продължаваме да влагаме милиарди средства на данъкоплатците в технология, която е в пълно противоречие с програмата на Европейската комисия за екологичен преход“, заяви пред Си Ен Ен директорът на отдела за автопаркове на T&E Стеф Корнелис.

          Проучването идва в момент, когато продажбите на електромобили в Европа намаляха, отчасти защото те са по-скъпи от еквивалентните модели, задвижвани с изкопаеми горива, и по този начин са недостъпни за много потребители.

          Продажбите на изцяло електрически автомобили са спаднали с 43,9% в Европейския съюз през август, като най-големите пазари на електрически автомобили – Германия и Франция – са отбелязали спад от съответно 68,8% и 33,1%, според данни на индустрията.

          Проучването на ERM установи, че финансови стимули за водачите на служебни автомобили да преминат към електромобили се предоставят само в бившата членка на ЕС – Обединеното кралство.

          Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен съобщи на новия ръководител на Европейския съюз по въпросите на климата Вопке Хьокстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите на Хьокстра ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за използване на изкопаеми горива.

          Според проучване, поръчано от екологичната група „Транспорт и околна среда“ (T&E), петте най-големи страни членки на ЕС изразходват 42 млрд. евро годишно за субсидиране на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, призовавайки междувременно за повече субсидии за електромобили.

          - Реклама -

          Служебните автомобили съставляват около 60% от продажбите на нови автомобили в Европа.

          Италия предоставя 16 млрд. евро субсидии за служебни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, следвана от Германия, която предоставя 13,7 млрд. евро, показва проучването на консултантската компания Environmental Resources Management (ERM), публикувано в понеделник.

          Франция и Полша осигуряват съответно 6,4 млрд. евро и 6,1 млрд. евро годишно.

          Дружествата предлагат автомобили като екстри за служителите, често със значителни субсидии за ползи в натура, включително компенсиране на дължимите потребителски данъци и облекчения при използването на гориво.

          Около 15 млрд. евро в четирите държави отиват за субсидиране на джипове, установи проучването. Шофьорите на служебни автомобили получават средно годишно данъчно облекчение в размер на 6800 евро, което достига до 21 600 евро за по-големите модели с високи нива на замърсяване.

          „Напълно нелогично и неприемливо е да продължаваме да влагаме милиарди средства на данъкоплатците в технология, която е в пълно противоречие с програмата на Европейската комисия за екологичен преход“, заяви пред Си Ен Ен директорът на отдела за автопаркове на T&E Стеф Корнелис.

          Проучването идва в момент, когато продажбите на електромобили в Европа намаляха, отчасти защото те са по-скъпи от еквивалентните модели, задвижвани с изкопаеми горива, и по този начин са недостъпни за много потребители.

          Продажбите на изцяло електрически автомобили са спаднали с 43,9% в Европейския съюз през август, като най-големите пазари на електрически автомобили – Германия и Франция – са отбелязали спад от съответно 68,8% и 33,1%, според данни на индустрията.

          Проучването на ERM установи, че финансови стимули за водачите на служебни автомобили да преминат към електромобили се предоставят само в бившата членка на ЕС – Обединеното кралство.

          Председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен съобщи на новия ръководител на Европейския съюз по въпросите на климата Вопке Хьокстра в писмо от 17 септември, че един от приоритетите на Хьокстра ще бъде да предложи как постепенно да се премахнат субсидиите за използване на изкопаеми горива.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Ана Тришич Бабич пое поста изпълняващ длъжността президент на Република Сръбска

          Парламентът на Република Сръбска избра Ана Тришич Бабич, бивш съветник на Милорад Додик, за изпълняващ длъжността президент на ентитета. Тя официално наследява Додик, след като...

          САЩ отмениха санкциите срещу четирима високопоставени представители на Република Сръбска

          Службата за контрол на чуждестранните активи към Министерството на финансите на САЩ (OFAC) отмени санкциите срещу четирима високопоставени представители на управляваната от сърбите Република...

          Протести в Рим срещу миграционното споразумение между Италия и Либия след ново корабокрушение в Средиземно море

          Мигранти и правозащитници излязоха на протест в Рим срещу споразумението между Италия и Либия за ограничаване на мигрантските потоци, само ден след ново корабокрушение,...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions