Search Suggestions
      четвъртък, 18.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Железничарите искат спешна среща с транспортния министър

          Председателите на Синдикат на железничарите в България към КНСБ, Национален железничарски синдикат към КТ „Подкрепа“, Федерация на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ и Съюз на транспортните синдикати в България настояват за спешна среща с министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.

          - Реклама -

          В свое отворено писмо те посочват, че са научили от медиите за течащата подготовка на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и същевременно отлагане на края на действащия договор на Държавата с „БДЖ – ПП“ ЕООД с една година. Синдикатите твърдят, че са държани в изолация от тези процеси.

          Железничарите искат от министъра на транспорта и съобщенията отговори на следните въпроси:

          1. Кое наложи спешното удължаване срока на договора с една година между Държавата и „БДЖ – ПП“ ЕООД? Може би конкурентите на държавния превозвач не са готови за процедурата?
          2. Защо поръчката се разделя на лотове, след като:
          • След изготвената пазарна оценка за железопътния сектор, определящ обхвата на задължението за извършване на обществена услуга, се дава приоритет на Вариант 1 „Възлагане на задълженията за обществена услуга в един пакет за цялата мрежа“.
          • Няма изготвена национална транспортна схема.
          • Определя се лот като направление, а не на териториален принцип. Какво се случва по това направление с обслужването на отклоненията и второстепенните линии?
          1. По какви критерии се определят отделните лотове? Ако се получи така, че по единия от лотовете не се яви кандидат, какво се случва, или може би се дава на държавния превозвач?
          2. Осъществяването на превоз на пътници е свързано с много дейности: изготвяне и изпълнение на ГДВ, осигуряване на ПЖПС, осигуряване на правоспособен персонал, експлоатация, ремонт, екипиране, почистване, обвръзки и др. В тази връзка, по какъв начин и как ще се повиши ефективността при разделяне на поръчките на лотове?
          3. Каква е позицията на българската страна и в частност на МТС, за да се защити общественият и държавен интерес?
          4. Като говорим за „прозрачност“, защо социалните партньори продължават да се държат на „тъмно“ по поставените въпроси?

          Синдикатите очакват в най-скоро време да се срещнат с министър Стоянова и да обсъдят тези проблеми.

          Председателите на Синдикат на железничарите в България към КНСБ, Национален железничарски синдикат към КТ „Подкрепа“, Федерация на транспортните работници към КТ „Подкрепа“ и Съюз на транспортните синдикати в България настояват за спешна среща с министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова.

          - Реклама -

          В свое отворено писмо те посочват, че са научили от медиите за течащата подготовка на нова процедура за избор на железопътен превозвач за пътнически превози и същевременно отлагане на края на действащия договор на Държавата с „БДЖ – ПП“ ЕООД с една година. Синдикатите твърдят, че са държани в изолация от тези процеси.

          Железничарите искат от министъра на транспорта и съобщенията отговори на следните въпроси:

          1. Кое наложи спешното удължаване срока на договора с една година между Държавата и „БДЖ – ПП“ ЕООД? Може би конкурентите на държавния превозвач не са готови за процедурата?
          2. Защо поръчката се разделя на лотове, след като:
          • След изготвената пазарна оценка за железопътния сектор, определящ обхвата на задължението за извършване на обществена услуга, се дава приоритет на Вариант 1 „Възлагане на задълженията за обществена услуга в един пакет за цялата мрежа“.
          • Няма изготвена национална транспортна схема.
          • Определя се лот като направление, а не на териториален принцип. Какво се случва по това направление с обслужването на отклоненията и второстепенните линии?
          1. По какви критерии се определят отделните лотове? Ако се получи така, че по единия от лотовете не се яви кандидат, какво се случва, или може би се дава на държавния превозвач?
          2. Осъществяването на превоз на пътници е свързано с много дейности: изготвяне и изпълнение на ГДВ, осигуряване на ПЖПС, осигуряване на правоспособен персонал, експлоатация, ремонт, екипиране, почистване, обвръзки и др. В тази връзка, по какъв начин и как ще се повиши ефективността при разделяне на поръчките на лотове?
          3. Каква е позицията на българската страна и в частност на МТС, за да се защити общественият и държавен интерес?
          4. Като говорим за „прозрачност“, защо социалните партньори продължават да се държат на „тъмно“ по поставените въпроси?

          Синдикатите очакват в най-скоро време да се срещнат с министър Стоянова и да обсъдят тези проблеми.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Петър Петров: АПИ раздава бонуси вместо да ремонтира пътища

          Преди месец и половина излезе информация, че служители на АПИ са си раздали бонуси в размер на над 2,2 млн. лева. Премиерът Желязков заплаши...

          Blue Warrior представя първата си телевизионна кампания у нас

          През последните години българският пазар на уиски бележи динамично развитие и устойчив растеж. Профилът на уиски любителя в България също се променя: основните потребители...

          Съдът взе мярка задържане под стража за прокурорския син във Варна

          Съдът във Варна наложи най-тежката мярка за процесуална принуда – „задържане под стража“ – на 31-годишния Николай Маджаров, син на прокурор, уличен в притежание...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions