Search Suggestions
      вторник, 11.02.25
      Search Suggestions

          Само за година: Над 3,5 млн. обаждания до 112

          Loading the player...

          Ръст на фалшивите обаждания на тел. 112.

          Данните бяха изнесени по повод европейският ден на Единния европейски номер за спешни повиквания 112 (ЕЕНСП 112), който беше отбелязан в дирекция „Национална система 112“ към МВР.

          Директорът на Националната система 112 Марина Велинова отчетеувеличение на повикванията до системата през 2024 г. спрямо 2023 г., както и увеличение в броя на фалшивите от тях. Има ръст на сигналите до полицията и спад в тези до пожарната.

          През 2024 г. са приети общо над 3,5 млн. повиквания. Тези с конкретни искания за помощ са били малко над 2 млн. обаждания.

          Трансграничните повиквания на тел. 112 през миналата година са 613, най-много от Румъния и Гърция, където пътуват най-много българш.

          Половината от сигналите, подадени от e-call системата на модерни автомобили за произшествия, не са реални, стана ясно от изнесените данни.

          Чрез специално мобилно приложение операторите на тел. 112 приемат сигнали и от хора, страдащи от слухови и говорни увреждания.

          Какво трябва да знаем за спешния телефон 112

          Телефон 112 е единният европейски номер за спешни повиквания, който предоставя възможност за бърза връзка със спешни служби като полиция, пожарна и медицинска помощ. Създаден през 1991 година по инициатива на Европейския съюз, той е предназначен да бъде единен номер за всички държави-членки. В България системата 112 започва да функционира през 2008 година, като постепенно обхваща цялата страна.

          Основната идея зад номер 112 е да предостави на гражданите и туристите лесен и ефективен начин да потърсят помощ във всяка ситуация, независимо от местоположението. За разлика от традиционните национални номера за спешни случаи, 112 обединява всички видове спешни услуги на едно място, което значително улеснява комуникацията. България е част от този стандарт, като изгражда модерни центрове за координация и обработка на обажданията. Системата се използва и при бедствия и аварии, като предоставя незаменима помощ за спасяването на човешки животи и имущество.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          Search Suggestions
              Search Suggestions