Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Депутатът от парламентарната група на „Продължаваме Промяната – Демократична България“ (ПП–ДБ) Явор Божанков определи внесения вот на недоверие като повод правителството да подаде оставка...
Лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов коментира актуалната политическа и икономическа ситуация в кулоарите на Народното събрание, акцентирайки върху корекциите в държавния бюджет и стратегическата...
Фронтовата линия в Украйна в момента е дълга 1218 километра, в сравнение с 1253 километра преди месец. Това обяви главнокомандващият Въоръжените сили на Украйна...
62 КОМЕНТАРА
Новините на Евроком – Истината говори Това е пълна лъжа, те ватманите и шофьорите взимат под 3000 лева вие тука лъжете че взимат по 4600 лева, недейте правете хората на маймуни!!!
Новините на Евроком – Истината говори Това е пълна лъжа, те ватманите и шофьорите взимат под 3000 лева вие тука лъжете че взимат по 4600 лева, недейте правете хората на маймуни!!!
Georgi Petrov Й на депутатите!!!
А я покажете заплатите на директорите на дирекции в дружеството
Georgi Petrov Или пожарникарите боклуци и военните
Хирурга Разсеян във Германия вземат 4500 евро а нали искаме еврозона нещо не се връзват нещата.
Georgi Petrov кога ще се научите да не гледате в чуждото паница???Това Ви остана он соца!!!
Лъжец!
Лъжец!