Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Огромен пожар бушува в защитената зона "Алдомировско блато" в община Сливница, в непосредствена близост до автомагистрала "Европа".
Местни разказват във "Фейсбук", че по всяка вероятност...
Тежка катастрофа е станала на Околовръстния път на Пловдив, в участъка между разклоните за Първенец и Златитрап. Според предварителната информация, лека кола е влязла...
„Борисов който си беше изградил образа на големия бял баща, железния ръководител на България, човекът от който всеки се страхува, в момента е станал...
12 КОМЕНТАРА
Градския транспорт не са само шофьорите а другия персонала
По времето на Тодор Живков шофьорите от градския транспорт бяхме първа категория труд, но като дойде демокрацията ни отрязаха с думите че не било кой знае какво е да се кара автобус в столицата а
Може.Но рядко спи колкото. пишещите.Време за театър и развлечения няма.Времето за семейството е малко.Спи за работа,спи от работа.Вечно е уморен.Често боледува.До това води преумората от извънредния труд.
Градския транспорт не са само шофьорите а другия персонала
Vladislav Penkov ТАКА Е, НО ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ И ДА МОЖЕШЕШ ДА РАБОТИШ И ДА ВЗИМАШ И ПОВЕЧЕ ДАЖЕ!
Славчо Дончев А пари???
По времето на Тодор Живков шофьорите от градския транспорт бяхме първа категория труд, но като дойде демокрацията ни отрязаха с думите че не било кой знае какво е да се кара автобус в столицата а
И за 5000 няма да дойда, при този ненормален ред на движението.
Да покажат на полицията на учителите на даяджийте на политиците на всички държавни служители
Georgi Petrov що не станеш полицай !?
Може.Но рядко спи колкото. пишещите.Време за театър и развлечения няма.Времето за семейството е малко.Спи за работа,спи от работа.Вечно е уморен.Често боледува.До това води преумората от извънредния труд.
Владимир Георгиев МТК е фирмата НА ВЪЛКА и Данчо Илиев&Сие
Много вождове, малко индианци!
Galya Stefanova Да,това са парите НО „ЗА СЕДМИЦА“!
2250 лв лъжа е другото