Министерството на транспорта е успяло да спаси ключов проект за закупуването на 35 нови влака, финансиран с европейски средства. Това разказа в предаването „ЕвроДикоф“ журналистката Таня Петрова, която подчерта, че постигнатото е действително достойно за похвала.
- Реклама -
„Аз също мислех, че този договор е обречен. Казах лично на Гроздан Караджов, че това е неспасяема обществена поръчка“, сподели Петрова. Когато той поема поста министър на транспорта, проектът вече е достигнал до Върховния административен съд, който е постановил анулиране на класирането и връщане на процедурата в изходна точка – при наличието на изключително кратки срокове и рискове от загуба на финансиране.
От самото начало основният проблем е бил невъзможността на компаниите да произведат 35 влака в рамките на заложените срокове. „И аз не вярвах, че министърът ще успее да се справи“, призна Петрова.
Въпреки това, министерството е успяло да постигне компромис с Европейската комисия: до крайния срок по Плана за възстановяване и устойчивост – август 2026 г. – ще бъдат доставени само 12 влака, а останалите 23 ще бъдат финансирани чрез друг европейски инструмент.
„Тоест няма да ги плаща държавният бюджет, ще ползваме европейско финансиране и няма да загубим по ПВУ близо 400 млн. лв.“, подчерта Петрова.
Министерството на транспорта е успяло да спаси ключов проект за закупуването на 35 нови влака, финансиран с европейски средства. Това разказа в предаването „ЕвроДикоф“ журналистката Таня Петрова, която подчерта, че постигнатото е действително достойно за похвала.
- Реклама -
„Аз също мислех, че този договор е обречен. Казах лично на Гроздан Караджов, че това е неспасяема обществена поръчка“, сподели Петрова. Когато той поема поста министър на транспорта, проектът вече е достигнал до Върховния административен съд, който е постановил анулиране на класирането и връщане на процедурата в изходна точка – при наличието на изключително кратки срокове и рискове от загуба на финансиране.
От самото начало основният проблем е бил невъзможността на компаниите да произведат 35 влака в рамките на заложените срокове. „И аз не вярвах, че министърът ще успее да се справи“, призна Петрова.
Въпреки това, министерството е успяло да постигне компромис с Европейската комисия: до крайния срок по Плана за възстановяване и устойчивост – август 2026 г. – ще бъдат доставени само 12 влака, а останалите 23 ще бъдат финансирани чрез друг европейски инструмент.
„Тоест няма да ги плаща държавният бюджет, ще ползваме европейско финансиране и няма да загубим по ПВУ близо 400 млн. лв.“, подчерта Петрова.