Search Suggestions
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Транспортното министерство спаси проекта за нови влакове по ПВУ – Таня Петрова разказва

          Министерството на транспорта е успяло да спаси ключов проект за закупуването на 35 нови влака, финансиран с европейски средства. Това разказа в предаването „ЕвроДикоф“ журналистката Таня Петрова, която подчерта, че постигнатото е действително достойно за похвала.

          - Реклама -

          „Аз също мислех, че този договор е обречен. Казах лично на Гроздан Караджов, че това е неспасяема обществена поръчка“, сподели Петрова. Когато той поема поста министър на транспорта, проектът вече е достигнал до Върховния административен съд, който е постановил анулиране на класирането и връщане на процедурата в изходна точка – при наличието на изключително кратки срокове и рискове от загуба на финансиране.

          От самото начало основният проблем е бил невъзможността на компаниите да произведат 35 влака в рамките на заложените срокове. „И аз не вярвах, че министърът ще успее да се справи“, призна Петрова.

          Въпреки това, министерството е успяло да постигне компромис с Европейската комисия: до крайния срок по Плана за възстановяване и устойчивост – август 2026 г. – ще бъдат доставени само 12 влака, а останалите 23 ще бъдат финансирани чрез друг европейски инструмент.

          „Тоест няма да ги плаща държавният бюджет, ще ползваме европейско финансиране и няма да загубим по ПВУ близо 400 млн. лв.“, подчерта Петрова.

          Министерството на транспорта е успяло да спаси ключов проект за закупуването на 35 нови влака, финансиран с европейски средства. Това разказа в предаването „ЕвроДикоф“ журналистката Таня Петрова, която подчерта, че постигнатото е действително достойно за похвала.

          - Реклама -

          „Аз също мислех, че този договор е обречен. Казах лично на Гроздан Караджов, че това е неспасяема обществена поръчка“, сподели Петрова. Когато той поема поста министър на транспорта, проектът вече е достигнал до Върховния административен съд, който е постановил анулиране на класирането и връщане на процедурата в изходна точка – при наличието на изключително кратки срокове и рискове от загуба на финансиране.

          От самото начало основният проблем е бил невъзможността на компаниите да произведат 35 влака в рамките на заложените срокове. „И аз не вярвах, че министърът ще успее да се справи“, призна Петрова.

          Въпреки това, министерството е успяло да постигне компромис с Европейската комисия: до крайния срок по Плана за възстановяване и устойчивост – август 2026 г. – ще бъдат доставени само 12 влака, а останалите 23 ще бъдат финансирани чрез друг европейски инструмент.

          „Тоест няма да ги плаща държавният бюджет, ще ползваме европейско финансиране и няма да загубим по ПВУ близо 400 млн. лв.“, подчерта Петрова.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Бойко Борисов в Габрово: Когато ГЕРБ управлява, се строи – стадиони, зали, инфраструктура

          „Всички от една страна казват – ‘да има правителство, да не се ходи на избори, ама Борисов сам да каже какво иска да правим....

          Пешеходец загина, след като беше блъснат от автомобил в София

          Автомобил блъсна и уби пешеходец в София. Инцидентът е станал на бул. „Тодор Каблешков“ в столицата. Според информация на Нова телевизия, шофьорът е избягал от...

          Николай Нанков: Глоби за близо 1,2 млн. лв. са наложени на претоварени ТИР-ове само за два дни

          Санкции на обща стойност 1 198 200 лева е наложило Националното тол управление на претоварени тирове само за два дни. От 15 октомври започна...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions