Швейцарският пилот Рафаел Домжан достигна височина от 8224 метра със самолета на слънчева енергия SolarStratos, доближавайки се на около 1000 метра от световния рекорд. Неговата цел – да премине бариерата от 10 000 метра и да лети на височина, сравнима с тази на пътническите самолети.
- Реклама -
Полетът, продължил около 4 часа и половина, е втори опит за сезона и постави ново постижение за двуместния SolarStratos, чиито слънчеви панели покриват огромно крило с размах 24,8 метра.
Снимка Fabrice COFFRINI AFP
Настоящият рекорд от 9235 метра е поставен през 2010 г. от Solar Impulse, пилотиран от Андре Боршберг.
Домжан, който се определя като еко-изследовател, коментира:
„Да бъдеш пионер означава да опиташ нещо, за което не си сигурен, че ще успее. Ще опитваме, докато стигнем 10 000 метра. Важно е да покажем какво можем да постигнем със слънчева енергия.“
Предишен опит на 8 август бе прекъснат заради липса на нужните топли въздушни течения. Сега самолетът ще остане на слънце, за да зареди батериите си на 100% преди следващия полет.
Подготвителен полет на 31 юли достигна 6589 метра – най-високото постижение дотогава за SolarStratos.
Швейцарският пилот Рафаел Домжан достигна височина от 8224 метра със самолета на слънчева енергия SolarStratos, доближавайки се на около 1000 метра от световния рекорд. Неговата цел – да премине бариерата от 10 000 метра и да лети на височина, сравнима с тази на пътническите самолети.
- Реклама -
Полетът, продължил около 4 часа и половина, е втори опит за сезона и постави ново постижение за двуместния SolarStratos, чиито слънчеви панели покриват огромно крило с размах 24,8 метра.
Снимка Fabrice COFFRINI AFP
Настоящият рекорд от 9235 метра е поставен през 2010 г. от Solar Impulse, пилотиран от Андре Боршберг.
Домжан, който се определя като еко-изследовател, коментира:
„Да бъдеш пионер означава да опиташ нещо, за което не си сигурен, че ще успее. Ще опитваме, докато стигнем 10 000 метра. Важно е да покажем какво можем да постигнем със слънчева енергия.“
Предишен опит на 8 август бе прекъснат заради липса на нужните топли въздушни течения. Сега самолетът ще остане на слънце, за да зареди батериите си на 100% преди следващия полет.
Подготвителен полет на 31 юли достигна 6589 метра – най-високото постижение дотогава за SolarStratos.
Нов инструмент с изкуствен интелект, наречен „Еней“, помага на историците да възстановяват липсващите части от латински надписи, датиращи от Римската империя, съобщава The Wall...
Ново изследване разкри ключова причина, поради която роботизираните роувъри често затъват в почвите на други планети и луни – прахът и пясъкът реагират различно...
„Тъй като тази система е толкова близо до нас, всяка открита екзопланета би ни предоставила най-добрата възможност да съберем данни за планетарни системи, различни...
1 коментар
Your thoughts are always so well-organized and presented.
Your thoughts are always so well-organized and presented.