Автомобилът, който се разцепи вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в София, е Ford Mustang Shelby, модел от 2009 г. Това става ясно от коментари в социалните мрежи. Според експерти, колата е била допълнително тунингована, с мощност около 800 конски сили и оборудвана със състезателни гуми. Предполага се, че се е движела с изключително висока скорост, недопустима за градски условия.
„Поведението на водача и използването на такива високи скорости по подобни пътища е недопустимо. Особено – на метри от автобусна спирка. Искам да припомня друг знаков инцидент, при който на „Черни връх” автомобил, с доказани чрез експертиза над 160 км/ч, се разцепи отново на две. Затова поведението на водача не искам да го коментирам повече”.
- Реклама -
Това обясни в „Здравей, България” автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев.
По думите му, автомобилът е бил изключително мощен, като допълнително е бил тунингован с поне още 300 конски сили. Това се потвърждава и от разкази на приятели на загиналия шофьор. Според Дунев, често при подобен тип модификации се залага основно на увеличаване на мощността, докато критично важни елементи като спирачната система и окачването остават без необходимата адаптация.
„Подобна кола със задно окачване се управлява трудно. Тези автомобили имат склонност към овърстиринг или така нареченото презавиване. Когато ускоряват – задната част на автомобила се стреми да се завърти около центъра на колата. Така че уменията на водача трябва да са много големи в противен случай има опасност от загуба на контрол”, обясни той.
Според Дунев, вносът на подобни автомобили от САЩ също трябва да преминава през стриктна техническа проверка. Причината е, че в Щатите ограничението на скоростта обикновено е между 70 и 80 мили в час, поради което много от внасяните коли са оборудвани с по-малки и по-слаби спирачни системи, които не отговарят на условията за движение в Европа.
„Трябва да се възложи и автотехническа експертиза по регистрацията на този автомобил”, посочи той.
И допълни:
”И не на последно място е пътят. Той е с множество напречни бразди, които са запълвани след това допълнително. Това според мен е и предпоставка автомобилът да излезе от сцепление и да тръгне неконтролируемо”.
Автомобилът, който се разцепи вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в София, е Ford Mustang Shelby, модел от 2009 г. Това става ясно от коментари в социалните мрежи. Според експерти, колата е била допълнително тунингована, с мощност около 800 конски сили и оборудвана със състезателни гуми. Предполага се, че се е движела с изключително висока скорост, недопустима за градски условия.
„Поведението на водача и използването на такива високи скорости по подобни пътища е недопустимо. Особено – на метри от автобусна спирка. Искам да припомня друг знаков инцидент, при който на „Черни връх” автомобил, с доказани чрез експертиза над 160 км/ч, се разцепи отново на две. Затова поведението на водача не искам да го коментирам повече”.
- Реклама -
Това обясни в „Здравей, България” автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев.
По думите му, автомобилът е бил изключително мощен, като допълнително е бил тунингован с поне още 300 конски сили. Това се потвърждава и от разкази на приятели на загиналия шофьор. Според Дунев, често при подобен тип модификации се залага основно на увеличаване на мощността, докато критично важни елементи като спирачната система и окачването остават без необходимата адаптация.
„Подобна кола със задно окачване се управлява трудно. Тези автомобили имат склонност към овърстиринг или така нареченото презавиване. Когато ускоряват – задната част на автомобила се стреми да се завърти около центъра на колата. Така че уменията на водача трябва да са много големи в противен случай има опасност от загуба на контрол”, обясни той.
Според Дунев, вносът на подобни автомобили от САЩ също трябва да преминава през стриктна техническа проверка. Причината е, че в Щатите ограничението на скоростта обикновено е между 70 и 80 мили в час, поради което много от внасяните коли са оборудвани с по-малки и по-слаби спирачни системи, които не отговарят на условията за движение в Европа.
„Трябва да се възложи и автотехническа експертиза по регистрацията на този автомобил”, посочи той.
И допълни:
”И не на последно място е пътят. Той е с множество напречни бразди, които са запълвани след това допълнително. Това според мен е и предпоставка автомобилът да излезе от сцепление и да тръгне неконтролируемо”.
Партия „Възраждане“ предупреди, че с приемането на държавния бюджет за 2026 г. управляващите планират да наложат нова тежест върху бизнеса чрез въвеждането на Система...
Групата на „КОД–Български възход“, която е втората по численост в Общинския съвет на Бургас, претърпя разцепление. Трима от членовете ѝ – Даниел Иванов, Костадин...
Председателят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) доц. Росен Карадимов и ректорът на Университета за национално и световно стопанство (УНСС) проф. Димитър Димитров...
Кой е този Дунев бе, тъпаци?
Стефан Денев, разбирач ще да е 😉 , мани мани