Search Suggestions
      вторник, 11.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          След тежката катастрофа в София: Защо не всяко тунинговане е безопасно

          Автомобилът, който се разцепи вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в София, е Ford Mustang Shelby, модел от 2009 г. Това става ясно от коментари в социалните мрежи. Според експерти, колата е била допълнително тунингована, с мощност около 800 конски сили и оборудвана със състезателни гуми. Предполага се, че се е движела с изключително висока скорост, недопустима за градски условия.

          Това обясни в „Здравей, България” автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев.

          По думите му, автомобилът е бил изключително мощен, като допълнително е бил тунингован с поне още 300 конски сили. Това се потвърждава и от разкази на приятели на загиналия шофьор. Според Дунев, често при подобен тип модификации се залага основно на увеличаване на мощността, докато критично важни елементи като спирачната система и окачването остават без необходимата адаптация.

          Според Дунев, вносът на подобни автомобили от САЩ също трябва да преминава през стриктна техническа проверка. Причината е, че в Щатите ограничението на скоростта обикновено е между 70 и 80 мили в час, поради което много от внасяните коли са оборудвани с по-малки и по-слаби спирачни системи, които не отговарят на условията за движение в Европа.

          И допълни:

          Автомобилът, който се разцепи вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в София, е Ford Mustang Shelby, модел от 2009 г. Това става ясно от коментари в социалните мрежи. Според експерти, колата е била допълнително тунингована, с мощност около 800 конски сили и оборудвана със състезателни гуми. Предполага се, че се е движела с изключително висока скорост, недопустима за градски условия.

          Това обясни в „Здравей, България” автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев.

          По думите му, автомобилът е бил изключително мощен, като допълнително е бил тунингован с поне още 300 конски сили. Това се потвърждава и от разкази на приятели на загиналия шофьор. Според Дунев, често при подобен тип модификации се залага основно на увеличаване на мощността, докато критично важни елементи като спирачната система и окачването остават без необходимата адаптация.

          Според Дунев, вносът на подобни автомобили от САЩ също трябва да преминава през стриктна техническа проверка. Причината е, че в Щатите ограничението на скоростта обикновено е между 70 и 80 мили в час, поради което много от внасяните коли са оборудвани с по-малки и по-слаби спирачни системи, които не отговарят на условията за движение в Европа.

          И допълни:

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          „Възраждане“ алармира: С Бюджет 2026 управляващите подготвят нов удар срещу бизнеса

          Партия „Възраждане“ предупреди, че с приемането на държавния бюджет за 2026 г. управляващите планират да наложат нова тежест върху бизнеса чрез въвеждането на Система...

          Политически трус: Втората по големина група в бургаския общински съвет се разцепи

          Групата на „КОД–Български възход“, която е втората по численост в Общинския съвет на Бургас, претърпя разцепление. Трима от членовете ѝ – Даниел Иванов, Костадин...

          KЗК и УНСС подписаха споразумение за партньорство в конкурентното право

          Председателят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) доц. Росен Карадимов и ректорът на Университета за национално и световно стопанство (УНСС) проф. Димитър Димитров...

          2 КОМЕНТАРА

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions