Search Suggestions
      вторник, 16.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          След тежката катастрофа в София: Защо не всяко тунинговане е безопасно

          Автомобилът, който се разцепи вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в София, е Ford Mustang Shelby, модел от 2009 г. Това става ясно от коментари в социалните мрежи. Според експерти, колата е била допълнително тунингована, с мощност около 800 конски сили и оборудвана със състезателни гуми. Предполага се, че се е движела с изключително висока скорост, недопустима за градски условия.

          Това обясни в „Здравей, България” автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев.

          По думите му, автомобилът е бил изключително мощен, като допълнително е бил тунингован с поне още 300 конски сили. Това се потвърждава и от разкази на приятели на загиналия шофьор. Според Дунев, често при подобен тип модификации се залага основно на увеличаване на мощността, докато критично важни елементи като спирачната система и окачването остават без необходимата адаптация.

          Според Дунев, вносът на подобни автомобили от САЩ също трябва да преминава през стриктна техническа проверка. Причината е, че в Щатите ограничението на скоростта обикновено е между 70 и 80 мили в час, поради което много от внасяните коли са оборудвани с по-малки и по-слаби спирачни системи, които не отговарят на условията за движение в Европа.

          И допълни:

          Автомобилът, който се разцепи вчера на бул. „Ботевградско шосе“ в София, е Ford Mustang Shelby, модел от 2009 г. Това става ясно от коментари в социалните мрежи. Според експерти, колата е била допълнително тунингована, с мощност около 800 конски сили и оборудвана със състезателни гуми. Предполага се, че се е движела с изключително висока скорост, недопустима за градски условия.

          Това обясни в „Здравей, България” автомобилният състезател и експерт по пътна безопасност Румен Дунев.

          По думите му, автомобилът е бил изключително мощен, като допълнително е бил тунингован с поне още 300 конски сили. Това се потвърждава и от разкази на приятели на загиналия шофьор. Според Дунев, често при подобен тип модификации се залага основно на увеличаване на мощността, докато критично важни елементи като спирачната система и окачването остават без необходимата адаптация.

          Според Дунев, вносът на подобни автомобили от САЩ също трябва да преминава през стриктна техническа проверка. Причината е, че в Щатите ограничението на скоростта обикновено е между 70 и 80 мили в час, поради което много от внасяните коли са оборудвани с по-малки и по-слаби спирачни системи, които не отговарят на условията за движение в Европа.

          И допълни:

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Мирчев отвърна на Пеевски: Прави се на борец срещу „соросоидите“

          Съпредседателят на „Да, България“ Ивайло Мирчев остро разкритикува лидера на „ДПС – Ново начало“ Делян Пеевски след изявлението му, че няма да позволи "фалшиви...

          Трагедия: Труп изплува в Гребния канал в Пловдив

          Сутринта във вторник в Гребния канал в Пловдив е било открито тяло на удавен човек. Служители на „Общинска охрана“ са забелязали тялото във водата и...

          В Сливенско: Шофьор блъсна човек на улицата и избяга

          Шофьор блъсна мъж на улица в град Кермен, област Сливен, след което избяга, съобщиха от РУ-Сливен. Инцидентът е станал на 15 септември, малко след...

          1 коментар

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions