Search Suggestions
      неделя, 14.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Гръцките фермери отказаха диалог с властта, българските превозвачи търпят сериозни загуби

          Гръцките земеделски производители официално отхвърлиха поканата на правителството за започване на преговори, с което удължиха настоящата безизходица, съобщава изданието „Катимерини“. Това решение бе взето след проведена среща в събота на представители на бранша от цялата страна в Никея, разположена близо до централния гръцки град Лариса.

          - Реклама -

          Фермерите обявиха намерението си да изпратят своите искания директно до премиера Кириакос Мицотакис и съответните ресорни министерства в неделя, настоявайки за ясни и конкретни отговори, преди да пристъпят към каквато и да е среща. Първоначално министър-председателят Мицотакис ги бе поканил на разговори в понеделник.

          Хиляди протестиращи са разположили трактори и камиони в различни точки на страната, блокирайки движението по ключови места на главните магистрали и периодично спирайки достъпа до граничните пунктове. Основното им настояване е за изплащане на над 600 милиона евро под формата на забавена помощ от Европейския съюз (ЕС) и други финансови компенсации.

          Ситуацията нанася тежки финансови щети на българския транспортен сектор. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев заяви пред телевизия, че всеки превозвач губи над 100 евро на камион дневно заради блокадите. Той предупреди, че това неминуемо ще се отрази на финансовото състояние на транспортните компании у нас.

          Експертът посочи, че значителна част от българските фирми използват гръцките транспортни коридори. Гърция е ключова дестинация за двустранни превози, като през страната преминават и камионите, разчитащи на фериботни връзки към Италия, Франция и Испания. Наложените блокади принуждават шофьорите да използват алтернативни и по-дълги маршрути, което увеличава както разходите, така и времето за доставка.

          Протестните действия доведоха до затваряне на пунктовете „Кулата – Промахон“ и „Илинден – Ексохи“ за тежкотоварни автомобили. Същевременно трафикът на „Капитан Андреево“ и „Лесово“ на изход за камиони остава изключително интензивен.

          Гръцките земеделски производители официално отхвърлиха поканата на правителството за започване на преговори, с което удължиха настоящата безизходица, съобщава изданието „Катимерини“. Това решение бе взето след проведена среща в събота на представители на бранша от цялата страна в Никея, разположена близо до централния гръцки град Лариса.

          - Реклама -

          Фермерите обявиха намерението си да изпратят своите искания директно до премиера Кириакос Мицотакис и съответните ресорни министерства в неделя, настоявайки за ясни и конкретни отговори, преди да пристъпят към каквато и да е среща. Първоначално министър-председателят Мицотакис ги бе поканил на разговори в понеделник.

          Хиляди протестиращи са разположили трактори и камиони в различни точки на страната, блокирайки движението по ключови места на главните магистрали и периодично спирайки достъпа до граничните пунктове. Основното им настояване е за изплащане на над 600 милиона евро под формата на забавена помощ от Европейския съюз (ЕС) и други финансови компенсации.

          Ситуацията нанася тежки финансови щети на българския транспортен сектор. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев заяви пред телевизия, че всеки превозвач губи над 100 евро на камион дневно заради блокадите. Той предупреди, че това неминуемо ще се отрази на финансовото състояние на транспортните компании у нас.

          Експертът посочи, че значителна част от българските фирми използват гръцките транспортни коридори. Гърция е ключова дестинация за двустранни превози, като през страната преминават и камионите, разчитащи на фериботни връзки към Италия, Франция и Испания. Наложените блокади принуждават шофьорите да използват алтернативни и по-дълги маршрути, което увеличава както разходите, така и времето за доставка.

          Протестните действия доведоха до затваряне на пунктовете „Кулата – Промахон“ и „Илинден – Ексохи“ за тежкотоварни автомобили. Същевременно трафикът на „Капитан Андреево“ и „Лесово“ на изход за камиони остава изключително интензивен.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          1000 души се събраха на „коледен“ митинг в Лондон, предизвикал сериозна тревога сред епископите

          Около 1000 души се събраха в централната част на Лондон за „коледен“ митинг, организиран от крайнодесния активист Томи Робинсън, като по време на проявата...

          Скъпата трапеза за Бъдни вечер принуждава домакинствата да свиват разходите

          Бъдни вечер в България се отбелязва с традиционни обреди и ястия, но високите цени на хранителните стоки създават трудности за мнозина, които се опитват...

          Бюджет 2026 и еврото: Напрежение между синдикати и експерти заради липсата на нова финансова рамка

          Практиката България да посреща Нова година без приет държавен бюджет и да функционира с удължаване на старата финансова рамка не е прецедент в последните...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions