Search Suggestions
      събота, 13.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Транспортният сектор губи по 100 евро на камион дневно заради блокадата в Гърция

          Десети пореден ден продължава напрежението по българо-гръцката граница, предизвикано от протестните действия на гръцките земеделци. Блокадата нанася значителни финансови поражения върху българския транспортен бранш, като стотици тежкотоварни автомобили са блокирани на пунктовете и принудени да изчакват с часове.

          - Реклама -

          Загубите за компаниите се увеличават прогресивно. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев съобщи, че финансовият удар е сериозен. „Всеки един превозвач губи над 100 евро дневно заради блокадите“, заяви той, подчертавайки, че ситуацията неизбежно ще влоши икономическото състояние на транспортните фирми в страната.

          „Отново сме в ситуация, в която българският транспортен бизнес трябва да понася загуби. За втори път сезирахме главния прокурор на Гърция за действията на гръцките фермери и за блокадите на граничните пунктове. Настояваме да бъдат идентифицирани виновните лица, както и полицейските служители, които не си вършат работата“, коментира Арабаджиев пред Нова телевизия.

          Гърция е ключова транзитна точка и основна дестинация за двустранни превози. Голяма част от българските камиони, пътуващи към Западна Европа, използват фериботните връзки през гръцка територия, за да достигнат до Италия, Испания и Франция. Заради затворените пунктове превозвачите са принудени да пренасочват курсовете си през алтернативни маршрути, което води до драстично увеличение на разходите и времето за доставка.

          Относно неустойките при забавяне, Арабаджиев поясни, че те зависят от клаузите в конкретните договори. Докато в някои ситуации застрахователите могат да покрият щетите поради форсмажорни обстоятелства, при договори с фиксирани срокове превозвачите са застрашени от преки финансови санкции.

          От браншовата организация настояват за спешна реакция от страна на Министерството на външните работи и Министерството на транспорта. Искането е институциите да заемат категорична позиция и да осигурят спазването на основния принцип на Европейския съюз за свободно движение на хора и стоки.

          Наред с граничните проблеми, секторът продължава да страда и от хроничен недостиг на работна ръка. Според Арабаджиев това се очертава като най-тежкия проблем през последните години. Българските транспортни компании все по-често наемат водачи от трети страни като Индия, Непал, Узбекистан и държави от арабския свят. Въпреки че възнагражденията за международни шофьори достигат нива между 5 и 6 хиляди лева, интересът от страна на младите българи към тази професия остава минимален заради тежките условия на труд.

          Десети пореден ден продължава напрежението по българо-гръцката граница, предизвикано от протестните действия на гръцките земеделци. Блокадата нанася значителни финансови поражения върху българския транспортен бранш, като стотици тежкотоварни автомобили са блокирани на пунктовете и принудени да изчакват с часове.

          - Реклама -

          Загубите за компаниите се увеличават прогресивно. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев съобщи, че финансовият удар е сериозен. „Всеки един превозвач губи над 100 евро дневно заради блокадите“, заяви той, подчертавайки, че ситуацията неизбежно ще влоши икономическото състояние на транспортните фирми в страната.

          „Отново сме в ситуация, в която българският транспортен бизнес трябва да понася загуби. За втори път сезирахме главния прокурор на Гърция за действията на гръцките фермери и за блокадите на граничните пунктове. Настояваме да бъдат идентифицирани виновните лица, както и полицейските служители, които не си вършат работата“, коментира Арабаджиев пред Нова телевизия.

          Гърция е ключова транзитна точка и основна дестинация за двустранни превози. Голяма част от българските камиони, пътуващи към Западна Европа, използват фериботните връзки през гръцка територия, за да достигнат до Италия, Испания и Франция. Заради затворените пунктове превозвачите са принудени да пренасочват курсовете си през алтернативни маршрути, което води до драстично увеличение на разходите и времето за доставка.

          Относно неустойките при забавяне, Арабаджиев поясни, че те зависят от клаузите в конкретните договори. Докато в някои ситуации застрахователите могат да покрият щетите поради форсмажорни обстоятелства, при договори с фиксирани срокове превозвачите са застрашени от преки финансови санкции.

          От браншовата организация настояват за спешна реакция от страна на Министерството на външните работи и Министерството на транспорта. Искането е институциите да заемат категорична позиция и да осигурят спазването на основния принцип на Европейския съюз за свободно движение на хора и стоки.

          Наред с граничните проблеми, секторът продължава да страда и от хроничен недостиг на работна ръка. Според Арабаджиев това се очертава като най-тежкия проблем през последните години. Българските транспортни компании все по-често наемат водачи от трети страни като Индия, Непал, Узбекистан и държави от арабския свят. Въпреки че възнагражденията за международни шофьори достигат нива между 5 и 6 хиляди лева, интересът от страна на младите българи към тази професия остава минимален заради тежките условия на труд.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Васил Терзиев: Боклукът няма да е причината да напусна „Московска“ 33

          „Ситуацията с боклука е поредната криза, с която ще се справим.“ Това заяви кметът на София Васил Терзиев, който лично се включи в доброволческа...

          Цветлин Йовчев: Бюджетът взриви недоволството, живеем в „държавата на калинките“

          Натрупването на множество проблеми, ескалирало заради държавния бюджет, е основната причина за подадената оставка на правителството. Тази теза изрази бившият председател на Държавна агенция...

          Сирски на фронта: ВСУ прилагат тактика на активна отбрана в Покровското направление

          Главнокомандващият на Въоръжените сили на Украйна (ВСУ) Александър Сирски направи ключово посещение на предните линии при военните части, опериращи в Покровското направление. Той потвърди,...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions