Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което съобщава за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, които влязоха в сила от 1 януари.
- Реклама -
„В сигналите си до националния обществен защитник столичани протестират и остро възразяват срещу промените, които се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документи“, казват от пресцентъра на обществения защитник.
„Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише Ковачева.
Тя изтъкна, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват. Те пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря нито на транспортната им потребност, нито на бюджета.
Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на столичния общински съвет Георги Георгиев и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което съобщава за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, които влязоха в сила от 1 януари.
- Реклама -
„В сигналите си до националния обществен защитник столичани протестират и остро възразяват срещу промените, които се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документи“, казват от пресцентъра на обществения защитник.
„Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише Ковачева.
Тя изтъкна, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват. Те пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря нито на транспортната им потребност, нито на бюджета.