Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Делото „Цалапица“ отново стигна до съдебната зала – този път пред апелативните магистрати. Подсъдимият Рангел Бизюрев обжалва наложената му присъда от 15 години лишаване...
Заради продължаващия недостиг на вода, Община Плевен постави кранове за спиране на градските чешми, които досега течаха непрекъснато. На някои от тях вече има...
62 КОМЕНТАРА
Новините на Евроком – Истината говори Това е пълна лъжа, те ватманите и шофьорите взимат под 3000 лева вие тука лъжете че взимат по 4600 лева, недейте правете хората на маймуни!!!
Новините на Евроком – Истината говори Това е пълна лъжа, те ватманите и шофьорите взимат под 3000 лева вие тука лъжете че взимат по 4600 лева, недейте правете хората на маймуни!!!
Georgi Petrov Й на депутатите!!!
А я покажете заплатите на директорите на дирекции в дружеството
Georgi Petrov Или пожарникарите боклуци и военните
Хирурга Разсеян във Германия вземат 4500 евро а нали искаме еврозона нещо не се връзват нещата.
Georgi Petrov кога ще се научите да не гледате в чуждото паница???Това Ви остана он соца!!!
Лъжец!
Лъжец!