Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Заплатите на шофьорите и ватманите в Софийския градски транспорт варират между 3500 и 4600 лева, заяви заместник-кметът по финанси и здравеопазване в Столичната община Иван Василев в интервю за БНТ. Според него сумите включват основна заплата, бонуси и извънреден труд, като натрупването им се дължи на острия недостиг на шофьори в системата.
- Реклама -
Изказването идва ден след протест на служители от градския транспорт, които блокираха ключови кръстовища с искане за по-високи възнаграждения и по-добри условия на труд. Протестиращите твърдят, че реалното им нетно възнаграждение е под 2000 лева, а трудът им е изключително натоварен – на смени, в празнични дни и под напрежение.
Василев уточни, че за 2024 г. е предвидено 5% увеличение на заплатите в сектора, което обаче според работещите е крайно недостатъчно.
„Важно е с ограничения финансов ресурс да насочим средствата там, където ще решат реален проблем. Нашето предложение е да не се разпределят равномерно, а целево – към шофьорите и ватманите“, подчерта Василев.
Той припомни, че през 2024 г. Столичната община е увеличила финансирането на транспорта с 15%, а за първи път е въведена и бонусна система за водачите. Според него обаче бюджетът на София, въпреки рекордните 2,84 млрд. лв., остава недостатъчен, за да покрие всички искания.
Почти цялата площ на защитената местност „Алдимировско блато“ е засегната от пожар. Това показва проверка на Регионална инспекция по околната среда и водите –...
Здравноосигурените пациенти вече ще плащат по 1 лев на ден за престой в болнично заведение. Толкова ще се таксува болничният престой до 10 дни.
Постановлението...
Група тийнейджъри в Бургас бяха заснети да извършват изключително опасни каскади с автомобили в жилищен район на квартал „Меден рудник“. Видеото, заснето през нощта...
34 КОМЕНТАРА
Градския транспорт не са само шофьорите а другия персонала
По времето на Тодор Живков шофьорите от градския транспорт бяхме първа категория труд, но като дойде демокрацията ни отрязаха с думите че не било кой знае какво е да се кара автобус в столицата а
Може.Но рядко спи колкото. пишещите.Време за театър и развлечения няма.Времето за семейството е малко.Спи за работа,спи от работа.Вечно е уморен.Често боледува.До това води преумората от извънредния труд.
Plamen Velev не знам какво работиш ама що не върнеш един прицеп на рампа в спидито на Божурище примерно
Или аз ще ти изскоча на десет метра пред теб па ти спри въпреки че си 39999 килограма Естествено след това ще ти се извиня с аварийните
Ха ха ха ха ха ха ха
Rumen Ivanov Незнам кой сте Господине , но отдавна няма реклами в градския транспорт. Второ – субсидиите , за които споменавате не се превеждат умишлено. Столична Община дължи над 20 милиона лева на Транспортните Дружества . Държавата също неадекватно дава пари , и като попитаме къде са ни парите , Общината казва , че Държавата не е превела парите а Държавата казва обратното. Така , че парите не са при нас а в Общината. Ако влизаха Милиарди нямаше да сме на това дередже. Защото парите не влизат в Дружествата а отиват в Общината.Така , че като пишете нещо първо се информирайте и тогава коментирайте
Ако е истина да стъпи на 4 000 лв.Е да,ама брутно.От там само назад- 400 плосък данък,640 осигуровки.Слязохме на 2 800 чисти.Може да слезем още надолу – глоби за закъснения,преразход гориво,гуми и т.н. и т.н.От 1982 до 90 г. Работих в градския транспорт София.С по запазен автобус и разбира се извънреден труд се взимаха и по 1000-1100 лв на месец.За една година с 12 заплати се купуваше двустаен или се вдигаше къща!!Който иска да не вярва.Все още има работещи пенсионери от онова време.Питайте ги!?
Градския транспорт не са само шофьорите а другия персонала
Vladislav Penkov ТАКА Е, НО ДА СИ ЖИВ И ЗДРАВ И ДА МОЖЕШЕШ ДА РАБОТИШ И ДА ВЗИМАШ И ПОВЕЧЕ ДАЖЕ!
Славчо Дончев А пари???
По времето на Тодор Живков шофьорите от градския транспорт бяхме първа категория труд, но като дойде демокрацията ни отрязаха с думите че не било кой знае какво е да се кара автобус в столицата а
И за 5000 няма да дойда, при този ненормален ред на движението.
Да покажат на полицията на учителите на даяджийте на политиците на всички държавни служители
Georgi Petrov що не станеш полицай !?
Evgeni Krumov или ,,даскал,,
Evgeni Krumov щото трябва да си гладкомазъчен с връзки.
Може.Но рядко спи колкото. пишещите.Време за театър и развлечения няма.Времето за семейството е малко.Спи за работа,спи от работа.Вечно е уморен.Често боледува.До това води преумората от извънредния труд.
Владимир Георгиев МТК е фирмата НА ВЪЛКА и Данчо Илиев&Сие
Много вождове, малко индианци!
Galya Stefanova Да,това са парите НО „ЗА СЕДМИЦА“!
2250 лв лъжа е другото
Вземат, вие що не карате рейс?
Иван Щерев Аз не бих му го начукал. Ще земе да хване и после ще се родят още такива индивиди….. Аз бих ……..
Ivan Dgorenov И децата ходят на частни уроци.
Plamen Velev не знам какво работиш ама що не върнеш един прицеп на рампа в спидито на Божурище примерно
Или аз ще ти изскоча на десет метра пред теб па ти спри въпреки че си 39999 килограма Естествено след това ще ти се извиня с аварийните
Ха ха ха ха ха ха ха
Славчо Дончев сомат умре преди 30 години чиче
Нищо не вземат тия сто лева не могат да им платят ставането сутрин
За тия пари бус в София от 8 до 17 часа🤫
Ivan Petkov И в Спешна помощ който иска!
Иван Щерев Мъжа ми е шофьор в градския и е ад
Ivan Petkov хвърлай ти бе селянин
София: 2 милиона пътувания дневно по 2 лева. 4 млн на ден. За 1 година 1 500 000 000 лева. Приходи само от билети!
Rumen Ivanov Незнам кой сте Господине , но отдавна няма реклами в градския транспорт. Второ – субсидиите , за които споменавате не се превеждат умишлено. Столична Община дължи над 20 милиона лева на Транспортните Дружества . Държавата също неадекватно дава пари , и като попитаме къде са ни парите , Общината казва , че Държавата не е превела парите а Държавата казва обратното. Така , че парите не са при нас а в Общината. Ако влизаха Милиарди нямаше да сме на това дередже. Защото парите не влизат в Дружествата а отиват в Общината.Така , че като пишете нещо първо се информирайте и тогава коментирайте
Ако е истина да стъпи на 4 000 лв.Е да,ама брутно.От там само назад- 400 плосък данък,640 осигуровки.Слязохме на 2 800 чисти.Може да слезем още надолу – глоби за закъснения,преразход гориво,гуми и т.н. и т.н.От 1982 до 90 г. Работих в градския транспорт София.С по запазен автобус и разбира се извънреден труд се взимаха и по 1000-1100 лв на месец.За една година с 12 заплати се купуваше двустаен или се вдигаше къща!!Който иска да не вярва.Все още има работещи пенсионери от онова време.Питайте ги!?
Само за народа няма
Жоро Василев иди кАрай автобуса и ще ти пропука. Ама една смяна го карай, не цял месец. Друга песен ще запееш тогава.
Андрей Вълков и то голям недостиг
Да взимат имат отговорност.Возят хора..
.
Катя Христова „мъдро“ но явно са се сетили преди Вас .
Лукан Луканов По кодекса на труда нямат право на повече от 10% извънреден труд на месец.
А на пагонлиите лентяи ?????