Search Suggestions
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          „Спаси София“ предложи как да се компенсират пътуващите с карти

          Гражданите трябва да получават компенсации при форсмажорни прекъсвания на градския транспорт.“ Това заявиха от Спаси София днес в отговор на безпрецедентната транспортна блокада в София между 14 и 19 май 2025 г., когато целият наземен градски транспорт спря за шест дни. След като кметът Терзиев съобщи, че ще се търсят начини пътуващите с карти за градския транспорт да бъдат компенсирани за периода, в който услугата беше прекратена, общинските съветници Борис Бонев, Гергин Борисов и Христо Копаранов внесоха доклад с конкретни предложения за промени в Наредбата за пътуване с обществения транспорт.

          - Реклама -

          Целта е ясна – Центъра за градска мобилност да има механизми за компенсация на пътниците с дългосрочни превозни документи при спиране на услугата“, обясни Гергин Борисов – член на комисията по транспорт и пътна безопасност.

          Предложението е при форсмажорно преустановяване на услугата, когато заместващ транспорт не е осиурен, притежателите на дългосрочни превозни документи по редовна и преференциална тарифа да избират как да бъдат компенсирани.

          От Спаси София предлагат и възможност компенсацията да се прилага автоматично, след заповед на изпълнителния директор на Център за градска мобилност (ЦГМ) или с решение на Столичния общински съвет, без нужда от допълнителни документи и формуляри от страна на гражданите. „Така при сериозни нарушения в услугата – какъвто беше случая последните шест дена, пътниците няма да се налага да попълват заявления“, обяснява адв. Копаранов.

          В новия текст е заложено установяването на форсмажорните обстоятелства да се извършва служебно от ЦГМ, като не се изискват доказателства от гражданите. Допълнително, се регламентира подаването на заявления онлайн или на каса, с минимални усилия от страна на засегнатите.

          „„Център за градска мобилност“ ЕАД, продавайки карти, на практика сключва договор с гражданите. Липсата на процедура за компенсации при непредоставена услуга създава риск от правни претенции и съдебни разходи, които могат да натоварят бюджета на дружеството“, допълва адв. Копаранов.

          От Спаси София очакват, че Столичният общински съвет – като принципал на транспортните оператори – ще приеме предложенията, за да се гарантира справедливо отношение към пътниците и да се избегнат бъдещи недоволства и хаос при подобни кризи.

          Гражданите трябва да получават компенсации при форсмажорни прекъсвания на градския транспорт.“ Това заявиха от Спаси София днес в отговор на безпрецедентната транспортна блокада в София между 14 и 19 май 2025 г., когато целият наземен градски транспорт спря за шест дни. След като кметът Терзиев съобщи, че ще се търсят начини пътуващите с карти за градския транспорт да бъдат компенсирани за периода, в който услугата беше прекратена, общинските съветници Борис Бонев, Гергин Борисов и Христо Копаранов внесоха доклад с конкретни предложения за промени в Наредбата за пътуване с обществения транспорт.

          - Реклама -

          Целта е ясна – Центъра за градска мобилност да има механизми за компенсация на пътниците с дългосрочни превозни документи при спиране на услугата“, обясни Гергин Борисов – член на комисията по транспорт и пътна безопасност.

          Предложението е при форсмажорно преустановяване на услугата, когато заместващ транспорт не е осиурен, притежателите на дългосрочни превозни документи по редовна и преференциална тарифа да избират как да бъдат компенсирани.

          От Спаси София предлагат и възможност компенсацията да се прилага автоматично, след заповед на изпълнителния директор на Център за градска мобилност (ЦГМ) или с решение на Столичния общински съвет, без нужда от допълнителни документи и формуляри от страна на гражданите. „Така при сериозни нарушения в услугата – какъвто беше случая последните шест дена, пътниците няма да се налага да попълват заявления“, обяснява адв. Копаранов.

          В новия текст е заложено установяването на форсмажорните обстоятелства да се извършва служебно от ЦГМ, като не се изискват доказателства от гражданите. Допълнително, се регламентира подаването на заявления онлайн или на каса, с минимални усилия от страна на засегнатите.

          „„Център за градска мобилност“ ЕАД, продавайки карти, на практика сключва договор с гражданите. Липсата на процедура за компенсации при непредоставена услуга създава риск от правни претенции и съдебни разходи, които могат да натоварят бюджета на дружеството“, допълва адв. Копаранов.

          От Спаси София очакват, че Столичният общински съвет – като принципал на транспортните оператори – ще приеме предложенията, за да се гарантира справедливо отношение към пътниците и да се избегнат бъдещи недоволства и хаос при подобни кризи.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Отиде си легенда на българската борба – Боян Радев

          Почина първият двукратен олимпийски шампион по борба на България Боян Радев.

          Мирчев: Христо Иванов не е ползвал охрана от НСО

          Христо Иванов никога не е получавал охрана и шофьор от НСО, заяви Ивайло Мирчев в кулоарите на парламента.

          България представя първите осем изтребителя F-16 Block 70

          Министърът на отбраната Атанас Запрянов и началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов ще присъстват на официалната церемония, с която се отбелязва завършването на доставките по първия договор за придобиване на F-16 Block 70 за България.

          16 КОМЕНТАРА

          1. Защо днес като си удължих картата и попитах за компенсация ми се изсмяха и казаха да питам Терзиев. Глупачки, не са знаели, че трябва да питам Бонев.😅🤣😂

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions