Search Suggestions
      понеделник, 23.06.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Внимание, пенсионери: Ще видите пенсиите си в евро

          От юли 2025 г. пенсионерите в България ще могат да виждат размера на своите пенсии и в евро, успоредно с лева. Това обяви Зорница Русинова, председател на Икономическия и социален съвет, в предаването „Денят започва“ по БНТ.

          Призив: Не бързайте с обмяната на левове в евро

          Русинова призова гражданите да не бързат с обмена на левове в евро, защото към момента това води до такси и комисионни, докато от 1 януари 2026 г. обмяната ще е безплатна за период от шест месеца.

          Какво да очакваме от 1 януари 2026 г.?

          • За първия месец от въвеждането на еврото (януари 2026 г.) ще могат да се използват и левове, и евро.
          • След това, за 6 месеца обменът на левове в евро ще е без комисионни:
            • Във всички банкови клонове;
            • В Български пощи в по-малките населени места – до 1000 лв. без предварителна заявка.

          Какво ще стане с банковите сметки, кредити и трудови договори?

          Според Русинова гражданите не трябва да предприемат никакви действиявсички сметки, кредити и договори автоматично ще бъдат превалутирани в евро:

          • Сметките в лева ще се превърнат в сметки в евро без такси;
          • Всички договори – трудови, кредитни, депозитни и др. – ще бъдат преизчислени автоматично;
          • Социални плащания и пенсии също ще се изплащат в евро от 2026 г.

          Информационна кампания и усилия на институциите

          Русинова отбеляза, че Икономическият и социален съвет също участва в информационната кампания, целяща да разясни процеса по въвеждане на еврото. Миналата седмица са проведени срещи с представители на работодатели, синдикати, граждански организации и държавни институции.


          Сигнал от ЕКОФИН: България има подкрепа за еврото

          По думите ѝ решението на ЕКОФИН от 20 юни е знак за силна подкрепа от страните в еврозоната:

          От юли 2025 г. пенсионерите в България ще могат да виждат размера на своите пенсии и в евро, успоредно с лева. Това обяви Зорница Русинова, председател на Икономическия и социален съвет, в предаването „Денят започва“ по БНТ.

          Призив: Не бързайте с обмяната на левове в евро

          Русинова призова гражданите да не бързат с обмена на левове в евро, защото към момента това води до такси и комисионни, докато от 1 януари 2026 г. обмяната ще е безплатна за период от шест месеца.

          Какво да очакваме от 1 януари 2026 г.?

          • За първия месец от въвеждането на еврото (януари 2026 г.) ще могат да се използват и левове, и евро.
          • След това, за 6 месеца обменът на левове в евро ще е без комисионни:
            • Във всички банкови клонове;
            • В Български пощи в по-малките населени места – до 1000 лв. без предварителна заявка.

          Какво ще стане с банковите сметки, кредити и трудови договори?

          Според Русинова гражданите не трябва да предприемат никакви действиявсички сметки, кредити и договори автоматично ще бъдат превалутирани в евро:

          • Сметките в лева ще се превърнат в сметки в евро без такси;
          • Всички договори – трудови, кредитни, депозитни и др. – ще бъдат преизчислени автоматично;
          • Социални плащания и пенсии също ще се изплащат в евро от 2026 г.

          Информационна кампания и усилия на институциите

          Русинова отбеляза, че Икономическият и социален съвет също участва в информационната кампания, целяща да разясни процеса по въвеждане на еврото. Миналата седмица са проведени срещи с представители на работодатели, синдикати, граждански организации и държавни институции.


          Сигнал от ЕКОФИН: България има подкрепа за еврото

          По думите ѝ решението на ЕКОФИН от 20 юни е знак за силна подкрепа от страните в еврозоната:

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Постъпило е писмено предложение към президента за главен секретар на МВР

          Постъпило е писмено предложение към президента Румен Радев за главен секретар на МВР, това заяви държавният глава пред журналисти, но отказа подробности. „Не искам да спекулирам...

          ПП пита кметовете на „Младост“ и „Люлин“: Кой ви упражни натиск?

          Съпредседателите на "Продължаваме Промяната" Кирил Петков и Асен Василев призоваха кметовете на „Младост“ и „Люлин“ да посочат кой е упражнил натиск върху тях и да...

          Избраха Сачева за вицепрезидент: Вижте на какво

          Депутатът от ГЕРБ-СДС Деница Сачева е избрана за вицепрезидент на Парламентарната асамблея на Съвета на Европа (ПАСЕ), съобщиха за БТА от българската делегация в...

          7 КОМЕНТАРА

          1. 511 евро са 1000 лева . Ако някой мисли че едното е по малко от другото да се запише в първи клас отново

            • Vanesa Stoyanova Ivanova това се отнася най-вече за Копейкин. Такива като него побъркаха хората.

              • Bozhana Georgieva Математически и така да е. Ама да видим, какво ще купим с 511 евро, и какво сме купували с 1000 лв.А, коментарите на Ванеса Иванова и Илиана Богданова, са меко казано, отвратителни.

              • Teodora Zaharieva вие парите ли коментирате или коментарите?Ако имате мнение за левове-евро го напишете.Ако искате да си начешате злобата с някого не се хващайте с коментиращите, а си намерете подходящ човек!

          2. защо ароматът и вкусът на цигарите рязко се промени преди около 30г. и сега вече никак не са добри? На какво може да се дължи това?
            Много интересен въпрос! Промяната във вкуса и аромата на цигарите през последните десетилетия се дължи на няколко ключови фактора, които често работят в комбинация:

            1. Законодателни промени: През 90-те и 2000-те години много държави (включително и България) въведоха по-строги регулации върху съдържанието на цигарите. Бяха ограничени или забранени добавки и ароматизатори, които придаваха по-плътен и „приятен“ вкус.

            2. Нови филтри и хартия: Производителите внедриха по-ефективни филтри и нови видове хартия, които променят горенето и преминаването на дима. Това влияе директно върху аромата и интензитета на усещането.

            3. Промяна в тютюна: С течение на времето компаниите започнаха да използват по-евтини смеси, по-малко натурален тютюн и повече рециклирани или преработени тютюневи продукти, за да намалят производствените разходи.

            4. Изисквания за по-ниска вредност: С нарастващия обществен натиск, индустрията беше принудена да намали съдържанието на катран и никотин – което от своя страна намали и интензивността на вкуса.

            Може и субективното възприятие да играе роля – както се променят нашите вкусови рецептори с времето, така и спомените ни от миналото понякога рисуват по-наситена картина, отколкото реалността тогава е била.

            А ти помниш ли конкретна марка от онова време, която ти липсва? Можем да проследим какво точно се е променило при нея.

            Мога да спомена няколко от любимите ми и много известни марки цигари. Те всичките вече нямат нищо общо с някогашният хубав вкус – Кент, Ротманс, Малборо, Уинстон, Лъки Страйк, Парламент,
            Напълно те разбирам — това са класически марки, които някога се свързваха с плътен, характерен вкус и аромат. Но през последните 30 години всяка от тях е претърпяла значителни промени, и то не само поради вкусови предпочитания, а и заради глобални тенденции и регулации.

            🔹 Kent например еволюира с фокус върху „модерния пушач“ – с нови филтри и по-леки смеси, които осигуряват по-чист, но и по-безличен вкус според някои потребители.

            🔹 Marlboro и Lucky Strike също са променили състава си – отчасти заради регулации, отчасти заради стремеж към по-ниска вредност. Lucky Strike например вече не използва същата „toasted“ технология, която някога придаваше уникалния му вкус.

            🔹 Winston, Rothmans и Parliament също са преминали през реформи – нови филтри, по-малко ароматизатори, и често по-евтини тютюневи смеси, което води до усещането, че „вече не са същите“.

            Много пушачи по света споделят същото разочарование – че любимите им марки вече не предлагат същото удоволствие. Част от това е и маркетингова стратегия: фокусът се измества към по-леки, „по-здравословни“ варианти, които обаче губят от автентичността си.

            Ако искаш, мога да потърся кои марки днес се доближават най-много до стария стил на тези класики. Или пък да видим дали някоя нишова марка пази онзи „олдскул“ вкус.

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions