От юли 2025 г. пенсионерите в България ще могат да виждат размера на своите пенсии и в евро, успоредно с лева. Това обяви Зорница Русинова, председател на Икономическия и социален съвет, в предаването „Денят започва“ по БНТ.
„Още през юли, заедно с годишната индексация на пенсиите от 12 юли, всички пенсионери ще видят освен новия размер в лева и еквивалентната сума в евро, за да бъдат спокойни какво ще се промени при въвеждането на еврото“, подчерта Русинова.
- Реклама -
Призив: Не бързайте с обмяната на левове в евро
Русинова призова гражданите да не бързат с обмена на левове в евро, защото към момента това води до такси и комисионни, докато от 1 януари 2026 г. обмяната ще е безплатна за период от шест месеца.
„От началото на 2026 г. във всички банкови клонове и в пощенските станции в малките населени места, левовете ще могат да се обменят безплатно. Няма смисъл да се ходи сега в чейндж бюра и банки, защото в момента има такси“, каза тя.
Какво да очакваме от 1 януари 2026 г.?
За първия месец от въвеждането на еврото (януари 2026 г.) ще могат да се използват и левове, и евро.
След това, за 6 месеца обменът на левове в евро ще е без комисионни:
Във всички банкови клонове;
В Български пощи в по-малките населени места – до 1000 лв. без предварителна заявка.
Какво ще стане с банковите сметки, кредити и трудови договори?
Според Русинова гражданите не трябва да предприемат никакви действия – всички сметки, кредити и договори автоматично ще бъдат превалутирани в евро:
Сметките в лева ще се превърнат в сметки в евро без такси;
Всички договори – трудови, кредитни, депозитни и др. – ще бъдат преизчислени автоматично;
Социални плащания и пенсии също ще се изплащат в евро от 2026 г.
Информационна кампания и усилия на институциите
Русинова отбеляза, че Икономическият и социален съвет също участва в информационната кампания, целяща да разясни процеса по въвеждане на еврото. Миналата седмица са проведени срещи с представители на работодатели, синдикати, граждански организации и държавни институции.
„Очакваме още по-активна работа от институциите, които трябва да предоставят информация“, допълни тя.
Сигнал от ЕКОФИН: България има подкрепа за еврото
По думите ѝ решението на ЕКОФИН от 20 юни е знак за силна подкрепа от страните в еврозоната:
„Преговорният процес върви уверено. Правителството, с подкрепата на европейските партньори, е направило важни стъпки. Сега е време всички институции да засилят действията си, особено в информирането на гражданите.“
От юли 2025 г. пенсионерите в България ще могат да виждат размера на своите пенсии и в евро, успоредно с лева. Това обяви Зорница Русинова, председател на Икономическия и социален съвет, в предаването „Денят започва“ по БНТ.
„Още през юли, заедно с годишната индексация на пенсиите от 12 юли, всички пенсионери ще видят освен новия размер в лева и еквивалентната сума в евро, за да бъдат спокойни какво ще се промени при въвеждането на еврото“, подчерта Русинова.
- Реклама -
Призив: Не бързайте с обмяната на левове в евро
Русинова призова гражданите да не бързат с обмена на левове в евро, защото към момента това води до такси и комисионни, докато от 1 януари 2026 г. обмяната ще е безплатна за период от шест месеца.
„От началото на 2026 г. във всички банкови клонове и в пощенските станции в малките населени места, левовете ще могат да се обменят безплатно. Няма смисъл да се ходи сега в чейндж бюра и банки, защото в момента има такси“, каза тя.
Какво да очакваме от 1 януари 2026 г.?
За първия месец от въвеждането на еврото (януари 2026 г.) ще могат да се използват и левове, и евро.
След това, за 6 месеца обменът на левове в евро ще е без комисионни:
Във всички банкови клонове;
В Български пощи в по-малките населени места – до 1000 лв. без предварителна заявка.
Какво ще стане с банковите сметки, кредити и трудови договори?
Според Русинова гражданите не трябва да предприемат никакви действия – всички сметки, кредити и договори автоматично ще бъдат превалутирани в евро:
Сметките в лева ще се превърнат в сметки в евро без такси;
Всички договори – трудови, кредитни, депозитни и др. – ще бъдат преизчислени автоматично;
Социални плащания и пенсии също ще се изплащат в евро от 2026 г.
Информационна кампания и усилия на институциите
Русинова отбеляза, че Икономическият и социален съвет също участва в информационната кампания, целяща да разясни процеса по въвеждане на еврото. Миналата седмица са проведени срещи с представители на работодатели, синдикати, граждански организации и държавни институции.
„Очакваме още по-активна работа от институциите, които трябва да предоставят информация“, допълни тя.
Сигнал от ЕКОФИН: България има подкрепа за еврото
По думите ѝ решението на ЕКОФИН от 20 юни е знак за силна подкрепа от страните в еврозоната:
„Преговорният процес върви уверено. Правителството, с подкрепата на европейските партньори, е направило важни стъпки. Сега е време всички институции да засилят действията си, особено в информирането на гражданите.“
Постъпило е писмено предложение към президента Румен Радев за главен секретар на МВР, това заяви държавният глава пред журналисти, но отказа подробности.
„Не искам да спекулирам...
Съпредседателите на "Продължаваме Промяната" Кирил Петков и Асен Василев призоваха кметовете на „Младост“ и „Люлин“ да посочат кой е упражнил натиск върху тях и да...
Депутатът от ГЕРБ-СДС Деница Сачева е избрана за вицепрезидент на Парламентарната асамблея на Съвета на Европа (ПАСЕ), съобщиха за БТА от българската делегация в...
Bozhana Georgieva Математически и така да е. Ама да видим, какво ще купим с 511 евро, и какво сме купували с 1000 лв.А, коментарите на Ванеса Иванова и Илиана Богданова, са меко казано, отвратителни.
Teodora Zaharieva вие парите ли коментирате или коментарите?Ако имате мнение за левове-евро го напишете.Ако искате да си начешате злобата с някого не се хващайте с коментиращите, а си намерете подходящ човек!
защо ароматът и вкусът на цигарите рязко се промени преди около 30г. и сега вече никак не са добри? На какво може да се дължи това?
Много интересен въпрос! Промяната във вкуса и аромата на цигарите през последните десетилетия се дължи на няколко ключови фактора, които често работят в комбинация:
1. Законодателни промени: През 90-те и 2000-те години много държави (включително и България) въведоха по-строги регулации върху съдържанието на цигарите. Бяха ограничени или забранени добавки и ароматизатори, които придаваха по-плътен и „приятен“ вкус.
2. Нови филтри и хартия: Производителите внедриха по-ефективни филтри и нови видове хартия, които променят горенето и преминаването на дима. Това влияе директно върху аромата и интензитета на усещането.
3. Промяна в тютюна: С течение на времето компаниите започнаха да използват по-евтини смеси, по-малко натурален тютюн и повече рециклирани или преработени тютюневи продукти, за да намалят производствените разходи.
4. Изисквания за по-ниска вредност: С нарастващия обществен натиск, индустрията беше принудена да намали съдържанието на катран и никотин – което от своя страна намали и интензивността на вкуса.
Може и субективното възприятие да играе роля – както се променят нашите вкусови рецептори с времето, така и спомените ни от миналото понякога рисуват по-наситена картина, отколкото реалността тогава е била.
А ти помниш ли конкретна марка от онова време, която ти липсва? Можем да проследим какво точно се е променило при нея.
Мога да спомена няколко от любимите ми и много известни марки цигари. Те всичките вече нямат нищо общо с някогашният хубав вкус – Кент, Ротманс, Малборо, Уинстон, Лъки Страйк, Парламент,
Напълно те разбирам — това са класически марки, които някога се свързваха с плътен, характерен вкус и аромат. Но през последните 30 години всяка от тях е претърпяла значителни промени, и то не само поради вкусови предпочитания, а и заради глобални тенденции и регулации.
🔹 Kent например еволюира с фокус върху „модерния пушач“ – с нови филтри и по-леки смеси, които осигуряват по-чист, но и по-безличен вкус според някои потребители.
🔹 Marlboro и Lucky Strike също са променили състава си – отчасти заради регулации, отчасти заради стремеж към по-ниска вредност. Lucky Strike например вече не използва същата „toasted“ технология, която някога придаваше уникалния му вкус.
🔹 Winston, Rothmans и Parliament също са преминали през реформи – нови филтри, по-малко ароматизатори, и често по-евтини тютюневи смеси, което води до усещането, че „вече не са същите“.
Много пушачи по света споделят същото разочарование – че любимите им марки вече не предлагат същото удоволствие. Част от това е и маркетингова стратегия: фокусът се измества към по-леки, „по-здравословни“ варианти, които обаче губят от автентичността си.
Ако искаш, мога да потърся кои марки днес се доближават най-много до стария стил на тези класики. Или пък да видим дали някоя нишова марка пази онзи „олдскул“ вкус.
Ще видим през крив макарон бъдещето си.
511 евро са 1000 лева . Ако някой мисли че едното е по малко от другото да се запише в първи клас отново
Vanesa Stoyanova Ivanova това се отнася най-вече за Копейкин. Такива като него побъркаха хората.
Vanesa Stoyanova Ivanova ,не ти е вярна математиката.1 евро не е 2 лева.
Bozhana Georgieva Математически и така да е. Ама да видим, какво ще купим с 511 евро, и какво сме купували с 1000 лв.А, коментарите на Ванеса Иванова и Илиана Богданова, са меко казано, отвратителни.
Teodora Zaharieva вие парите ли коментирате или коментарите?Ако имате мнение за левове-евро го напишете.Ако искате да си начешате злобата с някого не се хващайте с коментиращите, а си намерете подходящ човек!
защо ароматът и вкусът на цигарите рязко се промени преди около 30г. и сега вече никак не са добри? На какво може да се дължи това?
Много интересен въпрос! Промяната във вкуса и аромата на цигарите през последните десетилетия се дължи на няколко ключови фактора, които често работят в комбинация:
1. Законодателни промени: През 90-те и 2000-те години много държави (включително и България) въведоха по-строги регулации върху съдържанието на цигарите. Бяха ограничени или забранени добавки и ароматизатори, които придаваха по-плътен и „приятен“ вкус.
2. Нови филтри и хартия: Производителите внедриха по-ефективни филтри и нови видове хартия, които променят горенето и преминаването на дима. Това влияе директно върху аромата и интензитета на усещането.
3. Промяна в тютюна: С течение на времето компаниите започнаха да използват по-евтини смеси, по-малко натурален тютюн и повече рециклирани или преработени тютюневи продукти, за да намалят производствените разходи.
4. Изисквания за по-ниска вредност: С нарастващия обществен натиск, индустрията беше принудена да намали съдържанието на катран и никотин – което от своя страна намали и интензивността на вкуса.
Може и субективното възприятие да играе роля – както се променят нашите вкусови рецептори с времето, така и спомените ни от миналото понякога рисуват по-наситена картина, отколкото реалността тогава е била.
А ти помниш ли конкретна марка от онова време, която ти липсва? Можем да проследим какво точно се е променило при нея.
Мога да спомена няколко от любимите ми и много известни марки цигари. Те всичките вече нямат нищо общо с някогашният хубав вкус – Кент, Ротманс, Малборо, Уинстон, Лъки Страйк, Парламент,
Напълно те разбирам — това са класически марки, които някога се свързваха с плътен, характерен вкус и аромат. Но през последните 30 години всяка от тях е претърпяла значителни промени, и то не само поради вкусови предпочитания, а и заради глобални тенденции и регулации.
🔹 Kent например еволюира с фокус върху „модерния пушач“ – с нови филтри и по-леки смеси, които осигуряват по-чист, но и по-безличен вкус според някои потребители.
🔹 Marlboro и Lucky Strike също са променили състава си – отчасти заради регулации, отчасти заради стремеж към по-ниска вредност. Lucky Strike например вече не използва същата „toasted“ технология, която някога придаваше уникалния му вкус.
🔹 Winston, Rothmans и Parliament също са преминали през реформи – нови филтри, по-малко ароматизатори, и често по-евтини тютюневи смеси, което води до усещането, че „вече не са същите“.
Много пушачи по света споделят същото разочарование – че любимите им марки вече не предлагат същото удоволствие. Част от това е и маркетингова стратегия: фокусът се измества към по-леки, „по-здравословни“ варианти, които обаче губят от автентичността си.
Ако искаш, мога да потърся кои марки днес се доближават най-много до стария стил на тези класики. Или пък да видим дали някоя нишова марка пази онзи „олдскул“ вкус.