Столичният общински съвет (СОС) одобри бюджета на Столична община за 2025 г. с 41 гласа „за“, четири „против“ и 10 въздържали се. В рамките на заседанието бе приета и икономическата рамка на градския транспорт, която отваря пътя към увеличение на заплатите на служителите в наземния транспорт – ключово искане, провокирало редица протести през май.
- Реклама -
Върнат от кмета, одобрен от СОС
Кметът Васил Терзиев върна за преразглеждане вече приетия в края на май доклад за бюджета, аргументирайки се с незаконосъобразност и нецелесъобразност. По думите му, приетата тогава версия е небалансирана, като приходите надвишават разходите с над 3,5 млн. лева.
Въпреки това, общинските съветници повторно одобриха проекта, запазвайки основните му параметри.
Протест и очаквания в транспорта
Докато течеше заседанието, синдикатите от градския транспорт протестираха пред сградата на Столичната община. Те настояха за бърза актуализация на трудовите възнаграждения, обещана след протестите по-рано тази година.
Приетата икономическа рамка предвижда ресурс за увеличение на заплатите, но протестиращите напомнят, че към момента парите още не са реално разпределени.
Столичният общински съвет (СОС) одобри бюджета на Столична община за 2025 г. с 41 гласа „за“, четири „против“ и 10 въздържали се. В рамките на заседанието бе приета и икономическата рамка на градския транспорт, която отваря пътя към увеличение на заплатите на служителите в наземния транспорт – ключово искане, провокирало редица протести през май.
- Реклама -
Върнат от кмета, одобрен от СОС
Кметът Васил Терзиев върна за преразглеждане вече приетия в края на май доклад за бюджета, аргументирайки се с незаконосъобразност и нецелесъобразност. По думите му, приетата тогава версия е небалансирана, като приходите надвишават разходите с над 3,5 млн. лева.
Въпреки това, общинските съветници повторно одобриха проекта, запазвайки основните му параметри.
Протест и очаквания в транспорта
Докато течеше заседанието, синдикатите от градския транспорт протестираха пред сградата на Столичната община. Те настояха за бърза актуализация на трудовите възнаграждения, обещана след протестите по-рано тази година.
Приетата икономическа рамка предвижда ресурс за увеличение на заплатите, но протестиращите напомнят, че към момента парите още не са реално разпределени.
"Пътят на славата е много тежък и отговорен. Трябва всичко, което правим, да бъде изпипано докрай - всеки един момент, всяка една фразичка."
Това каза...
"Цялата отговорност за тока, което се случва по пътищата е на Росен Желязков."
Това каза председателят на Института за пътна безопасност Богдан Милчев, който беше...
"Никога досега в Министерството на транспорта не е имало корупция по толкова високи нива. Точната дума дори не е "корупция", а "рекет".
Това каза председателят...