Search Suggestions
      понеделник, 15.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Транспортният сектор губи по 100 евро на камион дневно заради блокадата в Гърция

          Десети пореден ден продължава напрежението по българо-гръцката граница, предизвикано от протестните действия на гръцките земеделци. Блокадата нанася значителни финансови поражения върху българския транспортен бранш, като стотици тежкотоварни автомобили са блокирани на пунктовете и принудени да изчакват с часове.

          - Реклама -

          Загубите за компаниите се увеличават прогресивно. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев съобщи, че финансовият удар е сериозен. „Всеки един превозвач губи над 100 евро дневно заради блокадите“, заяви той, подчертавайки, че ситуацията неизбежно ще влоши икономическото състояние на транспортните фирми в страната.

          „Отново сме в ситуация, в която българският транспортен бизнес трябва да понася загуби. За втори път сезирахме главния прокурор на Гърция за действията на гръцките фермери и за блокадите на граничните пунктове. Настояваме да бъдат идентифицирани виновните лица, както и полицейските служители, които не си вършат работата“, коментира Арабаджиев пред Нова телевизия.

          Гърция е ключова транзитна точка и основна дестинация за двустранни превози. Голяма част от българските камиони, пътуващи към Западна Европа, използват фериботните връзки през гръцка територия, за да достигнат до Италия, Испания и Франция. Заради затворените пунктове превозвачите са принудени да пренасочват курсовете си през алтернативни маршрути, което води до драстично увеличение на разходите и времето за доставка.

          Относно неустойките при забавяне, Арабаджиев поясни, че те зависят от клаузите в конкретните договори. Докато в някои ситуации застрахователите могат да покрият щетите поради форсмажорни обстоятелства, при договори с фиксирани срокове превозвачите са застрашени от преки финансови санкции.

          От браншовата организация настояват за спешна реакция от страна на Министерството на външните работи и Министерството на транспорта. Искането е институциите да заемат категорична позиция и да осигурят спазването на основния принцип на Европейския съюз за свободно движение на хора и стоки.

          Наред с граничните проблеми, секторът продължава да страда и от хроничен недостиг на работна ръка. Според Арабаджиев това се очертава като най-тежкия проблем през последните години. Българските транспортни компании все по-често наемат водачи от трети страни като Индия, Непал, Узбекистан и държави от арабския свят. Въпреки че възнагражденията за международни шофьори достигат нива между 5 и 6 хиляди лева, интересът от страна на младите българи към тази професия остава минимален заради тежките условия на труд.

          Десети пореден ден продължава напрежението по българо-гръцката граница, предизвикано от протестните действия на гръцките земеделци. Блокадата нанася значителни финансови поражения върху българския транспортен бранш, като стотици тежкотоварни автомобили са блокирани на пунктовете и принудени да изчакват с часове.

          - Реклама -

          Загубите за компаниите се увеличават прогресивно. Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев съобщи, че финансовият удар е сериозен. „Всеки един превозвач губи над 100 евро дневно заради блокадите“, заяви той, подчертавайки, че ситуацията неизбежно ще влоши икономическото състояние на транспортните фирми в страната.

          „Отново сме в ситуация, в която българският транспортен бизнес трябва да понася загуби. За втори път сезирахме главния прокурор на Гърция за действията на гръцките фермери и за блокадите на граничните пунктове. Настояваме да бъдат идентифицирани виновните лица, както и полицейските служители, които не си вършат работата“, коментира Арабаджиев пред Нова телевизия.

          Гърция е ключова транзитна точка и основна дестинация за двустранни превози. Голяма част от българските камиони, пътуващи към Западна Европа, използват фериботните връзки през гръцка територия, за да достигнат до Италия, Испания и Франция. Заради затворените пунктове превозвачите са принудени да пренасочват курсовете си през алтернативни маршрути, което води до драстично увеличение на разходите и времето за доставка.

          Относно неустойките при забавяне, Арабаджиев поясни, че те зависят от клаузите в конкретните договори. Докато в някои ситуации застрахователите могат да покрият щетите поради форсмажорни обстоятелства, при договори с фиксирани срокове превозвачите са застрашени от преки финансови санкции.

          От браншовата организация настояват за спешна реакция от страна на Министерството на външните работи и Министерството на транспорта. Искането е институциите да заемат категорична позиция и да осигурят спазването на основния принцип на Европейския съюз за свободно движение на хора и стоки.

          Наред с граничните проблеми, секторът продължава да страда и от хроничен недостиг на работна ръка. Според Арабаджиев това се очертава като най-тежкия проблем през последните години. Българските транспортни компании все по-често наемат водачи от трети страни като Индия, Непал, Узбекистан и държави от арабския свят. Въпреки че възнагражденията за международни шофьори достигат нива между 5 и 6 хиляди лева, интересът от страна на младите българи към тази професия остава минимален заради тежките условия на труд.

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Поискаха сваляне на имунитета на евродепутата Илхан Кючюк

          Европейският парламент съобщи, че е поискано сваляне на имунитета на евродепутата от „Обнови Европа“ Илхан Кючюк, който е председател на комисията по правни въпроси...

          Яне Янев смени „отровната“ среда в парламента с отглеждане на био ангус и езда в планината

          Бившият народен представител Яне Янев, познат от активната си политическа кариера в миналото, днес е изцяло посветен на животновъдството. Той е заменил костюмите и...

          Ивайло Илиев: Няма по-хубаво нещо от това младите хора да се политизират

          "Няма по-хубаво нещо от това младите хора да се политизират. Тях ги изкараха на протеста силните послания, поднесени по много достъпен начин. Има вече...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions