Search Suggestions
      сряда, 12.11.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Арх. Влади Калинов: На „Струма“ виждаме поредния парадокс – държавата против законите

          „Поредният парадокс за това, че е възможно нещо да се прави от държавата, а да е брутално срещу законите, които искаме всички останали да спазват“, това каза пред БНР арх. Влади Калинов, директор на ДНСК, във връзка с информацията, че отсечката от АМ „Струма“, където се случи тежкият пътен инцидент с македонския автобус, при който загинаха 45 души няма Акт 16.

          - Реклама -

          Той уточни, че Акт 16 не е решение на проблемите със състоянието и качеството на пътя, но всеки обект, подлежащ на строителство, не може да бъде въведен в експлоатация без тази документация:

          „За съжаление държавата си е позволявала такива неща. Вече 14 години този строеж (отсечката от АМ „Струма“ – б.р.) се използва, без да е въведен в експлоатация“, коментира той.

          Той подчерта, че един път не става магистрала само с промяна в маркировката:

          „Когато правиш подобни действия, трябва да изследваш всички параметри на този път – всички завои, дължини на завоите, наклони – хоризонтални и вертикални, напречните профили на пътя, всъщност това е виражът. Ако определим, че този път ще бъде магистрала, това означава, че по сегашните закони там трябва да можем да се движим със 140 км/час. Това не е възможно да се случи при физическите параметри, които този път притежава. При 140 км/ч задължително ще се пребие някой там“. 

          Той посочи, че през 2013 г. е издадено разрешение за увеличение на максималната скорост в този участък и тя от 90 км/ч става 120 км/ч.

          Арх. Калинов подчерта, че качеството на пътната настилка на в участъка е отлично и в момента, но изтъкна, че проблемът е в последващото поддържане:

          „Този път не е поддържан както трябва – маркировки, мантинели и т.н“.

          Арх. Калинов обясни, че, ако сега се издаде Акт 16 на този път, би означавало да започнат сега да текат гаранционните срокове:

          „Ще трябва да се направят законодателни промени от бъдещия парламент, които да уредят този въпрос. За да могат да се регламентират пропуските, които държавата е допуснала“.

          „Поредният парадокс за това, че е възможно нещо да се прави от държавата, а да е брутално срещу законите, които искаме всички останали да спазват“, това каза пред БНР арх. Влади Калинов, директор на ДНСК, във връзка с информацията, че отсечката от АМ „Струма“, където се случи тежкият пътен инцидент с македонския автобус, при който загинаха 45 души няма Акт 16.

          - Реклама -

          Той уточни, че Акт 16 не е решение на проблемите със състоянието и качеството на пътя, но всеки обект, подлежащ на строителство, не може да бъде въведен в експлоатация без тази документация:

          „За съжаление държавата си е позволявала такива неща. Вече 14 години този строеж (отсечката от АМ „Струма“ – б.р.) се използва, без да е въведен в експлоатация“, коментира той.

          Той подчерта, че един път не става магистрала само с промяна в маркировката:

          „Когато правиш подобни действия, трябва да изследваш всички параметри на този път – всички завои, дължини на завоите, наклони – хоризонтални и вертикални, напречните профили на пътя, всъщност това е виражът. Ако определим, че този път ще бъде магистрала, това означава, че по сегашните закони там трябва да можем да се движим със 140 км/час. Това не е възможно да се случи при физическите параметри, които този път притежава. При 140 км/ч задължително ще се пребие някой там“. 

          Той посочи, че през 2013 г. е издадено разрешение за увеличение на максималната скорост в този участък и тя от 90 км/ч става 120 км/ч.

          Арх. Калинов подчерта, че качеството на пътната настилка на в участъка е отлично и в момента, но изтъкна, че проблемът е в последващото поддържане:

          „Този път не е поддържан както трябва – маркировки, мантинели и т.н“.

          Арх. Калинов обясни, че, ако сега се издаде Акт 16 на този път, би означавало да започнат сега да текат гаранционните срокове:

          „Ще трябва да се направят законодателни промени от бъдещия парламент, които да уредят този въпрос. За да могат да се регламентират пропуските, които държавата е допуснала“.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          Съветът на децата към председателя на ДАЗД проведе специално заседание за онлайн безопасността

          Съветът на децата към председателя на Държавна агенция за закрила на детето (ДАЗД) проведе специално заседание, на което постави темата за онлайн сигурността на...

          Столичният общински съвет гледа доклада на Терзиев за нова структура на общината

          Столичният общински съвет ще разгледа в четвъртък доклад на кмета на София Васил Терзиев за нова структура на Столична община, предаде репортер на БГНЕС.  Кметът...

          Павлин Павлов: Военните действия нямат нищо общо с отношенията между народите

          В предаването „Контра“ експертът Павлин Павлов коментира актуалната геополитическа ситуация и позицията на България в рамките на НАТО. Той подчерта, че въпреки историческите и...

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions