Първите пет електронни услуги на Министерството на образованието и науката вече са достъпни за граждани и юридически лица чрез Портала за достъп на електронни административни услуги. Порталът се управлява от Държавната агенция „Електронно управление“. Това съобщиха от пресцентъра на МОН.
- Реклама -
По електронен път може да се заявява издаването на удостоверение за придобито до 27 декември 1995 г. в България полувисше или висше образование, както и за придобита до 22 май 2007 г. образователно-квалификационна степен „специалист по …“. Услугата е достъпна на електронен адрес, като удостоверението се издава на български и чуждестранни граждани за чужбина.
Електронна услуга се въвежда и за частните детски градини и училища. Представителите им ще могат да подават заявления и чрез Портала на електронен адрес за вписване, промени и отписване от регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование. Частните детски градини и училища не могат да работят, без да са вписани в регистъра и да имат издадено удостоверение за това. За да осъществяват своята дейност и частните професионални колежи трябва да са вписани в регистъра на професионалните колежи и да имат издадено удостоверение от МОН. Професионалните колежи ще могат да подават заявления за вписване, отписване или промени към регистъра и през Портала за електронни административни услуги.
Останалите електронни услуги са свързани с предоставянето на вътрешни административни услуги. Електронно заявление за издаване на писмено съгласие за промяна на предназначението на сграда или на част от сграда, обект на образованието и науката, може да се подаде онлайн. Електронно заявление за издаване на писмено съгласие за изменение на подробни устройствени планове за промяна на предназначението на урегулирани поземлени имоти, обекти на образованието и науката, може да се поиска чрез заявление, подадено на електронен адрес.
Остава и опцията за подаване по пощата и на място в Центъра за административно обслужване на МОН.
Първите пет електронни услуги на Министерството на образованието и науката вече са достъпни за граждани и юридически лица чрез Портала за достъп на електронни административни услуги. Порталът се управлява от Държавната агенция „Електронно управление“. Това съобщиха от пресцентъра на МОН.
- Реклама -
По електронен път може да се заявява издаването на удостоверение за придобито до 27 декември 1995 г. в България полувисше или висше образование, както и за придобита до 22 май 2007 г. образователно-квалификационна степен „специалист по …“. Услугата е достъпна на електронен адрес, като удостоверението се издава на български и чуждестранни граждани за чужбина.
Електронна услуга се въвежда и за частните детски градини и училища. Представителите им ще могат да подават заявления и чрез Портала на електронен адрес за вписване, промени и отписване от регистъра на институциите в системата на предучилищното и училищното образование. Частните детски градини и училища не могат да работят, без да са вписани в регистъра и да имат издадено удостоверение за това. За да осъществяват своята дейност и частните професионални колежи трябва да са вписани в регистъра на професионалните колежи и да имат издадено удостоверение от МОН. Професионалните колежи ще могат да подават заявления за вписване, отписване или промени към регистъра и през Портала за електронни административни услуги.
Останалите електронни услуги са свързани с предоставянето на вътрешни административни услуги. Електронно заявление за издаване на писмено съгласие за промяна на предназначението на сграда или на част от сграда, обект на образованието и науката, може да се подаде онлайн. Електронно заявление за издаване на писмено съгласие за изменение на подробни устройствени планове за промяна на предназначението на урегулирани поземлени имоти, обекти на образованието и науката, може да се поиска чрез заявление, подадено на електронен адрес.
Остава и опцията за подаване по пощата и на място в Центъра за административно обслужване на МОН.