събота, юли 27, 2024
18.5 C
София
24 C
Пловдив
22.1 C
Варна
ДРУГИ
    НачалоБългарияТОТАЛНА ЗАБРАНА: Официално без хазарт в медиите

    ТОТАЛНА ЗАБРАНА: Официално без хазарт в медиите

    От днес влиза в сила почти пълната забрана за реклама на хазартни игри в България. През тази седмица промените в Закона за хазарта бяха обнародвани в „Държавен вестник“, след като президентът Румен Радев не се възползва от правото да наложи вето. Така от днес на телевизиите и радиата вече не е разрешено да излъчват каквито и да е клипове за залагания. Вестниците и интернет сайтовете също не трябва да публикуват карета и банери с такъв характер. Ограниченията не се отнасят единствено за държавния спортен тотализатор.  

    Рекламата на хазарт се забранява и на обществени места, включително на фасади на сгради и върху имущество– държавна и общинска собственост. Изключение ще са единствено фасадите на казината и другите обекти, които имат лиценз да организират хазартни игри. Имената и логата на операторите ще могат да се поставят и върху билбордове. Върху паната е забранено да се качват каквито и да е цифри с цел да не се обявяват т. нар. бонуси, с които се привличат играчи. Освен това билбордовете не трябва да са на разстояние по-малко от 300 метра от училища, детски градини, университети, студентски общежития. Новите разпоредби предвиждат поне 10% от площта на рекламата да е заета от надписи, предупреждаващи, че хазартът води до зависимост.

    Реклама се допуска и върху спортна екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни, материали или продукти на спортни федерации, клубове и сдружения и организации. 

    Забраняват се игралните зали и казината в селища с под 10 000 жители, като изключение се прави за курортите и селищата на 30 км от граничните пунктове. По данни на Министерството на финансите ограничението ще засегне 104 игрални зали в страната. Те обаче трябва да бъдат закрити в срок от три години.

    Съветът за електронни медии ще следи дали се спазват новите рекламни правила, като при констатирани нарушения той ще трябва да сезира Националната агенция за приходите, а тя да налага санкции. Медийни експерти вече прогнозираха, че хазартните компании ще започнат да измислят различни похвати за заобикаляне на ограниченията. Предположенията са, че в печатни и интернет издания рекламно съдържание ще започне да се представя като новинарско, а в телевизиите може да се появи скрита реклама на хазарт или нерегламентирано продуктово позициониране.

    СВЪРЗАНИ НОВИНИ

    ОСТАВИ КОМЕНТАР

    Моля, въведете коментар!
    Моля, въведете името си тук

    - Реклама - spot_img

    НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

    Зареждане...

    ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

    Иванова на 28.01.2021 част 1