Промяна на потребителските навици на българина от началото на извънредното положение у нас отчита проучване на „24 часа“.
Допитването показва, че в първите дни след 13 март, у нас са се купували предимно харнителни продукти от първа необхоодмост.
В потребителската кошница основни продукти в дните непосредствено след обявяването на извънредното положение са били боб, леща и тоалетна хартия, а сънародниците ни са свили с почти 30% разходите си за всекидневни нужди.
Малко след това обаче се отчита бум на покупки на лаптопи, което се обяснява с факта, че голяма част от заетите лица са започнали да работят от вкъщи.
Изследването сочи също, че продажбата на мляко и млечни продукти е спаднала с около 30%. Обяснението на експерти е, че поради това, че движението е ограничено, необходимостта от храна е различна.
Няма видими промени при консумацията на хляб и хлебни изделия. По данни на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите от началото на кризата с коронавируса са затворени малък брой пекарни и предприятия. Консумацията не е паднала драстично.
Относно веригите, наблюденията са сходни с тези на производителите – след първоначалното разграбване на магазините, българите постепенно свиват разходите си и пазаруват само най-нужното.