Разумно и нормално е да се поддържат българските МиГ-ове. Няма никакъв проблем, че е съветска техника при положение, че се поддържа изправна. Това обясни депутатът от “Възраждане” Николай Дренчев, бивш пилот на МиГ-23.
“Последният от поръчаните 8 изтребители F-16 трябва да пристигне у нас до 2027 година. Този договор е изключително порочен. Техниката е добра, но се надявам да се постигнат параметрите, които са заложени. Не знаем какво още сме купили и дали това, което сме видели на хартия ще го има и в действителността”, посочи той.
Дренчев припомни, че България е изпратила 5-ма пилоти за обучение в САЩ, за да пилотират изтребителите ф-16.
“Реално, за да оперираме с всички самолети на нас ни трябват между 20 и 30 пилоти. Останалите трябва да бъдат обучени тук. Курсът за МиГ-23 беше няколко месеца интензивно летене. По някакви абсолютно неясни за мен причини пилотите, които сме изпратили, преминават през обучение на три самолета – първоначално два учебни, а ние изпратихме доста квалифицирани пилоти със сериозен нальот на МиГ-29, който е абсолютно адекватен на F-16”, допълни Дренчев.
“Има още по-голям проблем. Животът на един пилот е 10 – 15 години активна дейност. Ние изпратихме пилоти, които са в средата на своята летателен живот, а със закъснението на доставките тези пилоти ще бъдат в края на своята кариера”, подчерта народният представител от “Възраждане”.