петък, 20.09.24
18.8 C
София
21 C
Пловдив
20.8 C
Варна
Search Suggestions

      Европол: Наркогрупи проникват в европейските пристанища

      Според доклад на Европол организираната престъпност все повече прониква в големите пристанища на Европа.

      „Трите най-големи пристанища в Европа, а именно тези на Антверпен, Ротердам и Хамбург, са сред основните цели на престъпно проникване“, според анализ, публикуван от Европол в Хага.

      Бандите щяха да подкупват пристанищни служители или служители на компанията, да вкарват контрабандно съучастници и все повече да разбиват цифровите кодове за сигурност на контейнерите. За първи път експерти по сигурността анализираха рисковете на големите морски пристанища Антверпен, Ротердам, Хамбург и Бремерхафен.

      Според Европол международните банди използват главно контейнерен трафик за контрабанда на кокаин в ЕС. Наркотиците щяха да бъдат скрити сред законни стоки като части за автомобили или банани и след това да бъдат изтеглени от пристанищата. Основните входни пристанища са Антверпен и Ротердам. Рекордно количество конфискувани наркотици Само през изминалата година митническите следователи са заловили там рекордните общо около 200 тона кокаин. Според анализите на разследващите това е само малка част от реално пренесените наркотици. Според органа около 90 милиона контейнера пристигат в морските пристанища на ЕС всяка година. Но само малка част могат да бъдат проверени и за нелегални стоки.

      Според доклада престъпните мрежи разчитат предимно на корупцията на пристанищните служители. Но подкупването на много лица и следователно съучастници също крие големи рискове за тях. Затова бандите залагат на нови методи. Според анализа на експертите те все повече се насочват към цифровите кодове за сигурност на морските контейнери. С тези кодове те можеха да отварят контейнери, но също така лесно можеха да ги измъкнат от зоните за сигурност на пристанищата. По-малко служители ще трябва да бъдат подкупвани или хакнати компютърни системи, за да получат кодовете. Бандите също са вкарвали сами професионални екипи, за да извадят стоките от контейнерите. Те са използвали „метода на троянския кон“, обясниха експертите.

      Професионални „отделни екипи“ се вкарват нелегално в пристанищната зона и според оценките на Европол получават между седем и 15 процента от стойността на незаконния товар – често стотици хиляди евро.

      - Реклама -
      СВЪРЗАНИ НОВИНИ

      ОСТАВИ КОМЕНТАР

      Моля, въведете коментар!
      Моля, въведете името си тук

      - Реклама -

      НАЙ-ЧЕТЕНИ СТАТИИ

      Зареждане...
      - Реклама -

      ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ