Search Suggestions
      четвъртък, 18.12.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Петър Петров от „Възраждане“ със запитване за програми за подмяната на остарелия автопарк у нас

          Съгласно оповестена информация в медиите, в много други държави членки на ЕС, съответното правителство предоставя финансови стимули за закупуването на нови електромобили, като част от мерките за преодоляване високите нива на замърсяване на въздуха. 

          - Реклама -

          Петър Петров от „Възраждане“ повдига въпроса защо Министерството на финансите няма подобна инициатива и дали това дългогодишно бездействие на държавните институции защитава определени частни интереси, свързани с бизнеса с отчитането на десетки хиляди разкомплектовани по документи стари, излезли от употреба автомобили срещу приходите от т.нар. еко-такси (около 80 милиона лева годишно), а не общия интерес на българското общество за по-чиста околна среда чрез по-нов и екологичен автопарк?  

          Той отправи въпрос към служебния министър на финансите защо няма програма за финансови стимули и субсидиране на гражданите при закупуването на нови автомобили и на електрически автомобили с цел подмяна на остарелите. В своите мотиви Петър Петров даде пример с редица държави от ЕС, които инвестират в подмяната на остарелите им автопаркове с електрически автомобили. Така например, в съседна Румъния  при предаването на стар автомобил с цел закупуването на чисто нов, правителството предоставя ваучер в размер на до 1 900 евро. Държавната помощ за закупуването  на електромобил пък е в размер до 10 000 евро, съгласно различни публикации. Така за последните 5 години чрез тази програма били извадени от употреба над 320 000 МПС. В Италия, при годишен доход по-нисък от 30 000 евро, правителството дава над 13 750 евро финансова помощ за закупуването на електромобил, а при доходи над 30 000 евро – финансовият стимул е в размер на 11 000 евро. Според медиите такива финансови стимули има и в Германия, Гърция, Полша, Унгария и Словакия. 

          Според него е необяснимо защо българската държава не предоставя никакви финансови преференции или стимули за закупуване на нови, екологични автомобили или на електромобили, въпреки заплащаните данъци, такси, винетки и всякакви административни услуги за притежаване и използване на МПС, и допълни, че е неясно защо от години държавните институции бездействат по тази тема, въпреки че 70% от автопаркът на населението е над 15-годишен и замърсява околната среда, а поради ниските доходи в страната процентът на нови автомобили (на възраст до 5 години) е само около 4% от целия автопарк. 

          Според Петър Петров въвеждането на допълнителни финансови стимули за закупуването на повече нови автомобили ще повиши качеството и чистотата на въздуха и биха били платени много по-високи размери преки данъци в хазната, в сравнение със сделките на базови цени на стари, употребявани автомобили. Това би компенсирало държавните разходи за програми за финансово стимулиране и субсидиране на населението за закупуване на нови екологични автомобили и електромобили.

           

          Съгласно оповестена информация в медиите, в много други държави членки на ЕС, съответното правителство предоставя финансови стимули за закупуването на нови електромобили, като част от мерките за преодоляване високите нива на замърсяване на въздуха. 

          - Реклама -

          Петър Петров от „Възраждане“ повдига въпроса защо Министерството на финансите няма подобна инициатива и дали това дългогодишно бездействие на държавните институции защитава определени частни интереси, свързани с бизнеса с отчитането на десетки хиляди разкомплектовани по документи стари, излезли от употреба автомобили срещу приходите от т.нар. еко-такси (около 80 милиона лева годишно), а не общия интерес на българското общество за по-чиста околна среда чрез по-нов и екологичен автопарк?  

          Той отправи въпрос към служебния министър на финансите защо няма програма за финансови стимули и субсидиране на гражданите при закупуването на нови автомобили и на електрически автомобили с цел подмяна на остарелите. В своите мотиви Петър Петров даде пример с редица държави от ЕС, които инвестират в подмяната на остарелите им автопаркове с електрически автомобили. Така например, в съседна Румъния  при предаването на стар автомобил с цел закупуването на чисто нов, правителството предоставя ваучер в размер на до 1 900 евро. Държавната помощ за закупуването  на електромобил пък е в размер до 10 000 евро, съгласно различни публикации. Така за последните 5 години чрез тази програма били извадени от употреба над 320 000 МПС. В Италия, при годишен доход по-нисък от 30 000 евро, правителството дава над 13 750 евро финансова помощ за закупуването на електромобил, а при доходи над 30 000 евро – финансовият стимул е в размер на 11 000 евро. Според медиите такива финансови стимули има и в Германия, Гърция, Полша, Унгария и Словакия. 

          Според него е необяснимо защо българската държава не предоставя никакви финансови преференции или стимули за закупуване на нови, екологични автомобили или на електромобили, въпреки заплащаните данъци, такси, винетки и всякакви административни услуги за притежаване и използване на МПС, и допълни, че е неясно защо от години държавните институции бездействат по тази тема, въпреки че 70% от автопаркът на населението е над 15-годишен и замърсява околната среда, а поради ниските доходи в страната процентът на нови автомобили (на възраст до 5 години) е само около 4% от целия автопарк. 

          Според Петър Петров въвеждането на допълнителни финансови стимули за закупуването на повече нови автомобили ще повиши качеството и чистотата на въздуха и биха били платени много по-високи размери преки данъци в хазната, в сравнение със сделките на базови цени на стари, употребявани автомобили. Това би компенсирало държавните разходи за програми за финансово стимулиране и субсидиране на населението за закупуване на нови екологични автомобили и електромобили.

           

          google-news
          Последвайте Евроком в Google News

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          България представя първите осем изтребителя F-16 Block 70

          Министърът на отбраната Атанас Запрянов и началникът на отбраната адм. Емил Ефтимов ще присъстват на официалната церемония, с която се отбелязва завършването на доставките по първия договор за придобиване на F-16 Block 70 за България.

          Мъж наряза гумите на десетки коли в „Мотописта“

          Десетки автомобили осъмнаха с нарязани гуми в столичния квартал „Мотописта“, като по данни на потърпевшите засегнатите коли са между 20 и 30.

          Нов протест събира граждани в Триъгълника на властта

          На фона на силните сътресения в политическия живот и динамичния работен ден на депутатите в сряда

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ
          Зареждане…
          Зареждане…
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions