Search Suggestions
      вторник, 16.09.25
      Search Suggestions
          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -

          Ски курорти отнесоха солени глоби от НАП: Вижте кои и защо

          Данъчните инспектори от Националната агенция за приходите (НАП) са установили нарушения в общо 28 заведения, магазини и хотели в зимните ни курорти, съобщиха от приходната агенция. Проверките са извършени в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово.

          - Реклама -

          Основни нарушения

          • Неиздаване на касови бележки: Част от търговците не са регистрирали продажбите си коректно.
          • Разминавания в отчетите: Установени са разлики между маркираните суми на фискалните устройства и реалните касови наличности.
          • Грешно начисляване на ДДС: В осем обекта ДДС е начислено неправилно – 9% вместо актуалните 20%, въведени от 1 януари.
          • Издаване на „служебен бон“ вместо фискален: Това нарушение води до възможни санкции, включително запечатване на обекта.

          Методи на проверка

          • Явно наблюдение: Инспекторите са се легитимирали и наблюдавали постъпленията в обектите за два дни.
          • Сравнение с предходни периоди: Приходите от текущи периоди са сравнявани със стойности от минали години.
          • Метод „таен клиент“: Проверяващи са доказали нарушения чрез тестови покупки.

          Последици за нарушителите

          • Предписания: Обектите с установени нарушения са получили указания за корекции.
          • Санкции: За сериозни нарушения, като издаването на „служебен бон“, се предвижда запечатване на обекта.
          • Права на потребителите: Клиентите имат право да задържат плащането, ако не получат фискален бон.

          Кампанията продължава

          В рамките на първите три дни от зимната контролна кампания (3-5 януари) са проверени 92 търговски обекта. Акцията ще продължи до края на зимния сезон, като се очаква да бъдат инспектирани още обекти.

          От НАП съветват гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка или услуга и да сигнализират при нередности. Тези проверки са насочени към защита на потребителите, предотвратяване на нелоялната конкуренция и укриването на приходи.

          Данъчните инспектори от Националната агенция за приходите (НАП) са установили нарушения в общо 28 заведения, магазини и хотели в зимните ни курорти, съобщиха от приходната агенция. Проверките са извършени в Банско, Разлог, Добринище, Баня, Боровец, Смолян и Пампорово.

          - Реклама -

          Основни нарушения

          • Неиздаване на касови бележки: Част от търговците не са регистрирали продажбите си коректно.
          • Разминавания в отчетите: Установени са разлики между маркираните суми на фискалните устройства и реалните касови наличности.
          • Грешно начисляване на ДДС: В осем обекта ДДС е начислено неправилно – 9% вместо актуалните 20%, въведени от 1 януари.
          • Издаване на „служебен бон“ вместо фискален: Това нарушение води до възможни санкции, включително запечатване на обекта.

          Методи на проверка

          • Явно наблюдение: Инспекторите са се легитимирали и наблюдавали постъпленията в обектите за два дни.
          • Сравнение с предходни периоди: Приходите от текущи периоди са сравнявани със стойности от минали години.
          • Метод „таен клиент“: Проверяващи са доказали нарушения чрез тестови покупки.

          Последици за нарушителите

          • Предписания: Обектите с установени нарушения са получили указания за корекции.
          • Санкции: За сериозни нарушения, като издаването на „служебен бон“, се предвижда запечатване на обекта.
          • Права на потребителите: Клиентите имат право да задържат плащането, ако не получат фискален бон.

          Кампанията продължава

          В рамките на първите три дни от зимната контролна кампания (3-5 януари) са проверени 92 търговски обекта. Акцията ще продължи до края на зимния сезон, като се очаква да бъдат инспектирани още обекти.

          От НАП съветват гражданите да изискват касова бележка за всяка покупка или услуга и да сигнализират при нередности. Тези проверки са насочени към защита на потребителите, предотвратяване на нелоялната конкуренция и укриването на приходи.

          СВЪРЗАНИ НОВИНИ

          69% от българите се тревожат, че заплатите им няма да покриват нуждите на домакинствата

          Според ново проучване на „Евробарометър“, близо 70% от българите смятат, че ще получават несправедливо възнаграждение, което няма да отговаря на труда им и нуждите...

          Адв. Методи Лалов: Българските граждани не трябва да чакат, за да ги бият и след това да си мълчат

          "Българските граждани не трябва да чакат да ги бият и да си мълчат." Това каза адвокат Методи Лалов, който беше гост в предаването "Делници" с...

          Искрен Митев: „ДПС-Ново начало“ обира мършата от ГЕРБ

          "Вижда се, че Пеевски активно започна да ограбва ПП ГЕРБ. В момента това става през местната власт. Днес стана ясно за още един областен...

          1 коментар

          1. МЪРШАТА трябва да ОРИНЕ и нап,и заведенийцата😡😡😡…ИНАЧЕ ПОГЛЕДНАТО…ЕВРОЗОНАТА ни зове,и вече всичкото ТАРИКАТ е под НОЖА…ЗА ПЪЛНЕНЕ НА БЮДЖЕТЧЕТО…😂😂😂😂👍👅

          ОСТАВИ КОМЕНТАР

          Моля, въведете коментар!
          Моля, въведете името си тук

          - Реклама -
          ТОП ДНЕС
          ТОП 14 ДНИ

          Зареждане…

          Зареждане…

          - Реклама -
          - Реклама -
          - Реклама -
          Search Suggestions
              Search Suggestions