Със свое решение правителството реши да се създаде необходимата организация за въвеждане на изцяло електронен вътрешен оборот на документи в администрациите на органите на изпълнителната власт.
- Реклама -
С предложението се цели движението на документите вътре в администрациите на органите на изпълнителната власт да става изцяло и единствено електронно – целият поток от документи в администрацията, както и цялата оперативна информация (отчети, становища, справки, заповеди и др.) да бъдат изготвяни, съгласувани и подписвани само в електронна форма.
Понастоящем голяма част от актовете и документите се създават и обработват от подпомагащите ги администрации на хартиен носител. Преобладаващият брой от тези хартиени документи впоследствие се сканират и прикачат в деловодната система. Описаният подход на работа е резултат от наложената дългогодишна практика, което е нецелесъобразно и неефективно.
Чрез изпълняването на всички нормативни изисквания за електронен вътрешен оборот ще бъде създаден ред в процесите и ще се усъвършенстват административните процедури, по които се работи в различните администрации. Ще бъде постигната по-голяма бързина и прозрачност в процеса по създаване и движение на документите както и намаляване на разходите и оптимизация на процесите.
Предложеният подход ще допринесе и за по-добра координация между отделните звена в рамките на една и съща администрация. Ще бъде повишена и сигурността на процесите, предвид необходимостта от използването на средства за електронна идентификация от служителите при работа с административна информационна система.
Със свое решение правителството реши да се създаде необходимата организация за въвеждане на изцяло електронен вътрешен оборот на документи в администрациите на органите на изпълнителната власт.
- Реклама -
С предложението се цели движението на документите вътре в администрациите на органите на изпълнителната власт да става изцяло и единствено електронно – целият поток от документи в администрацията, както и цялата оперативна информация (отчети, становища, справки, заповеди и др.) да бъдат изготвяни, съгласувани и подписвани само в електронна форма.
Понастоящем голяма част от актовете и документите се създават и обработват от подпомагащите ги администрации на хартиен носител. Преобладаващият брой от тези хартиени документи впоследствие се сканират и прикачат в деловодната система. Описаният подход на работа е резултат от наложената дългогодишна практика, което е нецелесъобразно и неефективно.
Чрез изпълняването на всички нормативни изисквания за електронен вътрешен оборот ще бъде създаден ред в процесите и ще се усъвършенстват административните процедури, по които се работи в различните администрации. Ще бъде постигната по-голяма бързина и прозрачност в процеса по създаване и движение на документите както и намаляване на разходите и оптимизация на процесите.
Предложеният подход ще допринесе и за по-добра координация между отделните звена в рамките на една и съща администрация. Ще бъде повишена и сигурността на процесите, предвид необходимостта от използването на средства за електронна идентификация от служителите при работа с административна информационна система.
Масирана полицейска операция се провежда днес на територията на столицата, като действията на органите на реда са фокусирани върху разкриването на схеми за незаконно...
Комисията по бюджет и финанси в Народното събрание прие на първо четене проекта за Държавен бюджет за 2026 година. Ресорната комисия одобри също така...
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) инициира открити производства срещу три ключови институции и дружества – Министерството на вътрешните работи (МВР), „Български пощи“ ЕАД...