Повече от 3 месеца Република Северна Македония протака сключването на споразумение за изграждането на Коридор №8, с което застрашава навременното изпълнение на един от ключовите проекти за колективната сигурност на НАТО и свързаността в ЕС. Това се посочва в официална позиция на Министерството на транспорта и съобщенията на България (МТС), публикувана след обвинения от страна на македонското министерство, че българската страна изопачава фактите относно проекта.
„На 15 януари 2025 г., България предлага на С. Македония проект на междуправителствено споразумение за подготовка и изграждане на трансгранично железопътно тунелно съоръжение, което да свързва железопътната мрежа на двете страни. Това е последният отворен въпрос между двете държави в областта на жп транспорта.“
Значимост:
„Споразумението няма само двустранно значение, а е ключов елемент от транспортната архитектура на НАТО и ЕС. Коридор VIII е определян като критично важен за регионалната и общоевропейската свързаност и сигурност.“
Българската позиция:
България има готовност незабавно да подпише споразумението и да започне изграждането.
Ако Скопие има възражения, София е готова да ги обсъди, но до момента не е получила официален отговор или конкретни коментари по проекта.
Вместо това има периодични искания за срещи без ясна цел.
Предупреждение:
„Липсата на реакция от страна на Скопие забавя реализацията на проекта и поставя под въпрос сигурността на региона и интеграцията на Западните Балкани.“
„Докато чака отговор, България ще продължи изграждането и модернизацията на своята част от Коридор VIII, в която вече са инвестирани над 4 милиарда лева.“
Проектът за Коридор №8 свързва Черно море с Адриатика и е от стратегическо значение за търговията, мобилността и отбранителната логистика в региона.
Повече от 3 месеца Република Северна Македония протака сключването на споразумение за изграждането на Коридор №8, с което застрашава навременното изпълнение на един от ключовите проекти за колективната сигурност на НАТО и свързаността в ЕС. Това се посочва в официална позиция на Министерството на транспорта и съобщенията на България (МТС), публикувана след обвинения от страна на македонското министерство, че българската страна изопачава фактите относно проекта.
„На 15 януари 2025 г., България предлага на С. Македония проект на междуправителствено споразумение за подготовка и изграждане на трансгранично железопътно тунелно съоръжение, което да свързва железопътната мрежа на двете страни. Това е последният отворен въпрос между двете държави в областта на жп транспорта.“
Значимост:
„Споразумението няма само двустранно значение, а е ключов елемент от транспортната архитектура на НАТО и ЕС. Коридор VIII е определян като критично важен за регионалната и общоевропейската свързаност и сигурност.“
Българската позиция:
България има готовност незабавно да подпише споразумението и да започне изграждането.
Ако Скопие има възражения, София е готова да ги обсъди, но до момента не е получила официален отговор или конкретни коментари по проекта.
Вместо това има периодични искания за срещи без ясна цел.
Предупреждение:
„Липсата на реакция от страна на Скопие забавя реализацията на проекта и поставя под въпрос сигурността на региона и интеграцията на Западните Балкани.“
„Докато чака отговор, България ще продължи изграждането и модернизацията на своята част от Коридор VIII, в която вече са инвестирани над 4 милиарда лева.“
Проектът за Коридор №8 свързва Черно море с Адриатика и е от стратегическо значение за търговията, мобилността и отбранителната логистика в региона.
Партията заяви, че няма да позволи името ѝ да бъде използвано за политически „уйдурми“
Изпълнителната комисия на ГЕРБ единодушно реши да помоли своите представители в...
Лидери на ключови държави от Европейския съюз са изпратили до Вашингтон собствен проект за прекратяване на войната в Украйна, съобщава списание Der Spiegel. Документът...
Да изпратят кръводарители
😄😄😄