Бившият министър на здравеопазването проф. д-р Христо Хинков сравни здравноосигурителния модел у нас с автомобил, управляван от пияни шофьори. Той беше гост в предаването „Честно казано“ с Люба Кулезич.
Нещата отиват на зле доста отдавна. Тези теми се обсъждат в различни студия, в различни медии, говорили сме различни хора, не само аз, много колеги, за това, че системата не се управлява както трябва. За това, че се увеличават парите за здравно осигуряване, без да се увеличава вноската.
- Реклама -
Тоест, все повече и повече одържавяват тази публична институция Здравноосигурителна каса, а от друга страна най-голямото изразходване на средства става все по-неефективно. И всичко това рефлектира върху джоба на пациента. Все повече се доплаща 50% от себестойността на услугата, за всичко, което касае здравната помощ, обясни проф. Хиков.
Във всички случаи трябва да се мисли нов дизайн в здравеопазването, което е изключително трудно. Аз съм участник в този процес от 90-та година и знам за какво става въпрос и какви съпротиви има в тази област, защото тя е една от най-консервативните области.
На въпрос на Люба Кулезич дали проблемите идват отвътре, или отвън – от политическите сглобки, проф. Хинков отговори „И двете“.
Хората свикват с дадена здравна система, с даден вид предоставяне на тази услуга. Например в САЩ имаше преди много години, когато Хилъри Клинтън се опита да направи реформа, и като тяхната здравна система във всички случаи не е по-добра от европейските. А там няма солидарност в системата – солидарността е тази спойка, която гарантира на всички да имат достъп и да ползват някакъв вид здравна услуга. Тогава против тази реформа бяха и гражданите, и лекарското съсловие.
У нас реформата е започнала още 2000-та година, поясни проф. Хинков.
Ние сме въвели здравноосигурителен модел, който за България е може би най-подходящия. Моделът не боксува, боксуват тези, които го управляват. Аз съм давал пример с автомобил, който е произведен от фирмата и се управлява от пияни шофьори, сменят се, един път слагат бензин, друг път нафта – колата върви, боксува. И в крайна сметка всичките тези шофьори обвиняват фирмата – производител.
Бившият министър на здравеопазването проф. д-р Христо Хинков сравни здравноосигурителния модел у нас с автомобил, управляван от пияни шофьори. Той беше гост в предаването „Честно казано“ с Люба Кулезич.
Нещата отиват на зле доста отдавна. Тези теми се обсъждат в различни студия, в различни медии, говорили сме различни хора, не само аз, много колеги, за това, че системата не се управлява както трябва. За това, че се увеличават парите за здравно осигуряване, без да се увеличава вноската.
- Реклама -
Тоест, все повече и повече одържавяват тази публична институция Здравноосигурителна каса, а от друга страна най-голямото изразходване на средства става все по-неефективно. И всичко това рефлектира върху джоба на пациента. Все повече се доплаща 50% от себестойността на услугата, за всичко, което касае здравната помощ, обясни проф. Хиков.
Във всички случаи трябва да се мисли нов дизайн в здравеопазването, което е изключително трудно. Аз съм участник в този процес от 90-та година и знам за какво става въпрос и какви съпротиви има в тази област, защото тя е една от най-консервативните области.
На въпрос на Люба Кулезич дали проблемите идват отвътре, или отвън – от политическите сглобки, проф. Хинков отговори „И двете“.
Хората свикват с дадена здравна система, с даден вид предоставяне на тази услуга. Например в САЩ имаше преди много години, когато Хилъри Клинтън се опита да направи реформа, и като тяхната здравна система във всички случаи не е по-добра от европейските. А там няма солидарност в системата – солидарността е тази спойка, която гарантира на всички да имат достъп и да ползват някакъв вид здравна услуга. Тогава против тази реформа бяха и гражданите, и лекарското съсловие.
У нас реформата е започнала още 2000-та година, поясни проф. Хинков.
Ние сме въвели здравноосигурителен модел, който за България е може би най-подходящия. Моделът не боксува, боксуват тези, които го управляват. Аз съм давал пример с автомобил, който е произведен от фирмата и се управлява от пияни шофьори, сменят се, един път слагат бензин, друг път нафта – колата върви, боксува. И в крайна сметка всичките тези шофьори обвиняват фирмата – производител.
„Научният институт още преди Втората световна война практически не съществува, но при всички случаи трябва да се обърне сериозно внимание, защото и българската държава...
Писателят Евгения Кръстева - Благоева, автор на книгата "Реките на времето", разказа повече за новия си роман в предаването "Честно казано" с Люба Кулезич.
Председателят на Народното събрание Наталия Киселова поздрави новоизбрания предстоятел на Римокатолическата църква папа Лъв Четиринадесети.
В поздравителен адрес до папа Лъв Четиринадесети председателят на парламента...
1 коментар
Променете закона за У.М.П.С.и Н.П.К и конфискация на М.П.С. и ще са щастливи всички.
Променете закона за У.М.П.С.и Н.П.К и конфискация на М.П.С. и ще са щастливи всички.