Фундаментална реформа в управлението на градския транспорт в София предложиха от „Спаси София“.
- Реклама -
Според организацията Центърът за градска мобилност (ЦГМ), „Столичен електротранспорт“ и „Столичен автотранспорт“ трябва да бъдат обединени в едно дружество с цел оптимизиране на процесите, повишаване на ефективността и прекратяване на изтичането на публични средства.
Предложението е базирано на добри практики от други европейски столици и предвижда като първа стъпка извършване на цялостен одит и анализ.
„Всички проблеми, които наблюдаваме – нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол – произтичат от липсата на единна транспортна политика и координация между трите отделни дружества“, заяви Борис Бонев, председател на „Спаси София“. Той посочи, че сегашният модел на управление е разпокъсан и неефективен.
Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към Столичния общински съвет, допълни, че вече има публикувани доклади от Сметната палата, които потвърждават редица слабости в работата на ЦГМ – включително липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, слаба система за управление на приходите от паркиране и съмнителни обществени поръчки.
„Сливането на дружествата и премахването на дублиращи се позиции може да спести между 30 и 45 млн. лв. годишно, като в същото време се подобри значително качеството на услугата“, посочи Ангелова.
Адвокат Христо Копаранов, общински съветник и член на правната комисия, подчерта, че реформата трябва да започне с подробен анализ и външен одит.
„Днес внасяме доклад в общинския съвет, с който поставяме основата на бъдещото сливане. Това ще е дълъг процес, който ще отнеме години, но правим първата крачка“, заяви той.
Според Бонев, реформата не е изолирана мярка, а част от по-широка визия за по-добро управление на града:
„Показваме, че реформите изискват подготовка, а не просто политически лозунги. Заедно с промяната в паркирането и увеличението на строителната такса, можем да осигурим значителни приходи за общината и да подобрим реално живота на хората.“
Съветниците от „Спаси София“ призоваха колегите си към диалог и обявиха, че са отворени за предложения, с цел постигане на консенсус по дългоочакваната реформа в транспорта на столицата.
Фундаментална реформа в управлението на градския транспорт в София предложиха от „Спаси София“.
- Реклама -
Според организацията Центърът за градска мобилност (ЦГМ), „Столичен електротранспорт“ и „Столичен автотранспорт“ трябва да бъдат обединени в едно дружество с цел оптимизиране на процесите, повишаване на ефективността и прекратяване на изтичането на публични средства.
Предложението е базирано на добри практики от други европейски столици и предвижда като първа стъпка извършване на цялостен одит и анализ.
„Всички проблеми, които наблюдаваме – нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол – произтичат от липсата на единна транспортна политика и координация между трите отделни дружества“, заяви Борис Бонев, председател на „Спаси София“. Той посочи, че сегашният модел на управление е разпокъсан и неефективен.
Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към Столичния общински съвет, допълни, че вече има публикувани доклади от Сметната палата, които потвърждават редица слабости в работата на ЦГМ – включително липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, слаба система за управление на приходите от паркиране и съмнителни обществени поръчки.
„Сливането на дружествата и премахването на дублиращи се позиции може да спести между 30 и 45 млн. лв. годишно, като в същото време се подобри значително качеството на услугата“, посочи Ангелова.
Адвокат Христо Копаранов, общински съветник и член на правната комисия, подчерта, че реформата трябва да започне с подробен анализ и външен одит.
„Днес внасяме доклад в общинския съвет, с който поставяме основата на бъдещото сливане. Това ще е дълъг процес, който ще отнеме години, но правим първата крачка“, заяви той.
Според Бонев, реформата не е изолирана мярка, а част от по-широка визия за по-добро управление на града:
„Показваме, че реформите изискват подготовка, а не просто политически лозунги. Заедно с промяната в паркирането и увеличението на строителната такса, можем да осигурим значителни приходи за общината и да подобрим реално живота на хората.“
Съветниците от „Спаси София“ призоваха колегите си към диалог и обявиха, че са отворени за предложения, с цел постигане на консенсус по дългоочакваната реформа в транспорта на столицата.
В предаването „Политика и спорт“, журналистът и бивш народен представител Велизар Енчев направи силен коментар за политическата реалност в България и моралната криза, която...
Европейската комисия включи газопровода „Турски поток“ в новия санкционен режим срещу руския газ. Това съобщи съпредседателят на „Да, България“ Ивайло Мирчев в свой пост...
Нито заплатите ви ще бъдат европейски, нито пенсиите, освен стоките, които потребявате…
Европейските бюрократи ни оценили положително, при измислени цифри и тотално манипулирани данни.
Не разбирам каква е тази шизофрения от публикации, без да се помислят последствията от тази крачка на България.
Манипулираните, нереални цифри предоставени на ЕС ще изиграят лоша шега на цялата българска икономика.
ЩЕ ИМА ДА МЕЧТАЕМ ЗА ДОБРИТЕ ПРАКТИКИ НА ЛАТВИЯ, НО ЩЕ СЕ ОЗОВЕМ В СИТУАЦИЯТА НА ГРЪЦКИЯ СЦЕНАРИЙ, КОЙТО ИМ КОСТВА СОБСТВЕНОСТТА НА СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕСУРСИ…ЗАРАДИ ЛЪЖА!
Знаете ли защо? Защото нямаме стойностни лидери, които да направят този преход…
Какво очаквам в близките месеци?
Бизнесът ще превалутира стоката си в евро, според разхода, който ще направи за адаптиране на цялата си дейност за това мероприятие. Няма да бъде по 1.95583…И честно казано, изобщо няма да му дреме в какво ще му плащат клиентите, нито с какво ще разплаща на доставчиците си. Но проблемът ще бъде после, когато животът на всички ще поскъпне, а доходите няма да догонят разходите за издръжка със същите темпове. Респективно, потреблението ще има спад, а това неминуемо ще доведе до свиване на фирмени разходи. (По правило бизнесът съкръщава преки разходи от ФРЗ /фонд работна заплата/). В най-лошия случай преустановяване на икономическа дейност.
Друг е въпросът как бюджета ще компенсира липсите си…А ми сещайте се, за „зелената светлина“ на правителството, която еврозоната дава за безконролно теглене на външен дълг..
Децата, и техните деца ще изплащат на баба си и дядо си простотията и тяхната безхаберност …
Средната класа – гръбнакът на българската икономика ще обеднее, а мнозина ще фалират. ( Това няма да стане следващите месеци, а след определен период). Капиталът постепенно ще се съсредоточи в по-големи и западни корпорации, защото на практика ние работеща икономика нямаме, нито стратегически суверинитет – хранителен, военен, индустриален и пр.
А, васалитета все така опиянен, че са го приели за равен на един разпадащ се съюз, с жълто на гащите още ще се кефи на евростотинките в джоба си. И, не се надявайте на чуждестранни инвестиции, които ще „потекат“ по нашите географски ширини…
Корупцията е прекалено висока…Примера на „дойдох, видях и си тръгнах“ мога поименно да го споделя за редица компании – бизнес партньори, които си приместиха бизнеса в Румъния.
Най-мразя нискобюджетни в главата, поставени на разни постове, щедро заплащани от моя портфейл калинки да ме правят на балък.., да ми обясняват като на невменяема, че ще бъда богата като Крез, с евробанкнотите на кирилица в джоба, и това няма да засегне бизнеса ми и бъдещото на децата ми.
Още не мога да си обясня….всички ли избиват комплекси за малоценност с тази небивала истерия в знака за равенство с Европа. Нека да припомня един чисто исторически факт…Може всички пътища да водят към Рим, но са тръгнали от България. Що за племе сме, що за народ, на който грам съпротивителна сила не остана и превърнаха в овце за заколение…?!
Запомнете тази столевка!.Оставете си няколко, за спомен, ей така за децата. След десетина години си я извадете и спомнете за хубавото, и все още свободно време, в което живяхме..
Мисля, не е късно за действия…
Май пак ще ходим пеш ама не заради стачка
Ей голямо крадене в тая София!
Нито заплатите ви ще бъдат европейски, нито пенсиите, освен стоките, които потребявате…
Европейските бюрократи ни оценили положително, при измислени цифри и тотално манипулирани данни.
Не разбирам каква е тази шизофрения от публикации, без да се помислят последствията от тази крачка на България.
Манипулираните, нереални цифри предоставени на ЕС ще изиграят лоша шега на цялата българска икономика.
ЩЕ ИМА ДА МЕЧТАЕМ ЗА ДОБРИТЕ ПРАКТИКИ НА ЛАТВИЯ, НО ЩЕ СЕ ОЗОВЕМ В СИТУАЦИЯТА НА ГРЪЦКИЯ СЦЕНАРИЙ, КОЙТО ИМ КОСТВА СОБСТВЕНОСТТА НА СТРАТЕГИЧЕСКИ РЕСУРСИ…ЗАРАДИ ЛЪЖА!
Знаете ли защо? Защото нямаме стойностни лидери, които да направят този преход…
Какво очаквам в близките месеци?
Бизнесът ще превалутира стоката си в евро, според разхода, който ще направи за адаптиране на цялата си дейност за това мероприятие. Няма да бъде по 1.95583…И честно казано, изобщо няма да му дреме в какво ще му плащат клиентите, нито с какво ще разплаща на доставчиците си. Но проблемът ще бъде после, когато животът на всички ще поскъпне, а доходите няма да догонят разходите за издръжка със същите темпове. Респективно, потреблението ще има спад, а това неминуемо ще доведе до свиване на фирмени разходи. (По правило бизнесът съкръщава преки разходи от ФРЗ /фонд работна заплата/). В най-лошия случай преустановяване на икономическа дейност.
Друг е въпросът как бюджета ще компенсира липсите си…А ми сещайте се, за „зелената светлина“ на правителството, която еврозоната дава за безконролно теглене на външен дълг..
Децата, и техните деца ще изплащат на баба си и дядо си простотията и тяхната безхаберност …
Средната класа – гръбнакът на българската икономика ще обеднее, а мнозина ще фалират. ( Това няма да стане следващите месеци, а след определен период). Капиталът постепенно ще се съсредоточи в по-големи и западни корпорации, защото на практика ние работеща икономика нямаме, нито стратегически суверинитет – хранителен, военен, индустриален и пр.
А, васалитета все така опиянен, че са го приели за равен на един разпадащ се съюз, с жълто на гащите още ще се кефи на евростотинките в джоба си. И, не се надявайте на чуждестранни инвестиции, които ще „потекат“ по нашите географски ширини…
Корупцията е прекалено висока…Примера на „дойдох, видях и си тръгнах“ мога поименно да го споделя за редица компании – бизнес партньори, които си приместиха бизнеса в Румъния.
Най-мразя нискобюджетни в главата, поставени на разни постове, щедро заплащани от моя портфейл калинки да ме правят на балък.., да ми обясняват като на невменяема, че ще бъда богата като Крез, с евробанкнотите на кирилица в джоба, и това няма да засегне бизнеса ми и бъдещото на децата ми.
Още не мога да си обясня….всички ли избиват комплекси за малоценност с тази небивала истерия в знака за равенство с Европа. Нека да припомня един чисто исторически факт…Може всички пътища да водят към Рим, но са тръгнали от България. Що за племе сме, що за народ, на който грам съпротивителна сила не остана и превърнаха в овце за заколение…?!
Запомнете тази столевка!.Оставете си няколко, за спомен, ей така за децата. След десетина години си я извадете и спомнете за хубавото, и все още свободно време, в което живяхме..
Мисля, не е късно за действия…