Проект за високоскоростна железопътна магистрала София-Солун беше представен от инж. Румен Марков, управител на „Лардж Инфрастръкчър Проджектс“ ООД, по време на пресконференция в БТА. Компанията е кандидат за частен ЖП превозвач и е предложила план за изграждането на високоскоростна железопътна линия, която да свърже София със Солун, като осигури пътуване за около 1 час и 22 минути с билет от 20 евро. Пътниците от по-далечните гари ще могат да пътуват за около 2 часа и 15 минути.
Подкрепа за развитието на общините Симитли и Кресна
Проектът цели да осигури икономическо развитие за общините Симитли и Кресна, като тези региони бъдат трансформирани в икономическа зона с над 3000 нови работни места. Инж. Марков подчерта, че проектът за железопътната магистрала няма да пречи на вече съществуващата автомагистрала.
„Нашият проект има много повече ползи за хората и за обществото„, заяви Марков, допълвайки че в рамките на 12 месеца може да се приключи с процедурите за околна среда и устройството на територията. Той увери, че не се очаква да има проблеми с екологията и заяви, че проектът ще създаде нов туристически център, който ще привлече както бизнес, така и туристи.
Инженерни и инфраструктурни предимства
По време на пресконференцията, Марков също сподели детайли относно изграждането на зона за краткотраен отдих между Кресна и Струмяни за търговско-обслужващи обекти. Проектът включва и автоматизирана система за управление на трафика, което ще позволи преминаването на автомобилния поток за 30 минути при задръстване. Специалистът заяви, че не е ефективно да се поставят светофари, и че трябва да се избягва невежеството, което води до катастрофи. В проекта са предвидени 4 пасарелки и светофари за безопасност на пътя.
Икономическа зона и нови възможности
Проектът предвижда и създаването на производствени предприятия по посока Кулата, като част от икономическата зона. Това ще създаде възможности за работа, с магазини, заведения и кооперативен пазар, които да обслужват местните жители и пътуващите. Ще бъде осигурено и паркиране, както и възможност за зареждане на електрически превозни средства.
Политическо сътрудничество
Марков изрази готовност да се срещне с ръководителите на основните политически сили в Благоевград, за да реализира проекта си. Той посочи, че проектът е от национално значение и ще спомогне за развитието на региона и икономическата му стабилност.
ТОЗИ ЧОВЕК ГОВОРИ ФАНТАСТИЧНИ ПРИКАЗКИ.СОФИЯ ВАРНА ВЛАКА ЩЕ ПЪТУВА ЗА ДВА ЧАСА, А СОФИЯ -СОЛУН ЗА ЕДИН ЧАС И 20МИНУТИ.ЗА ПОСЛЕДНИТЕ 25 ГОДИНИ СКОРОСТТА ОТ 120КМ. ПАДНА НА 60КМ. УЧАСТЪЦИ ПРИ АВАРИЙНИ СИТУАЦИИ СТОЯТ С 25КМ БЕЗ ДА СЕ ВЪЗСТАНОВИ НОРМАЛНАТА СКОРОСТ!
🤣🤣🤣
И от Румъния ли почва това трасе ? Ко ли питам – сигурно. Т.е.румънците с влака транзит ще избягват България като туристическа дестинация. Честито
ЩЕ ама на куково лято.
Дано стане в следващия век!
Още София -Пловдив не е направена,та тая за Солун ще е зза другия век!!
Нагледахме се и се наслушахме на „Трябва да“ и “ Ще“ .
От проект, през финансиране (кражба) до избор на изпълнител (кражба) до реализация има разлика! Вече и проект да има е събитие и се пишат статии! Мисирска му работа!
Агросев Еоод Това го могат факирите от ППДБ!
Дали сте питали зелените. Да не се наложи да ги слагаме и тях на билбордове по жп линията
Смях 🤣
Еха сега ще се появат евро пачките !
То вече никой няма да работи за по малко от поне 5 000 еврака
Нали уж това ще е мин стандарт на всеки искащ да е европеец !
В кой век
Ша търся майка си в Солун
Dimitar Grancharov , мен лично такъв влак ме устройва, редно е да ги има.
Трай до построяването .