Руските авиокомпании са провели проучвателни разговори с поне една голяма западна лизингова фирма за използване на държавни средства за закупуване на някои от повече от 400-те самолета, блокирани в Русия след нахлуването ѝ в Украйна, според документи и източници.
- Реклама -
Предложението, което ще се нуждае от одобрение от ЕС и ще тества възможностите за компромис в икономическата война между Москва и Запада, може да намали многомилиардната сметка пред лизингодателите и застрахователите и да позволи на руските авиокомпании да си осигурят официална собственост върху самолети с потенциално голяма отстъпка .
Източник от руската авиация каза, че предложението все още се обсъжда, но някои руски официални лица са песимистично настроени да получи одобрението на Европейския съюз.
Представител на ЕС, запознат с дискусиите по въпроса, отказа коментар.
Преди това, което Москва нарича своята „специална военна операция“ в Украйна, Русия беше основен пазар за лизингодателите на самолети, които купуваха самолети от Boeing (BA.N) и Airbus (AIR.PA) и ги отдаваха под наем на руски авиокомпании, които искаха да избегнат предварителни разходи и липса на гъвкавост при закупуване на самите самолети.
Руските авиокомпании са провели проучвателни разговори с поне една голяма западна лизингова фирма за използване на държавни средства за закупуване на някои от повече от 400-те самолета, блокирани в Русия след нахлуването ѝ в Украйна, според документи и източници.
- Реклама -
Предложението, което ще се нуждае от одобрение от ЕС и ще тества възможностите за компромис в икономическата война между Москва и Запада, може да намали многомилиардната сметка пред лизингодателите и застрахователите и да позволи на руските авиокомпании да си осигурят официална собственост върху самолети с потенциално голяма отстъпка .
Източник от руската авиация каза, че предложението все още се обсъжда, но някои руски официални лица са песимистично настроени да получи одобрението на Европейския съюз.
Представител на ЕС, запознат с дискусиите по въпроса, отказа коментар.
Преди това, което Москва нарича своята „специална военна операция“ в Украйна, Русия беше основен пазар за лизингодателите на самолети, които купуваха самолети от Boeing (BA.N) и Airbus (AIR.PA) и ги отдаваха под наем на руски авиокомпании, които искаха да избегнат предварителни разходи и липса на гъвкавост при закупуване на самите самолети.