Времето за разглеждане на заявленията на пациентите в ТЕЛК е съществено намалено – от 73 на 3 дни, след въвеждането на система за случайно разпределение. Това съобщиха от „Информационно обслужване“, които са внедрили промяната в Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ) на 21 юни 2024 г.
- Реклама -
Според компанията, намалението е с 96%, което значително облекчава гражданите, кандидатстващи за освидетелстване на нетрудоспособност. Преди промяната, те е трябвало да чакат няколко месеца, докато документите им бъдат разгледани от ТЕЛК комисиите.
Още в деня на въвеждането на новата система, платформата автоматично разпредели близо 15 000 заявления от общо 22 802, които бяха забавени и не разполагаха с насрочена дата за разглеждане.
Преди процесът се извършваше ръчно от регионалните картотеки на медицинската експертиза (РКМЕ), докато сега той е напълно автоматизиран, което значително ускорява работата на ТЕЛК комисиите.
„Въвеждането на случайното разпределение на заявленията към ТЕЛК комисиите осигури повече прозрачност на процеса при освидетелстване и позволява на пациентите, голяма част от които са сред най-уязвимата част от населението, да получат решенията си за нетрудоспособност в значително по-кратки срокове“, каза Милена Угринова, старши бизнес анализатор в „Информационно обслужване“, цитирана в съобщението.
Според нея електронизацията на процеса улеснява и здравните власти и събира цялата медицинска документация на едно място.
Времето за разглеждане на заявленията на пациентите в ТЕЛК е съществено намалено – от 73 на 3 дни, след въвеждането на система за случайно разпределение. Това съобщиха от „Информационно обслужване“, които са внедрили промяната в Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ) на 21 юни 2024 г.
- Реклама -
Според компанията, намалението е с 96%, което значително облекчава гражданите, кандидатстващи за освидетелстване на нетрудоспособност. Преди промяната, те е трябвало да чакат няколко месеца, докато документите им бъдат разгледани от ТЕЛК комисиите.
Още в деня на въвеждането на новата система, платформата автоматично разпредели близо 15 000 заявления от общо 22 802, които бяха забавени и не разполагаха с насрочена дата за разглеждане.
Преди процесът се извършваше ръчно от регионалните картотеки на медицинската експертиза (РКМЕ), докато сега той е напълно автоматизиран, което значително ускорява работата на ТЕЛК комисиите.
„Въвеждането на случайното разпределение на заявленията към ТЕЛК комисиите осигури повече прозрачност на процеса при освидетелстване и позволява на пациентите, голяма част от които са сред най-уязвимата част от населението, да получат решенията си за нетрудоспособност в значително по-кратки срокове“, каза Милена Угринова, старши бизнес анализатор в „Информационно обслужване“, цитирана в съобщението.
Според нея електронизацията на процеса улеснява и здравните власти и събира цялата медицинска документация на едно място.