„Съжалявам, че синдикатите не откликнаха на поканата ми за разговор, който да се проведе без това да бъде на цената на комфорта на софиянци.“ Това заяви кметът на София Васил Терзиев пред БНТ, коментирайки протеста на служителите в градския транспорт.
- Реклама -
По думите му исканията на синдикатите се свеждат до значителни финансови средства, които биха затруднили реализирането на важни инфраструктурни проекти и подобряването на условията на труд.
„Това е проблемът – че това, което искат синдикатите, ни отдалечава от възможността да направим необходимите промени в подвижния състав и да подобрим условията на труд. Едно домакинство също работи така – като няма достатъчно пари, се избира какво е по-приоритетно“, подчерта Терзиев.
Синдикатите настояват за поетапно увеличение на стартовите заплати:
400 лв. още тази година,
500 лв. през следващата,
600 лв. през 2027 г.
„Облечено в цифри, това означава 50–60 милиона лева за тази година, 60–70 милиона догодина и около 100 милиона през 2027-а. Сумарно – близо 400 милиона лева. Точно толкова струват 800 нови автобуса“, обясни кметът.
По негови думи, ако тези искания бъдат изпълнени, от 2027 г. насетне общината ще трябва да отделя допълнително 200 милиона лева годишно само за заплати. „Как ще правим пътища? Как ще инвестираме в нови превозни средства?“, попита Терзиев.
„Аз съм радетел на това малкото средства, с които разполагаме, да се насочват целево – например, ако има недостиг на шофьори, да се намери механизъм средствата да отидат именно за това“, допълни той.
Към момента Столична община плаща около 312 милиона лева годишно за заплати в системата на градския транспорт. Според Терзиев, исканото от синдикатите увеличение би изисквало допълнителни 200 милиона лева годишно.
„Въпросът е – откъде да дойдат тези пари? За превозни средства можем да намерим средства по програми, но за текущи разходи те трябва да дойдат от по-високи данъци. А това не е най-правилното решение“, каза кметът.
Той предложил алтернативен механизъм за увеличение от 400 лв., който синдикатите отхвърлили.
„Предложих на шофьорите да се увеличат заплатите в авто- и електротранспорта с 400 лв., но по друг механизъм – те отказаха.“
Терзиев даде конкретен пример със заплащането в момента:
„1800 лв. е нетната стартова заплата. Добавят се 100 лв. увеличение, предложено вчера, 300 лв. бонуси (които варират от 200 до 500 лв.), още 300 лв. за храна – дотук са 2800 лв. Върху тази сума се добавят допълнително надбавки за стаж и извънредно работно време.“
Към момента в общинския бюджет за транспорт има дефицит от 55 милиона лева.
„Ако държавата си плати сметката за охраната на метрото, този недостиг ще намалее до 35 милиона лева. Но ако се увеличат заплатите по исканото от синдикатите, дефицитът ще стане огромен. Няма как да се обещае увеличение, като дупката ще стане толкова голяма – няма да има пари за заплати, гориво, резервни части.“, предупреди той.
„Съжалявам, че синдикатите не откликнаха на поканата ми за разговор, който да се проведе без това да бъде на цената на комфорта на софиянци.“ Това заяви кметът на София Васил Терзиев пред БНТ, коментирайки протеста на служителите в градския транспорт.
- Реклама -
По думите му исканията на синдикатите се свеждат до значителни финансови средства, които биха затруднили реализирането на важни инфраструктурни проекти и подобряването на условията на труд.
„Това е проблемът – че това, което искат синдикатите, ни отдалечава от възможността да направим необходимите промени в подвижния състав и да подобрим условията на труд. Едно домакинство също работи така – като няма достатъчно пари, се избира какво е по-приоритетно“, подчерта Терзиев.
Синдикатите настояват за поетапно увеличение на стартовите заплати:
400 лв. още тази година,
500 лв. през следващата,
600 лв. през 2027 г.
„Облечено в цифри, това означава 50–60 милиона лева за тази година, 60–70 милиона догодина и около 100 милиона през 2027-а. Сумарно – близо 400 милиона лева. Точно толкова струват 800 нови автобуса“, обясни кметът.
По негови думи, ако тези искания бъдат изпълнени, от 2027 г. насетне общината ще трябва да отделя допълнително 200 милиона лева годишно само за заплати. „Как ще правим пътища? Как ще инвестираме в нови превозни средства?“, попита Терзиев.
„Аз съм радетел на това малкото средства, с които разполагаме, да се насочват целево – например, ако има недостиг на шофьори, да се намери механизъм средствата да отидат именно за това“, допълни той.
Към момента Столична община плаща около 312 милиона лева годишно за заплати в системата на градския транспорт. Според Терзиев, исканото от синдикатите увеличение би изисквало допълнителни 200 милиона лева годишно.
„Въпросът е – откъде да дойдат тези пари? За превозни средства можем да намерим средства по програми, но за текущи разходи те трябва да дойдат от по-високи данъци. А това не е най-правилното решение“, каза кметът.
Той предложил алтернативен механизъм за увеличение от 400 лв., който синдикатите отхвърлили.
„Предложих на шофьорите да се увеличат заплатите в авто- и електротранспорта с 400 лв., но по друг механизъм – те отказаха.“
Терзиев даде конкретен пример със заплащането в момента:
„1800 лв. е нетната стартова заплата. Добавят се 100 лв. увеличение, предложено вчера, 300 лв. бонуси (които варират от 200 до 500 лв.), още 300 лв. за храна – дотук са 2800 лв. Върху тази сума се добавят допълнително надбавки за стаж и извънредно работно време.“
Към момента в общинския бюджет за транспорт има дефицит от 55 милиона лева.
„Ако държавата си плати сметката за охраната на метрото, този недостиг ще намалее до 35 милиона лева. Но ако се увеличат заплатите по исканото от синдикатите, дефицитът ще стане огромен. Няма как да се обещае увеличение, като дупката ще стане толкова голяма – няма да има пари за заплати, гориво, резервни части.“, предупреди той.
"Съдебен състав на пловдивската Темида продължава да мълчи
Това наложи да подам на 15.05.2025 г. искане - vol. 7. И днес обаче съдиите не продумаха....
Бившият служебен министър на енергетиката Росен Христов направи изслушване в Народното събрание вчера по повод договора с "Боташ", подписан в неговия мандат. Енергийният експерт на ПП...
Как изглеждаме в Брюксел, след събитията, които се развихриха около темата с приемането на еврото, в частност поискания от президента Радев референдум, в предаването...
38 КОМЕНТАРА
Заплати от 3000 и повече малко ли са бе момченца и момиченца?
Протестта е режисиран от банкянската крадлива мутра ,която не може да се примири , че изпусна София. Тази мутра е опасна , зад простотиите ,които ръси / да разсмива мисирките /се крие един отмъстителен комуняга.
Медицинските сестри не харесват заплата от 3 бона,при положение,че могат да работят/и го правят/на две работни места.Вие, явно визирате младите лекари,които не са взели специалност.Но,след като я придобият,ги чака щедро възнаграждение,повярвайте!
Elizabeta Manolova ИДЕТЕ ВИЕ.. И НЯКОЙ ОТ ФАМИЛИЯТА ДА РАБОТИТЕ В ГР.ТРАНСПОРТ.ВАНЯ ГЕОРГИЕВА КАЗА ПО ТЕЛЕВИЗИЯТА КОЛКО ИМ Е,ЗАПЛАТАТА.. ОКОЛО 2000 ЛВ.С БОНУСИТЕ.
Правилно! Отпор на тези гербераски синдикати, защото във вторник прибраха медицинските сестри да не протестират срешу Теменужка. Шофьорите в Калея и Юнион Ивкони, да не взимат повече пари и карат строшени автобуси но в частните фирми няма синдикати
Заплати от 3000 и повече малко ли са бе момченца и момиченца?
Всичко е вмирисано в тая държава като при рибата започва се от Главата
ВСИЧКО Е ДЕЛО НА БОЙКО ДА ПРЕВЗЕМЕ И СОФИЯ С ПЕЕВСКИ ДА СИ ПОДЕЛЯТ ДЬРЖАВАТА
Нереалистична е заплатата, която ти дават. Некафърник
Спрете градския транспорт и без това въздуха е прекалено мръсен.
Мафията на ГЕРБ се опитват да изнудват единствения честен кмет от незапомнени времена! Тоя път не са познали!
Споделеното пътуване е гражданският отговор срещу гербавия транспортен шантаж в столицата. Не го забравяйте на изборите.
Протестта е режисиран от банкянската крадлива мутра ,която не може да се примири , че изпусна София. Тази мутра е опасна , зад простотиите ,които ръси / да разсмива мисирките /се крие един отмъстителен комуняга.
Защо на полицията и техните си увеличение намери ха как става искат и Евро питам а за хората няма само търсят хора та да гласуват
Е, ти си мислиш така. Който има много пари не може да оцени как живеят другитр,. ⁉️
ТОЗИ ИМА ТРАМПЛИН ОТ БАЩА СИ…..,А СЕ ВИДЯ КОЛКО ….МОЖЕ
Браво ухо, не може шофьор да получава повече от лекар (тялото ми уважение към шофьорите)!
Агросев Еоод Явно не сте наясно с възнагражденията в медицинските среди.
Daniela Tashkova млад лекар започна на 1700!
Медицинските сестри не харесват заплата от 3 бона,при положение,че могат да работят/и го правят/на две работни места.Вие, явно визирате младите лекари,които не са взели специалност.Но,след като я придобият,ги чака щедро възнаграждение,повярвайте!
Бих се изразил: фантастични! Икономическото мнозинство чрез синдикатите извиват ръце, а един локаут ще ги отрезви!
Ако неможеш да ,са справиш значи че не ти е ,там мястото
Мехрима Защо се подвеждате по игричките на икономическото мнозинство и Григорова?
Валентин Лазаров имаш грешка по никой не се подвеждам най малко пък по Григорова
Да стачкуват колкото си искат. Да напуснат, или да си пуснат неплатени. Да ги видим кого ще изнудват.
Elizabeta Manolova ИДЕТЕ ВИЕ.. И НЯКОЙ ОТ ФАМИЛИЯТА ДА РАБОТИТЕ В ГР.ТРАНСПОРТ.ВАНЯ ГЕОРГИЕВА КАЗА ПО ТЕЛЕВИЗИЯТА КОЛКО ИМ Е,ЗАПЛАТАТА.. ОКОЛО 2000 ЛВ.С БОНУСИТЕ.
Natalia Yankova на млад лекар е 1700.
Агросев Еоод и лекаря трябва да стигне до работа,, ,
Агросев Еоод ЛЕКАРИТЕ НЕ ГИ МИСЛЕТЕ…ПАРИ ПОД МАСАТА,ТОЧЕНЕ НА ЗДР.КАСА,ЧАСТНИ БОЛНИЦИ И РАБОТЯТ И В ДЪРЖАВНИ….!!!!!
Natalia Yankova говоря за започващ. Тези оядените не говоря за тях.
Vasil Simidjiev разбира се, но трябва и да се храни
Natalia Yankova имам друга квалификация и амбиции, освен да се возя на общественото недоволство и да го оправдавам с бонуси.
Elizabeta Manolova ще се возиш на тротинетка
Elizabeta Manolova станете шофьор в градския транспорт да забогатеете
Благодаря, но предпочитам да забогатявам по трудния начин – с образование, отговорност и труд, без да се надявам на бонуси, изнудване и манипулации.
Заплатите на Общинските съветници са около 10000- лв и няма подобряване в София. Топлофикация тероризира с големи, чудовищни сметки
Правилно! Отпор на тези гербераски синдикати, защото във вторник прибраха медицинските сестри да не протестират срешу Теменужка. Шофьорите в Калея и Юнион Ивкони, да не взимат повече пари и карат строшени автобуси но в частните фирми няма синдикати
Atanas Grigorov прав си…
Той съжалявал да Ева некадърниците ви
Няма да има и утре градски транспорт заради протеста.
Мафията ги кара да искат това за да съсипят ., Но ние сме с теб 💪
ДОСТОЕН!
Не се огъвайте!
ТОЗИ ПЪК СЕ ВЗЕ ЗА НЕЩО-НЕКАДЪРЕН ЗА ПЕТ СТОТИНКИ🤮🤮🤮