България разполага с един граничен преход с Турция, който е изключително натоварен и с непрекъснати километрови опашки. В момента започваме изграждането на още два гранични прехода с Турция, които ще ускорят движението и ще облекчат трафика на хора и стоки. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов в рамките на „Глобален форум за транспортна свързаност 2025 г.“, който се провежда в Истанбул. В него участват министри и правителствени делегации от над 70 държави, а събитието беше открито от президента на Турция Реджеп Тайип Ердоган.
- Реклама -
По време на форума, вицепремиерът Караджов заяви, че благодарение на географското разположение, през страната ни преминава ключовият Транскаспийски международен транспортен коридор. „България трябва да модернизира своите пристанища, за да стане част от този важен транспортен път“, обясни Караджов. „Освен върху изграждането на нова инфраструктура, нашият фокус е и върху модернизация на съществуващата. С помощта на Световната банка ще осигурим развитие на пристанище Варна чрез публично-частно партньорство. Това ще даде нови възможности за увеличаване на капацитета на пристанището, но и ще отвори вратата на Средния коридор през България“, подчерта Гроздан Караджов.
Вицепремиерът заяви, че добрата транспортна свързаност е основополагаща както в мирно време, така и в условия на криза и че в този контекст България прави значителни усилия за модернизация и разширяване на инфраструктурата, като част от своята стратегическа роля в региона.
Гроздан Караджов проведе и двустранна среща с вицепрезидента на Световната банка за Европа и Централна Азия Антонела Басани. „Дефинирахме списък с проекти в България, които ще развиваме чрез публично-частно партньорство. За тях ще търсим сътрудничество с утвърдени международни финансови институции“, каза вицепремиерът Караджов. Сред пътните проекти, които са в списъка, са автомагистралите Черно море и Рила. Третият проект е изграждането на тунел през Петрохан. „В жп сектора включваме три тунела през Стара планина и удвояване на линията Пловдив-Свиленград. Пристанищата по Дунав също ще бъдат в списъка за публично-частно партньорство“, посочи още той.
В рамките на първия ден от форума вицепремиерът Гроздан Караджов проведе среща с транспортните министри на Черна гора и Египет, с които обсъди засилването на сътрудничеството в транспортния сектор.
България разполага с един граничен преход с Турция, който е изключително натоварен и с непрекъснати километрови опашки. В момента започваме изграждането на още два гранични прехода с Турция, които ще ускорят движението и ще облекчат трафика на хора и стоки. Това каза заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов в рамките на „Глобален форум за транспортна свързаност 2025 г.“, който се провежда в Истанбул. В него участват министри и правителствени делегации от над 70 държави, а събитието беше открито от президента на Турция Реджеп Тайип Ердоган.
- Реклама -
По време на форума, вицепремиерът Караджов заяви, че благодарение на географското разположение, през страната ни преминава ключовият Транскаспийски международен транспортен коридор. „България трябва да модернизира своите пристанища, за да стане част от този важен транспортен път“, обясни Караджов. „Освен върху изграждането на нова инфраструктура, нашият фокус е и върху модернизация на съществуващата. С помощта на Световната банка ще осигурим развитие на пристанище Варна чрез публично-частно партньорство. Това ще даде нови възможности за увеличаване на капацитета на пристанището, но и ще отвори вратата на Средния коридор през България“, подчерта Гроздан Караджов.
Вицепремиерът заяви, че добрата транспортна свързаност е основополагаща както в мирно време, така и в условия на криза и че в този контекст България прави значителни усилия за модернизация и разширяване на инфраструктурата, като част от своята стратегическа роля в региона.
Гроздан Караджов проведе и двустранна среща с вицепрезидента на Световната банка за Европа и Централна Азия Антонела Басани. „Дефинирахме списък с проекти в България, които ще развиваме чрез публично-частно партньорство. За тях ще търсим сътрудничество с утвърдени международни финансови институции“, каза вицепремиерът Караджов. Сред пътните проекти, които са в списъка, са автомагистралите Черно море и Рила. Третият проект е изграждането на тунел през Петрохан. „В жп сектора включваме три тунела през Стара планина и удвояване на линията Пловдив-Свиленград. Пристанищата по Дунав също ще бъдат в списъка за публично-частно партньорство“, посочи още той.
В рамките на първия ден от форума вицепремиерът Гроздан Караджов проведе среща с транспортните министри на Черна гора и Египет, с които обсъди засилването на сътрудничеството в транспортния сектор.
Глупости, нови преходи. Направо присъединявайте България към турция и това е! Една обща територия с турско управление. То това си е факт, просто трябва да се узакони -ВЕДНАГА!
ОТ РЕМОНТА НЕ СЕ КРАДЕ ,А ОТ СТРОЕЖА НА НОВИТЕ 50/50 /ЗА ДЪРЖАВАТА А ДРУГИТЕ ЗА МЕН ПЪК НА СТРОЕЖА МАЙНАТА МУ СЪЩО КАТО МАГИСТРАЛИТЕ НА ГЛУПАКА////
Сигурно има пари за крадене…да ги ,,усвоите“…. Пунктове има достатъчно,но пътищата ви до там са мизерия…а сградите ви са мръсни и неподържани….достатъчно е спешно да ги приведете в европейски вид…и особенно тоалетните а не да правите нови!! Малко Търново е мизерното лице на България…всички псуват и се възмущават от години наред….а пътя до там е от първобитният век….Вие за глупаци ли ни мислете….просто трябва да вземете проценти от нови поръчки…..
Какви нови ,оправете съществуващите , че са неугледни , мръсни , тоалетните трагични !
Те от ГЕРБ знаят как се строи, маистори са !!
Екстра, че спешно и належащо да задействаме износ на мелези – еничари безродни,продажни , рая на на килограм, че са бая !
Не се мъчи! #ОСТАВКА
И като мината границата, по кои магистрали ще пътуват към Европа комшиите??? 😀😀😃
И къде ще са тези два нови?
КРАЙ ПТИЧЕ НЕ МОЖЕ ДА ВРЪКНЕ КАМО ЛИ ЕМИГРАНТИ ….
Един??? Някой да му каже, че са три 🤣🤣🤣🤣
Иван Панчев, важното е да търкалят някакви тъпотии, били то и само намерения. Политици.
Нови хранилки народе защо не ги накажем?
Ще има лапане за герберастките фирмички
Ще има за крадене